אחרי הירידה: בצ'יראי, ליואיץ' והזרים בדרך לקבוצות חדשות. ומה עם דן מורי?

הכתומים ירדו רשמית, אברמוב ואבוקסיס החלו לעבוד במטרה לשוב לליגה הבכירה תוך עונה. ניראון ספג ביקורת קשה ועשוי לעזוב, יצחק וישראלי עשויים לחזור, ולאן השחקנים המובילים יעברו? כל הפרטים

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

זה נגמר. בני יהודה חתמה אתמול (שבת) עונת בלהות עם ירידה רשמית לליגה הלאומית אחרי הפסד 2:1 למכבי נתניה, ובשני המחזורים שנותרו הקבוצה תפגוש את הפועל תל אביב והפועל כפר סבא למשחקים ללא כל חשיבות. הכתומים כבר מתחילים להכין את העונה הבאה במטרה אחת ברורה וחד משמעית – חזרה לליגת העל בתוך שנה, וכל דבר אחר יהווה כישלון עצום מבחינת ברק אברמוב, שינסה לתקן את מה שקרה העונה.

הבעלים כבר הצהיר שיעמיד את התקציב הגבוה ביותר בליגה הלאומית ויעשה הכל כדי לשוב לליגה הבכירה תוך עונה אחת. כל זה כשעל הקווים יעמוד מאמן בכיר כמו יוסי אבוקסיס, שבתחילת העונה היה מועמד מוביל לתפקיד מאמן נבחרת ישראל והיה נראה שיקבל את המשרה, ובסופו של דבר ידריך בעונה הבאה בליגה השנייה. כשאומרים את הקלישאה שהכדורגל הוא דינמי, זו אולי ההוכחה לכך.

בני יהודה שוקלת להחתים שוער לעונה הבאה. לספורט1 נודע כי בקבוצה מאוד מאוכזבים מהגישה של עומר ניראון, בטח ובטח אחרי שקיבל קרדיט יוצא דופן בתחילת העונה כשוער ראשון בגיל 19 וכמי שייכנס לנעליים הגדולות של אמיליוס זובאס, שעזב בקיץ הקודם. אבוקסיס לא מרוצה מהתפקוד של ניראון מחוץ למגרש ובאימונים וזו גם הסיבה שהוא איבד את מקומו כשוער ראשון לברק לוי בשבועות האחרונים.

אמסלם. במשחק הירידה נגד נתניה הוא עמד בשער | ברני ארדוב

ניראון אמנם חזר אל בין הקורות במשחקים האחרונים בעקבות פציעתו של לוי, אך אתמול שחר אמסלם, השוער השלישי, פתח בהרכב. ייתכן מאוד שאמסלם גם יקבל את הקרדיט עד סוף העונה ויפתח בשני המשחקים שנותרו. לספורט1 נודע כי אחד המועמדים להצטרף לקבוצה בעונה הבאה הוא איתמר ישראלי, שוער הפועל כפר סבא, שגם הוא ירד ליגה עם קבוצתו. ישראלי גדל במחלקת הנוער של בני יהודה והיה מועמד גם בקיץ האחרון להצטרף אחרי עזיבת זובאס.

שחקן נוסף שעשוי "לחזור הביתה" הוא גיל יצחק. חלוץ הפועל תל אביב גדל גם הוא בבני יהודה ובה ערך את צעדיו הראשונים בקריירת הבוגרים. כרגע טרם התבצעה פנייה, אך יצחק מועמד מרכזי. החלוץ הוכיח את עצמו בשנים האחרונות בליגה הלאומית, בה סיים כמלך השערים ב-2018/19 וב-2019/20. הוא כבש 37 שערי ליגה במצטבר בשתי העונות הללו במדי הפועל ראשון לציון, מה שגם זיכה אותו בחוזה במכבי חיפה, ולאחר מכן שוחרר להפועל ת"א, אליה הצטרף באמצע העונה הנוכחית וכבש שער אחד.

גיל יצחק | אריאל שלום

הסגל בכלל צפוי לעבור מתיחת פנים רצינית, ונראה כרגע ששום זר לא ימשיך. אליסון דוס סנטוס, פאטוס בצ'יראי וג'ורג' פוצ'יבה יסיימו את חוזיהם וצפויים לעזוב. מישאל ראנז'ל המוקפא גם לא בתכניות, כמו גם יוסיף מוסא, אך השניים מחזיקים בחוזה. גם לפדרו קמפוס חוזה לעונה הבאה, ונראה כי לו יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להמשיך, אך הדבר יקרה רק אם לא תימצא קבוצה שתקלוט אותו. מתיאה ליואיץ', הזר הבכיר ביותר של בני יהודה, אמור לעזוב גם הוא אחרי העונה החלשה שסיפק.

אחת השאלות הגדולות נוגעת לדן מורי. הקפטן מסיים את חוזהו ובמועדון רוצים שימשיך ויגישו לו הצעה לעונה הבאה. במקביל, הוא יבחן הצעות נוספות ועתיד הבלם כרגע לוט בערפל. מוחמד גדיר מסיים גם הוא חוזה וכדי להמשיך יצטרך להפחית בשכרו, אך ההערכה היא שיעבור לקבוצה בליגת העל. ניב זריהן, שכלל לא נכלל אתמול בסגל, יעזוב. במועדון לא שוללים להיפרד מעמית זנטי אם תגיע הצעה ראויה על שחקן הכנף, שהציג שיפור ביכולתו בסיום העונה.

מוחמד גדיר, סגס תאמבי, אלמוג כהן | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי