מתקרבת לאירופה: מכבי פ"ת השיגה 1:2 חשוב בק"ש

החבורה של לוזון עלתה למקום הרביעי בטבלה לאחר שער אדיר של עבדה (22) וגול נוסף של פרייר (26) עוד במחצית הראשונה. קהת צימק (60) בשער יפה משלו, אך זה לא הספיק לקבוצתו, שרשמה הפסד בית ראשון בפלייאוף

(גודל טקסט)

הפלייאוף העליון מתקרב בצעדי ענק למחזורי הסיום שלו, והערב (שבת) נערך משחק הפתיחה של המחזור ה-33 כאשר עירוני קריית שמונה אירחה את מכבי פתח תקווה למפגש בין הרביעית והחמישית בטבלה, ממנו המלאבסים יצאו עם שלוש הנקודות לאחר 1:2 יקר עבורם שהעלה אותם למקום הרביעי בטבלה על חשבון הצפוניים.

אומנם להתמודדות שקיבלנו הערב אין השלכות יוצאות דופן, בעיקר עקב העובדה כי אשדוד שבמקום השלישי מעט מרוחקת משתי הקבוצות, אך כאשר המקום הרביעי עשוי להקנות השתתפות באירופה בעונה הבאה – בהחלט יש עבור מה לשחק. הראשונה להפנים זאת הייתה האורחת, שסיפקה בליץ מהיר באמצע המחצית הראשונה ונתנה לעצמה מקדמה להמשך.

זה התחיל עם שער נפלא של ליאל עבדה בדקה ה-22, כאשר הכישרון הצעיר הניף את הרגל ובבעיטה מחוץ לרחבה שיגר טיל אדיר שפגע בקורה וחדר לרשת של ברטקוש. כעבור ארבע דקות בלבד מכבי פ"ת הכפילה את יתרונה, כשמורגן פרייר ניצל אי הבנה בהגנת המארחת, כבש את שערו הראשון העונה והוריד את קבוצתו ליתרון 0:2 מבטיח במחצית.

גיא לוזון | מאור אלקסלסי
מרכוס דיניז, עידן נחמיאס | מאור אלקסלסי

ל-45 הדקות המכריעות חבורתו של קובי רפואה עלתה שונה לחלוטין, והיא הצליחה לצמק את התוצאה בדקה ה-60 לאחר שרועי קהת נגח כדור קשתי שהכניע את אריק ינקו, שער נהדר של הקשר מבישול מצוין של מוחמד שכר. עד הסיום, ק"ש לחצה במטרה להשיג את שער השיוויון, אך לא מצאה אותו. הפסד בית ראשון לקריית שמונה בפלייאוף העליון, מנגד מדובר בניצחון חוץ ראשון של גיא לוזון וחבורתו מאז ה-0:2 על מכבי חיפה בסמי עופר בתחילת חודש מרץ.

רועי קהת, דור אלו | מאור אלקסלסי
מורגן פרייר, אורי דהן | מאור אלקסלסי

כעת, למכבי פ"ת 46 נקודות במאזנה והיא חולפת על פני הצפוניים, להם 44 נקודות. עם ארבעה מחזורים לסיום העונה, מדובר בצעד משמעותי עבור החבורה הצעירה מהמלאבס, כאשר ליאל עבדה ממשיך להוכיח כי הוא אחד השחקנים הטובים העונה עם שערו ה-11 בליגה. במחזור הבא היא תפגוש את מכבי תל אביב בבלומפילד ותקווה להמשיך את המומנטום. מנגד, ק"ש תצא לטרנר כשתתארח אצל הפועל ב"ש המשתפרת ותקווה לא להידרדר למקום השישי.

ירדן כהן, אור בלוריאן | מאור אלקסלסי
אורי דהן מאוכזב | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי