הדוחות נחשפים: כמה כסף השקיע משה חוגג בעונה שעברה?

משה חוגג | דני מרון

מכירת גדי קינדה (3.17 מיליון דולר), עמלות של מאות אלפי שקלים לסוכנים והזרמה גבוהה (24.9 מיליון שקל) של בעלי בית"ר ירושלים כדי לסגור תקציב מנופח. הדוחות האחרונים הגיעו לידי ספורט1, כל המספרים בפנים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי לא מעט ספקולציות בעניין התקציב ומידת ההשקעה של משה חוגג בבית"ר ירושלים בעונה שעברה, כעת המספרים נחשפים: על פי הדוחות הכספיים של עונת 2019/20, שהועברו בשבועות האחרונים לעיון נוסף של הבקרה והגיעו לידי ספורט1, ניתן ללמוד מהי מידת ההשקעה של הבעלים בקבוצה.

התקציב הכולל של הקבוצה, כפי שחוגג הצהיר בעבר, אכן עמד על כ-80 מיליון שקל. חוגג הצהיר בדו"ח כי מטרת המועדון היא לחפש כישרונות צעירים ופוטנציאליים שניתן לקנותם בשוק החופשי, כפי שעשה בהמשך עם חלאופילו פלייטר וסנטיאגו אוקמפוס, שלא הרשימו וצפויים לעזוב.

בעלי בית"ר דיווח כי ההכנסה ממכירת גדי קינדה לקנזס סיטי עמדה על 3.17 מיליון דולר, וההכנסות עבור מכירת יעקב בריהון ודוד קלטינס יחד עמדו על 6.453 מיליון שקל. כמו כן, חוגג שילם לסוכנים בעונה שעברה 1.265 מיליון שקל עבור העברת שחקנים. עוד נכתב, כי בשל מגפת הקורונה הקבוצה הוציאה עובדים לחל"ת וקיצצה במשכורות. עוד, על פי הדו"ח, תזרים המזומנים כתוצאה מהלוואת בעלי מניות (משה חוגג) עמד על 24.9 מיליון שקל, מה שמצביע על הכספים שהשקיע חוגג בקבוצה כדי לממן את ההפרשים בין ההכנסות וההוצאות הכלליות.

גדי קינדה | Scott Winters/Icon Sportswire via Getty Images

למרות שנת הקורונה, ההכנסות בשנת 2020 גדלו בכ-35% לעומת שנת 2019 (החלק המהותי של התפשטות נגיף הקורונה החל, כזכור, יחסית בשלבי הסיום של העונה) ועמדו על כ-54 מיליון שקל. בית"ר הייתה חייבת, נכון לסוף העונה, כ-6.685 מיליון שקל בגין כרטיסי שחקן, כשרוב הסכום היה עבור עסקת מיכאל אוחנה, צ'ק שנפרע במלואו במהלך העונה הנוכחית על ידי הפועל באר שבע.

נכון לסוף העונה נרשמה יתרת כספים שמגיעים לה עבור מכירת שחקנים, כמו גדי קינדה, בסך של 11.1 מיליון שקל. בעונה שעברה כולה שילמה בית"ר עבור רכישת שחקנים כ-18.3 מיליון שקל. עלות משחקים ואימונים הייתה כמעט זהה להכנסות. בית"ר הוציאה כ-53 מיליון שקל (הסעיף הכללי כולל כמובן את שכר השחקנים). כמו כן, בית"ר שילמה פיצויים של כ-46 אלף שקל בגין פיטורי עובדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי