"הוא לא יכול לעשות את זה": אייל ברקוביץ' יצא נגד מואנס דאבור

אייל ברקוביץ' , מואנס דאבור | אודי צטיאט / Getty Images

שחקן העבר התייחס ב"שער השבת" לפוסט של חלוץ נבחרת ישראל, גם בן גביר וחזן תקפו. גדיר על המהומות בהר הבית: "תהיה להם בושה בעולם הזה ועונש נוראי בעולם הבא". ורד ודגני הצדיעו לכוחות הביטחון

(גודל טקסט)

אחרי לילה נוסף של מהומות בירושלים, העימותים בהר הבית התחדשו הבוקר (ראשון) כשמאות צעירים החלו ליידות אבנים וזיקוקים. בינתיים, אחרי שמואנס דאבור ובירם כיאל התייחסו אתמול לאירועים ועררו סערה גדולה, אנשים רבים מעולם הספורט ומחוצה לו המשיכו להגיב לאירועים.

"הר הבית בידינו": התגובה של זלקה לדאבור?

מוחמד גדיר בחר לצטט פסוק מתוך הקוראן: "מי יכול להיות יותר לא צודק מאשר אחד שאוסר לציין את שמו של האל במקומות התפילה ואז מנסה להרוס אותם? הם צריכים לפחד להיכנס אליהם. תהיה להם בושה בעולם הזה ועונש נוראי בעולם הבא".

עידן ורד, קפטן בית"ר ירושלים, כתב הלילה באינסטגרם: "מצדיע לכוחות הביטחון שמנהלים את ניסיונות המהומות בהר הבית באופן אדיר. שומרים על כבוד המקום הקדוש בבירת הנצח. שמרו על עצמכם". אוראל דגני, חברו לקבוצה, הצטרף: "גאה להתעטף בדגל ישראל במיוחד בימים אלו. תודה לכל מי ששומר עלינו, תהיו חזקים ובריאים".

הסטורי שהעלה עידן ורד
הסטורי שהעלה עידן ורד | מסך, אינסטגרם

"אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם", כתב אתמול חלוץ נבחרת ישראל, דאבור, שנאלץ לסגור את התגובות לפוסט לאחר שהותקף על ידי הגולשים. אליו הצטרף גם בירם כיאל מבני סכנין: "על האדמה הזאת יש מי שראוי לחיות", כתב הקשר.

מי שלא אהב את דבריו של דאבור הוא אייל ברקוביץ', כוכב נבחרת ישראל בעבר, שהתייחס אתמול ב"שער השבת" בערוץ הספורט לפוסט שכתב החלוץ. "הוא לא יכול להגיד את דעתו. בתור שחקן נבחרת הוא לא יכול לצאת נגד המדינה", טען בין השאר "הקוסם".

חבר הכנסת איתמר בן גביר פנה במכתב רשמי להתאחדות לכדורגל וביקש להשעות את השחקן מנבחרת ישראל: "דאבור צריך לעוף מיד מנבחרת ישראל. מקסימום שיילך לשחק בסוריה", צייץ בטוויטר ולאחר מכן פנה לאורן חסון בכתב: "ההתבטאות המזעזעת הזאת באה לאחר שכמות גדולה של מחבלים התפרעו על הר הבית ובשכונת שמעון הצדיק. לא ייתכן ששחקן נבחרת ישראל בכדורגל יצדד בצד של האויב ולמעשה יתמוך בפגיעה בחיילי צה"ל ובנשים וילדים על רקע היותם יהודים".

מהומות בירושלים
מהומות בירושלים | Anadolu Agency / Contributor

עוד כתב בן גביר לחסון: "אם לא יאה לו ללבוש את מדי הנבחרת, הוא יוכל לשחק בנבחרת של סוריה, שם בטח יתאים לו יותר לעמדותיו הטרוריסטיות. אשר על כן ולאור כל האמור לעיל, אבקשך להשעות במיידי את שחקן הנבחרת מונס דאבור, שחקן שלובש את מדי הנבחרת אינו יכול לצאת נגד המדינה שאותה הוא מייצג".

דנה פאן לוזון, אשתו של גיא לוזון, צייצה: "ההתנהלות בירושלים מעלה כאן תחושות שיש מי שיש לו אינטרס להלהיט את הרוחות כדי לשבש את הקמת ממשלת שינוי, מעבר לכך מצטרפת התחושה שיש עוד מניע אפשרי להלהיט את הרוחות וזה שהשיח על מחדל מירון עובר לשיח על המהומות".

חבר הכנסת לשעבר אורן חזן: "לא פלא שמי שמבזה את ההמנון במדי נבחרת ישראל ולא מודח באותו הרגע מרשה לעצמו להסית נגד המדינה שנתנה לו כל טוב. אבל האמת שמגיע לנו. פעם אחר פעם אנחנו מורידים את הראש בפני אלו שחיים כאן על חשבונו ומקבלים מאיתנו את כל הטוב שיש למדינה הזו להציע ובתמורה פשוט משתינים עלינו בקשת מהמקפצה".

המהומות בירושלים
המהומות בירושלים | Anadolu Agency / Contributor

"אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי", כתב הכדורגלן ישראל זגורי.

הסטורי של ישראל זגורי
הסטורי של ישראל זגורי | מסך, אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי