הראשון בעידן ואן לוון: מכבי ת"א הפסידה 2:0 בק"ש

אחרי 22 משחקים בישראל, המאמן ההולנדי רשם הפסד בכורה שעשוי להשפיע רבות על מאבק האליפות. קהת נגח לרשת (47) וכבש נגד קבוצת נעוריו, שכר הכפיל (92) מחצי מגרש. טיבי הורחק בצהוב חסר אחריות במחצית הראשונה

(גודל טקסט)

מאבק האליפות בין מכבי תל אביב למכבי חיפה נמצא בשיאו והערב (ראשון) רשמו הצהובים הפסד בכורה בעידן פטריק ואן לוון בליגה, כאשר נכנעו 2:0 בקריית שמונה. כעת, כשהיא עדיין בפיגור של נקודה, האלופה תחזיק אצבעות להפסד של הירוקים מחר בבאר שבע.

רועי קהת, שגדל במכבי ת"א ועשה במועדון את צעדיו הראשונים בבוגרים, סיים כמצטיין המשחק לאחר שתי פעולות גדולות – הבקעת השער הראשון מצד אחד עם נגיחה אופיינית והרחקה ענקית מקו השער מהצד השני.

אחרי העלייה לחצי גמר גביע המדינה, כ-1,500 אוהדים צהובים-כחולים ליוו את הקבוצה שלהם לאצטדיון הצפוני בתקווה לחזור, לפחות זמנית, למקום הראשון. בפועל, הקבוצה של ואן לוון התקשתה להציג את היכולת שהכרנו ממנה ונראתה לא מדויקת בפעולה האחרונה. דור פרץ פתח ברגע האחרון של מאמנו, חרף העובדה שהוא מחזיק בשמונה צהובים ועשוי לספוג אחד נוסף שירחיק אותו ממשחק העונה הקרוב.

אלכסנדר פשיץ' מאוכזב | מאור אלקסלסי
שחקני קריית שמונה חוגגים | מאור אלקסלסי

מי שרשם משחק רע במיוחד הוא איתן טיבי, שספג שני צהובים עוד במחצית הראשונה והותיר את קבוצתו בחסרון מספרי במשך דקות רבות. ק"ש, שעדיין נאבקת על המקום הרביעי, ידעה לנצל את היום החלש שעובר על יריבתה וגם רשמה לעצמה ניצחון ראשון בפלייאוף העליון.

במהלך המחצית השנייה היו לה מספר הזדמנויות להכפיל את היתרון שלה, אבל היא נעצרה אצל דניאל טננבאום. יונתן כהן שוב עלה מהספסל וסיפק בעיטה אדירה למשקוף, אלכסנדר פשיץ' רשם החמצה אדירה כאשר בעט מארבעה מטרים ישירות לרגליים של קהת, שגלש בתזמון מושלם לכדור.

בדקות הסיום מכבי ת"א שלחה את כל מי שיש לה לעבר ההתקפה, כולל השוער טננבאום, וזה עלה ביוקר. בדקה ה-92, ללא שוער בשער, שכר ניצל זאת ובעט מכ-50 מטרים לעבר הרשת החשופה ואישר לכל אוהדי ק"ש באצטדיון לפצוח בחגיגות גדולות.

רועי קהת חוגג עם אופיר מזרחי | מאור אלקסלסי
יונתן כהן | מאור אלקסלסי

הרכבים

קריית שמונה: דזוגאס ברטקוס, דור אלו, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן, יואב הופמייסטר, סאקו טורה (אדריאן רוצ'ט, 58), רועי קהת, אופיר מזרחי (גיא בן לולו, 77), מוחמד שכר, לוסיו (עבדאללה חליחל, 82).

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל (אנדרה ג'ראלדש, 82), איתן טיבי, מתן בלטקסה, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ (איתי שכטר, 88), אבי ריקן (יונתן כהן, 61), אדוארדו גררו, טל בן חיים (שרן ייני, 46), אלכסנדר פשיץ' (שחר פיבן, 83).

מהלך המשחק

דקה 15, איום ראשון של מכבי ת"א: אחרי דקות רבות בהן היא התקשתה להגיע לשער של ברטקוס, בן חיים העביר כדור רוחב לעברו של ריקן, שהתמהמה בהשתלטות על הכדור ובעט מעל המסגרת.

דקה 25, החמצה נוספת של מכבי ת"א: ריקן שוב היה במצב מול השער של ברטקוס, זאת לאחר שפשיץ' ביצע מהלך יפה ומסר לקשר, אבל שוב הפעולה האחרונה הייתה לא טובה והכדור הלך לידיים של ברטקוס.

שחקני מכבי תל אביב, שחקני קריית שמונה | מאור אלקסלסי
אבי ריקן | מאור אלקסלסי
אבי ריקן מאוכזב | מאור אלקסלסי

דקה 32, איום ראשון של ק"ש: שכר הוציא כדור רוחב, לוסיו הקדים את ההגנה הצהובה ובעט טוב לשער, טננבאום היה במקום ועצר.

דקה 39, כרטיס אדום למכבי ת"א! טיבי, שסחב צהוב עוד מקדות הפתיחה, ביצע טעות גדולה כאשר איבד את הכדור וגלש בגסות לרגל של שחקן ק"ש. השופט דוד פוקסמן שלף לבלם את הצהוב השני והאדום.

דקה 45+2, 0:1 לקריית שמונה! רגע לפני הירידה לחדרי ההלבשה, המארחת עלתה ליתרון מכדור קרן מדויק של טורה, אשר הגיע לראשו של קהת והקשר נגח לרשת.

איתן טיבי | מאור אלקסלסי
רועי קהת, דן גלזר | מאור אלקסלסי
רועי קהת, אופיר מזרחי | מאור אלקסלסי
יואב הופמייסטר, דור אלו | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

דקה 59, מצב נוסף לק"ש: מזרחי הרים כדור מהאגף, לוסיו שוב עלה גבוה ונגח ישירות לידיים של טננבאום.

דקה 66, הכדור בעמוד! יונתן כהן, שרק נכנס לכר הדשא, קיבל את הכדור כ-25 מטרים מהשער ופשוט שיגר פצצה מהמקום. ברטקוס כבר נכנע, אבל הכדור פגע בעמוד השער.

דקה 68, עוד החמצה גדולה של מכבי ת"א: הצהובים יצאו להתקפה נוספת, כאשר בסיומה גררו העביר מהאגף כדור רוחב נהדר לפשיץ', שנותר לבד מול השער החשוף, אבל קהת גלש לכדור והציל שער בטוח.

יונתן כהן | מאור אלקסלסי

דקה 90+2, 0:2 לקריית שמונה! טננבאום עלה לכדור קרן והותיר את השער שלו ריק, שכר ניצל זאת, בעט מכ-50 מטרים ישירות לרשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי