מבול של ביקורות על ואן לוון: "צריך קוסם כדי לעשות עוד מהפך"

פטריק ואן לוון | מאור אלקסלסי

ניהול רוטציה תמוה ואי תגובה לאדום של טיבי: מאמן מכבי ת"א ספג אש אחרי ההפסד בק"ש, שאולי הכריע את מאבק האליפות. בסביבת השחקנים חוששים: "רק שמכבי חיפה לא תחגוג אליפות בבלומפילד". אכזבה מטיבי, ריקן ופשיץ'

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

רצף של 22 משחקים ללא הפסד הסתיים אמש (ראשון) מבחינת מכבי תל אביב, שנכנעה 2:0 להפועל קריית שמונה והעניקה למכבי חיפה הזדמנות לפתוח פער של ארבע נקודות בפסגה, אם תנצח הערב את הפועל באר שבע. וואן לוון, שנוצח לראשונה כמאמן האלופה, חתום גם על עצירת רצף 11 הניצחונות של הצהובים על הקבוצה הצפונית, שבמקרה של השגת שלוש נקודות אתמול היה הופך לארוך ביותר אי פעם בכדורגל הישראלי.

צפו במכבי ת"א מפסידה לקריית שמונה

כמובן שההפסד לקבוצה של קובי רפואה לא מהווה הנפת דגל לבן מבחינת מכבי תל אביב, אולם כשנותרו חמישה משחקים עד לסיום העונה בליגת העל, נראה שהצהובים הגיעו לפלייאוף העליון על אדי הדלק האחרונים וייתכן שמשחק העונה האחרון נגד מכבי חיפה, שייערך בבלומפילד ב-9 במאי, כבר לא יכריע את גורל האליפות כפי שחשבנו. "רק שמכבי חיפה לא תחגוג עלינו אליפות בבלומפילד, כמו שהפועל באר שבע עשתה עם ברק בכר באצטדיון נתניה", אמר גורם בסביבת השחקנים, "השנה הפלייאוף העליון הולך הפוך מזה של שנה שעברה. אין מספיק משחקים כדי לעשות עוד מהפך, צריך מאמן קוסם".

בסביבת השחקנים היו תהיות בנוגע להתנהלות של ואן לוון, שהתמהמה לאחר הכרטיס האדום לחובתו של איתן טיבי ולא ביצע חילוף כמתבקש, כאשר דקות ספורות לאחר מכן הגיע השער של רועי קהת שניצל בלבול בהגנת האורחת וכבש בנגיחה ממצב נייח. בנוסף, גם ההחלטה לאפשר לשוער דניאל טננבאום לעלות להתקפה במהלך האחרון גררה ביקורות והוגדרה כ"מהלך חובבני ומביך".

מעבר לכך, עוד טענות נגד ההולנדי קשורות לניהול הרוטציה והחילופים שלו, כולל ההתבססות המוגזמת על דור פרץ שנכלל בהרכב למרות שלא היה אמור לפתוח, לאור העומס הפיזי הגדול עליו. גם הוצאתו של אנריק סבוריט מהסגל והכנסת אנדרה ג'ראלדש בדקות הסיום עוררו תמיהה גדולה, שכן לפחות על פי המשחקים האחרונים, המחליפים אופיר דוידזאדה ומאור קנדיל לא מספיקים כדי להחזיק את הקבוצה במאבק האליפות.

גורל האליפות הוכרע? שחקני מכבי מאוכזבים | מאור אלקסלסי

בקבוצה התאכזבו גם מטיבי, שהותיר את מכבי תל אביב ב-10 שחקנים בעקבות טעות שטותית ולא אופיינית ואולי אף הכריע את גורל העונה. שחקן נוסף שנראה חסר ביטחון הוא אבי ריקן, שההחמצות שלו ממצבים קורצים מחזקות את הספקות בנוגע להמשך דרכו בקבוצה, כשהשחקן עומד לסיים את חוזהו, כזכור. אלכסנדר פשיץ' סומן אף הוא כמי שלא עומד בציפיות בתור מי שהיה אמור לספק שערים ובמועדון צפויים לדון בהרחבה לגביו, לפני שיחליטו האם לממש את האופציה להשאירו לעונה נוספת. גם איתי שכטר, שהפך לחילוף קבוע לדקות האחרונות, נראה כמי שעומד לסיים את דרכו במכבי תל אביב. במחזור הבא תצא האלופה למשחק חוץ נגד הפועל באר שבע, כשמלבד טיבי המורחק ואייל גולסה הפצוע שצפוי לשוב נגד מכבי חיפה, אם אחד מבין סבוריט, פרץ, קנדיל, שרן ייני ולואיס הרננדס ייראה צהוב בטרנר, הוא לא יעמוד לרשותו של ואן לוון במפגש עם הירוקים במסגרת חצי גמר גביע המדינה ב-12 במאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי