שחקנים בבית"ר יקבלו הודעה: קצצו בשכר או שלא תישארו

חוגג נחוש לבצע מהפכה ובכיר טען לאחר הניצחון 1:3 על סכנין: "אפשרי שעטר יישאר". במועדון אישרו כי מגבו יקבל הצעה וינסו לפתות את רז שלמה באמצעות חוזה ארוך. זעם על הרחקת קריאף, השחקן סיפר מה גרם להרחקתו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים עלתה אתמול (שבת) למשחק נגד בני סכנין עם חמישה שחקני ספסל, שם פתח גם מרקו יאנקוביץ'. בבית"ר אמרו שהוא לא פתח בהרכב משום שלא היה כשיר במאה אחוז ולכן בחרו בסנטיאגו אוקמפוס, המגן שלא מצליח להתאקלם בתפקידו המקורי, כקשר – תפקיד אותו מילא בהצלחה אתמול.

הניצחון 1:3 אתמול היווה אינדיקציה נוספת לחוגג בנוגע לשחקנים שהוא רוצה לשחרר ושחקנים אחרים שימשיכו. כך למשל, בבית"ר הכחישו אתמול שמועות לפיהן הוחלט שאורי מגבו יעזוב. בכך, אישרו את הידיעה בספורט1 לפיה המגן יישאר עונה נוספת, בעוד שינסו להשאיל את אורן ביטון, או במקרה בו קבוצה אחרת תרצה אותו לטווח ארוך – לשחררו ללא דיחוי. "מי שאומר שלא רוצים פה את אורי פשוט לא מכיר את בית"ר. כל מה שאנחנו מחפשים זה שחקנים מחויבים, הלוואי עוד 11 כמוהו", אמרו אתמול בבית"ר. "אורן ביטון? ניפגש ונראה מה יהיה". במקביל, בבית"ר החליטו כי מרכז השדה דורש רענון. רז שלמה מהפועל תל אביב נמצא על הכוונת וגם בלם זר צפוי להגיע. במועדון ינסו לפתות את שלמה בעזרת חוזה ארוך טווח.

אתמול, גם במחצית, נשמע יוסי מזרחי מעט לחוץ. "0:2 זו תוצאה משקרת", אמר לשחקנים. "1:2 וכל המשחק פה משתנה לגמרי. תהיו יותר אחראיים ושימו לב מה קורה". בסיום ציין מזרחי לטובה את עלי מוחמד, ירדן שועה ומגבו ונתן לשחקנים חופש עד יום רביעי.

במועדון זעמו הלילה על הרחקת אופיר קריאף. לאחר המשחק אמר הקשר לאנשי המועדון: "אני פשוט בהלם. אמרתי רק דבר אחד: 'איך כדור שלהם?', ואז סיננתי קללה, אבל לא כלפי שחקן ולא כלפי אף אחד אחר". במועדון מקווים שלא יעמוד לוועדת משמעת, אבל אם זה יקרה, יטענו כי השופט טעה כשהרחיק את הקשר.

אופיר קריאף | דני מרון

הניצחון, לפחות זמנית, דחק לשוליים את מקרה אלירן עטר. בשבוע שעבר אמרו שחקנים: "כמה זמן אפשר לתרץ את הפציעה של עטר בזה שהוא לא בהרכב? אם הוא כשיר, הוא חייב לפתוח. אם הוא פצוע, שיושיבו אותו ביציע. מה שעושים לו לא הוגן, כולם יודעים למה הוא לא משחק" ובבית"ר לא אהבו את הדברים האלה. שם טענו כי עטר לא כשיר לשחק 90 דקות. ביום שישי עטר לא התאמן, אך הרגיש כי הוא יכול להיכלל בסגל. 

אחרי דברי השחקנים, גם לבית"ר היה מה לומר בנושא. "משעה שהקבוצה נשארה בליגה, טבעי שנרצה לראות שחקנים שקיבלו פחות דקות, כמו פדידה. לגבי העונה הבאה יחליט המאמן הבא, בהחלט אפשרי שאלירן ימשיך איתנו", אמרו. גורם בכיר בבית"ר הוסיף כי: "גם אם הייתה מתקבלת החלטה שאלירן לא משחק משיקולי חוזה זה היה לגיטימי. שום כתבה בשום עיתון לא שווה שני מיליון שקל. אבל לא התקבלה שום החלטה כזאת. אלירן לא התאמן סדיר וככה יוסי מזרחי החליט".

אלירן עטר | דני מרון

בעניין אחר: ביום שישי פרסמנו כאן את המספרים שעומדים מאחורי התקציב של חוגג בעונה שעברה. המספרים מראים בבירור שחוגג משקיע בקבוצה. עדיין לא ברור לאן הסיפור הזה ילך בעונה הבאה. בית"ר העמידה העונה תקציב שכר שחקנים של קרוב ל-20 מיליון שקל ובעונה הבאה, כך עולה מתוך הישיבות בין חוגג לאוחנה, הסכום הזה יקטן. לא ברור כיצד הדבר הזה מתיישב עם מהפכה בסגל. הדבר היחיד שמתקבל כרגע על הדעת הוא מכירה של ירדן שועה ואלי מוחמד, כשבסוף השבוע התברר כי הבעלים לא מתכנן למכור את החלוץ במחיר הפסד. לגבי מוחמד, שהוצע כבר ללודוגורץ, נראה כי בית"ר תהיה מוכנה להפסיד מעט ממיליון וחצי הדולרים שחוגג השקיע בו. בבירה משוכנעים ששחקן מרכז שדה איכותי לצד זרגרי יספק את הסחורה לצד המהפכה הצפויה בחלק האחורי.

אפרופו עניינים כספיים, בבית"ר מאשרים כי ישנם דיבורים על נושא קיצוץ בעונה הבאה. כפי שפורסם כאן לראשונה, בהנהלה מתכננים להציע לשחקנים קיצוץ תמורת הישארות. הדבר הזה עשוי ליצור זעזוע של ממש בתוך הקבוצה. שחקנים כבר הבהירו שיתנגדו לקיצוץ כזה ולא ברור כיצד חוגג יגיב במקרה כזה. התביעות של איינבינדר וקונטה לא ממש משפיעות על חוגג ובסביבתו סיפרו כי לפחות בתביעה של קונטה, הוא משוכנע שינצח ללא קושי. לגבי איינבינדר, במועדון מוכנים לכך שייתכן שיקבל חלק מהכספים שתבע, אבל טוענים כי המספרים שתבע אינם קשורים למציאות.

אורי מגבו, אביאל זרגרי | דני מרון

בנושא אחר, בית"ר ירושלים הביעה הבוקר את צערה על פטירתו של כדורגלן העבר יגאל הלל, שהלך לעולמו אתמול אחרי מאבק במחלה קשה. בשנים האחרונות הלל שימש כמאמן מנטלי במועדון מהבירה. "היה איש אהוב, ותמיד נתן את כל כולו למען הזולת", מסרו בבית"ר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי