חילי טרופר: "30,000 במגרשים בחודש מאי? מספרים דמיוניים"

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

שר התרבות והספורט התראיין ל-103FM ושיתף על התהליך הארוך מ-300 איש ביציעים למגרשים מלאים תוך חודשים ספורים. בנוסף, הוא החמיא לנס ציונה, סיפר על הסיכויים שייבנה בעיר אולם חדש, והתייחס לסוגיית המאמנים

(גודל טקסט)

כאשר עתידו במשרד אינו ברור לאור המצב הפוליטי, שר התרבות והספורט חילי טרופר התראיין הערב (שני) לתוכנית הספורט של 103FM, שם התייחס להסרת מגבלת הקהל, להישג הגדול של עירוני נס ציונה ולסוגיית המאמנים הזרים.

האזינו לראיון:

עתידו במשרד הספורט: "אני לא יודע אם זה יקרה או לא. אני יודע שאני מאוד רוצה".

הסרת המגבלה על הקהל במגרשים: "ההגבלה היחידה שנשארה היא התו ירוק. מי שיכולים להיכנס הם רק מתחסנים, מחלימים ונבדקים. יכולים בבלומפילד להכניס 30,000 איש ובארנה 10,000. אין קפסולות. במגרשים סגורים עדיין צריך מסיכות. אלו היו מספרים דמיוניים שבחודש מאי יהיו 30,000. אמרתי שאני אעשה כל פעם עוד צעד. זה התחיל ב-300 וב-500, ואנשים התלוננו. הנה אנחנו מגיעים ל-30,000".

אוהדי מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

הרצון להקים אולם חדש בנס ציונה: "צריך שם אולם. יהיה מכרז לתכנית המתקנים. בקרוב תצא תכנית לעוד שני אולמות כדורסל בגודל מוערך של האולם בחולון, בין 3,500 ל-5,500 מקומות. זה מכרז, כל רשות יכולה לגשת אבל יש קריטריונים. צריך שתהיה קבוצה בליגת העל וקהל. נס ציונה וראשון לציון נשמעות הגיוני. לא הרבה היו רוצות את זה . זה יכול להיות כאב ראש לתחזק אולם כזה. אנחנו כמשרד ספורט יודעים שצריך עוד מתקנים".

ההישג של נס ציונה: "הישג מדהים. אנשים באים למגרש כי הם רוצים לראות את הקבוצה שלהם מנצחת אבל קודם הם רוצים לדעת שהקבוצה שהם מעודדים השאירה הכול על הפרקט. בשישי הייתי בחצי גמר ואני רואה את טל דן עולה עם תחבושת וכולו מדמם. היה את ליאור קררה ונמרוד לוי, אך לא רק הישראלים. גם הזרים נופלים על הפרקט".

טל דן | ברני ארדוב

הפטור ממיסוי לשחקנים זרים: "בכנות, זה הרבה יותר מורכב. יש עניינים של משרד האוצר. היה גם בג"צ על זה. כל פעם זה מרחף מעל וזו סוגיה שצריך להגיע אליה. סוגיית השחקן הישראלי היא גדולה".

ריבוי המאמנים הזרים בכדורסל: "הכנסנו סיכום לעניין והיו לא מעט כעסים. קבענו סטנדרטים והיו ויכוחים עם חלק מהבעלים. הלכתי עם זה עד הסוף. אנחנו מהמדינות היחידות שאין שום סטנדרט. מביאים בדרך כלל מישהו שהוא יותר זול, ואז הרבה יותר קל 'לזרוק' אותו. במצב כזה מישהו כמו שרון דרוקר או דני פרנקו נשאר מאחור. לפי מה שקבענו, אפשר להביא מישהו שאימן ביורוליג, ביורוקאפ או בליגה בכירה. מישהו כמו סימונה פיאניג'יאני (שאימן את הפועל ירושלים לאחר שאימן ביורוליג) זה בסדר. במשרד החינוך תמיד אומרים שאיכות התלמיד לא תעלה על איכות המורה. כל עוד יהיה מורה בינוני, הכיתה תישאר בינונית. זה כמו במאמנים, ולכן יש לנו תכנית גדולה".

הצורך להשקיע במערך המאמנים שיוכלו לאתר כישרונות: "צריך רפורמה. אנחנו צריכים להגיע ל-60-70 מיליון ש"ח. זה דורש גם לחבר את הקשר בין הספורט למשרד החינוך. בדקתי מה עשו בכמה מדינות זו פירמידה. בכל מדינה שעשתה מהפכה בתחום ספורט אמרו שאם לא תהיה מוכן להשקיע ביותר ילדים, אתה לא תראה את הכוכבים למעלה בהמשך".

חילי טרופר | אבי שי

הגדלת מכסת השעות של שיעורי חינוך גופני בבתי הספר: "ייאמר לזכות שר החינוך שדיברתי איתו כמה פעמים והוא היה בעניין. הקורונה טרפה את הכל ולא היה זמן לזה. צריך עוד מורים וצריך התאמה של חומרי למידה. דברים השתנו. תראו על כמה סוגיות הספקנו לדבר. הלוואי ויהיו לי כמה שנים טובות לעמוד בדבר הזה, אחרת יהיה מאוד קשה".

העניין של הממשלה בספורט: "אני חולה ספורט. אני דווקא חושב שהשנה הזו באופן פרדוקסלי שדרגה את מעמד הספורט בישראל, דווקא בזכות המלחמות שלנו, גם בגלל העבודה שהרבה מאוד אנשים עשו כדי שהספורט יקבל מקום מרכזי. גם בזה עשינו דרך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי