סכנין פספסה, חדרה הרוויחה: ג'ונתן סיסה הוא הדבר הגדול הבא

ג'ונתן סיסה | אריאל שלום

הבלם בן ה-23 הוכיח את עצמו כאחד הטובים בליגה והחדרתים דורשים עליו מיליון יורו. על סיפור ההגעה המקרי והבריחה לסכנין, החתימה החשאית וההצעות שנדחו משוויץ, ארה"ב ודובאי. אוזן: "כדאי לגדולות ללכת עליו"

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

הפועל חדרה הבטיחה לפני כשלושה שבועות סופית את ההישארות בליגה, ובעונה הבאה הקבוצה הצנועה תפתח את העונה הרביעית שלה ברציפות בליגת העל, ונראה שהיא פחות או יותר התקבעה בליגה הבכירה. תקציב המועדון הוא מהנמוכים בליגה, ואחת הסיבות ליציבות וההצלחה היא העובדה שמדי העונה חדרה מצליחה לפגוע בזרים.

בעונה הראשונה שלה בליגת העל היו אלה לוסיו, קווין טאפוקו, דויד מתיאוס ופרדי פלומיין שסידרו לה פלייאוף עליון, ולאחר מכן היא סיימה בפלייאוף התחתון פעמיים. מי שנחשב לבינגו נוסף הוא ג'ונתן סיסה. הבלם, שיחגוג את יום הולדתו ה-24 בעוד כשבוע וחצי, נחשב לאחד האיכותיים בליגה בעמדתו ואף נמנה על סגל הנבחרת הצעירה של חוף השנהב.

בהפועל חדרה מאמינים שלא בעוד הרבה זמן סיסה יהפוך לשחקן שישבור את שיא ההעברות של המועדון, ובקבוצה שואפים לקבל עבורו כמיליון יורו. הבלם הצטרף להפועל חדרה בתחילת עונת 2019/20 בחוזה לשלוש שנים, ולאחרונה האריך את חוזהו, וההערכה כי שתוך שנה לכל היותר הוא כבר יימכר.

ג'ונתן סיסה | אודי ציטיאט

הגעת הבלם להפועל חדרה הייתה לחלוטין מקרית. הקבוצה ערכה בקיץ 2019 את מחנה האימונים שלה בבולגריה, בסמוך למחנה האימונים של בני סכנין, שהתכוננה לפתיחת העונה בליגה הלאומית אחרי שנשרה מליגת העל. סיסה הגיע להתרשמות דווקא בסכנין, שנפגשה למשחק אימונים מול החדרתים. לאחר המשחק, אנשי סכנין הודיעו לשחקן שיחזור לצרפת ושתוך מספר ימים הם יחזירו לו את תשובתם.

כאן התחיל הבלאגן. חדרה ומאמנה אז, אורי גוטמן, התרשמו מאוד מסיסה. עוד לפני שהוא הספיק להמריא מבולגריה לצרפת הם יצרו קשר עם נציגיו והציעו לו להצטרף. יתרה מכך, אנשי חדרה הגיעו לשדה התעופה לפני שהטיסה יצאה והחתימו אותו בחשאי על זכרון דברים.

המהלך נודע לאנשי סכנין, מה שעורר את זעמם, והקבוצה אף איימה לתבוע את חדרה. גם היום בסכנין לא שוכחים: "זאת הייתה 'גניבה' מהגדולות שידענו. נכון שקצת התלבטנו, אבל חשבנו ללכת על זה. התלבטנו והפסדנו את השחקן".

אורי גוטמן
אורי גוטמן | מאור אלקסלסי

זה לא הכל. עם חזרתו של סיסה לצרפת במטרה לארוז את חפציו ולהמריא לישראל בכדי להצטרף לחדרה, החלו התלבטויות אצל השחקן ונציגיו. הם לא ידעו אם חדרה היא אכן הקבוצה בה הבלם רוצה לשחק בשנים הקרובות. במועדון מהשרון פנו מיידית לעורך הדין שחר גרינברג, וזה המריא לצרפת ודאג להביאו לקבוצה.

"כבר מהרגע הראשון שראינו אותו ידענו שמדובר בבלם ברמה גבוהה", סיפר השבוע אורן גולן, היועץ המקצועי של הפועל חדרה. "הוא הרשים אותנו מאז, אבל כשחזר לצרפת הוא התלבט אם לבוא לישראל. עברנו כמה ימים לא פשוטים כדי לשכנע ולסגור את הקצוות, ועשינו את אחת העסקאות הטובות בליגת העל. יש לו יכולות של בלמים איכותיים מאירופה, אישיות צנועה וטובה ובעיקר כריזמה של ילד צעיר שרוצה ללמוד ולהתפתח עוד ועוד".

שחר גרינברג עם ג'ונתן סיסה ומשפחתו | הפועל חדרה

ההתחלה של סיסה בחדרה לא הייתה פשוטה. אחרי פתיחה טובה לעונה, הוא נפצע והחמיץ את רובה. הוא סבל מקרע מלא בשריר הארבע ראשי ונעדר מספר חודשים לא מבוטל. במועדון חששו שהוא לא יחזור אותו דבר מהפציעה והתלבטו בסיום העונה הקודמת האם להמשיך את ההתקשרות עמו. כשהוחלט שיישאר, תהליך השיקום המשיך בישראל. "סיסה העריך את ההשקעה בו במהלך השיקום וזה עזר לחיבור שיש בין הצדדים. הוא כל כך שמח פה ומחובר גם לאוהדים המקומיים", סיפרו בחדרה.

כאמור, בחדרה מאמינים שירוויחו סכומים לא מבוטלים מההשקעה בסיסה והציבו תג מחיר של כמיליון יורו עבורו – והם מתכוונים לעמוד בו. במועדון סיפרו כי בחודשים האחרונים הגיעו הצעות על השחקן ממועדונים בשווייץ, מה-MLS ואפילו שתי הצעות מדובאי. כל ההצעות נעו בערך בחצי מהסכום אותו רוצים החדרתים. "הוא בלם צעיר ומוכשר שיכול להגיע לרמות הגבוהות והוא יכול להימכר אפילו בסכום גבוה יותר מהמחיר שהצבנו עבורו", אמרו בקבוצה.

פרשן ספורט1, אורי אוזן, ניתח: "אני חושב שהוא בלם מצוין עם נתונים פיזיים אדירים. הוא ממשיך להשתפר ועשה צעד משמעותי אצל מנחם קורצקי. בתחילת העונה היו לו כמה טעויות של חוסר ריכוז וזה השתפר אצל קורצקי. אין לי ספק שיש לו ויהיה לו ביקוש במועדונים הגדולים בישראל ואולי גם מעבר לזה. אם אני הייתי במועדון גדול אז כן הייתי הולך לכיוון שלו. לא מעט דיברו על רובי לבקוביץ', גוסטבו מרמנטיני ומקסים פלקושצ'נקו, אבל גם סיסה הוא אחת הסיבות העיקריות להישארות של הקבוצה בליגה".

ג'ונתן סיסה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי