מתיחת פנים: התכניות של מכבי חיפה לעמדות המגנים בעונה הבאה

הירוקים יעברו שינוי בחוליית ההגנה ב-2021/22. מאבוקה הפצוע יעזוב, מגן ימני זר יגיע, ז'רמי מלו מועמד. עתידו של טוואטחה לוט בערפל, סאן מנחם ורז מאיר צפויים לחתום על חוזים חדשים. גם עאיד חבשי אמור לעזוב

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה יצאה מאוכזבת אתמול (שני) מטרנר ונפרדה ב-1:1 מהפועל באר שבע. אם היו מנצחים, הירוקים היו מגדילים את הפער בפסגה ממכבי תל אביב לארבע נקודות כשנותרו 15 בלבד בקופה, והיו עושים צעד לעבר אליפות ראשונה מאז 2010/11. במועדון אמנם ממשיכים להבהיר כי בשלב זה הם ממוקדים במטרות המקצועיות, אליפות וגביע, אבל מתחת לפני השטח כבר חושבים על העונה הבאה.

אחת הסוגיות המרכזיות היא עמדת המגן הימני. ארנסט מאבוקה, שנפצע אמש מול ב"ש והוחלף במחצית, סובל מקרע חלקי בגיד הירך האחור וייעדר 2-3 שבועות, מה שאומר שהוא יחמיץ את משחק העונה מול מכבי ת"א, וככל הנראה גם את חצי גמר הגביע מול הצהובים. בכל מקרה, בלי קשר לפציעה, הצוות המקצועי של מכבי חיפה החל לחפש מחליף לקמרוני.

מאבוקה היה אמור לעזוב כבר בחלון ההעברות של חודש ינואר, אך בסופו של דבר נשאר עד תום העונה על פי חוזהו. אמנם הוא מציג שיפור בשבועות האחרונים, אך הירוקים מצפים ליותר. אחד המועמדים המובילים לאייש את העמדה בעונה הבאה, כפי שפורסם לראשונה בספורט1, הוא ז'רמי מלו.

ז'רמי מלו | Vincent Michel/Icon Sport via Getty Images

המגן בן ה-27 משחק בגנגאן מהליגה השנייה בצרפת, ובסביבתו של השחקן כבר אישרו כי הם מודעים להתעניינות ממכבי חיפה. מלו מסיים את חוזהו בסיום העונה, ולאחר מכן צפויות השיחות בין הצדדים לעלות הילוך. בינתיים, מי שיחליף את מאבוקה בהרכב יהיה רז מאיר, שבקרוב צפוי לחתום על חוזה חדש.

גם בעמדת המגן השמאלי יהיו חדשות בקרוב. מכבי חיפה צפויה להודיע בקרוב על חוזה חדש גם לסאן מנחם, כפי שפורסם לראשונה בספורט1. מנחם עשה שדרוג גדול העונה והפך למגן המוביל גם בנבחרת ישראל, מה שהוביל את טאלב טוואטחה לקצה הספסל של ברק בכר. אתמול מול ב"ש טוואטחה כלל לא נכלל בסגל. הוא מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, אך עלול לעזוב כבר בסיום העונה.

טוואטחה לא מקבל את הקרדיט לו ציפה כאשר חזר מלודוגורץ לישראל, ומשהו בשידוך לא עובד כרגע. שמו של המגן השמאלי עלה כמועמד להגיע להפועל ב"ש של רוני לוי בעונה הבאה. "טוואטחה ועאיד חבשי כלל לא נמצאים ברוטציה של בכר ויצטרכו להחליט על המשך דרכם בעונה הבאה".

ארנסט מאבוקה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי