מכבי ת"א הרחיקה לצמיתות את האוהד שקרא קריאות גזעניות לעבר עוואד

לאחר שאיתרה אותו בווידאו, האלופה נקטה בצעד חריף נגד האדם שתקף מילולית את חלוץ מכבי חיפה: "התנהגות מבזה ופסולה שאין לה מקום במשחקים שלנו". מכבי חיפה ובית"ר ירושלים בירכו, גם במנהלת שיבחו את הצהובים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

תקרית חריגה התרחשה אתמול (ראשון) במהלך המשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה באצטדיון בלומפילד, כאשר במהלך הפסקת המחצית נרשם עימות בין חלוץ הירוקים מוחמד עוואד לאוהדי הקבוצה המארחת. לאחר שהשחקן טען כי הותקף בקריאות גזעניות מהיציעים, במועדון הצהוב איתרו את האוהד שאחראי לכך ומבלי לחכות להפעלת סקנציות מצד בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, נקטו בצעד חריף כלפיו: הרחקה לצמיתות מהמגרשים.

במכתב שעליו חתומה היועצת המשפטית של מכבי תל אביב, עו"ד יעל מרגלית, הקבוצה פנתה לאוהד וגינתה את מעשיו: "במסגרת המשחק נגד מכבי חיפה תועדת בווידאו כאשר אתה קורא קריאות גזעניות חמורות לעבר מוחמד עוואד. המועדון רואה אירוע זה בחומרה ולא יסכים לקבל התנהגות כזאת של אוהדיו במגרשי הכדורגל. מדובר בהתנהגות מבזה, בלתי ראויה, מנוגדת לדין ופסולה שאין לה מקום במשחקי מכבי ת"א ובמגרשי הכדורגל בכלל. המועדון שם לו למטרה להילחם בכל גילוי אלימות וגזענות במגרשים ומעשיך, כאמור, גרמו וגורמים למועדון לנזק רב ומכתימים את המועדון ואת אוהדיו המסורים".

בהמשך המכתב נמסרה לאוהד הבשורה על הרחקתו מכל פעילות של המועדון לכל החיים: "נוכח האמור לעיל אתה מורחק לצמיתות מכל פעילות של המועדון. בין היתר, לא יימכרו לך מנויים או כרטיסים למשחקי המועדון ותיאסר כניסתך למשחקי המועדון (בית וחוץ), אימוניו, אימוני ומשחקי מחלקת הנוער וכיו"ב. בכוונת המועדון לאכוף הנחיה זו ללא פשרות. בנוסף, בכוונת המועדון לנקוט בהליכים משפטיים בקשר עם הנזקים שנגרמו או ייגרמו לו עקב האמור לעיל וזאת לאחר שיסיים לאמוד את נזקיו".

צעד חריף של מכבי ת"א. מוחמד עוואד | מאור אלקסלסי

למעשה, בחימום בין המחציות הושמעו לעבר עוואד קריאות כגון "ערבי מסריח", "אין לך מדינה". השחקן הגיב וכתוצאה מכך נוצר עימות בין הצדדים, כאשר גם בהמשך המשחק, בזמן שהחלוץ התחמם מתחת ליציע 13, האוהדים המשיכו להשתמש באלימות מילולית ובשפה גזענית כלפיו. מכבי חיפה הגיבה להחלטת מכבי תל אביב ומסרה: "החלטה ראויה ומתבקשת. המאבק באלימות ובגזענות משותף לכולנו".

אגב, לא רק מכבי חיפה בירכה על ההחלטה של מכבי ת"א, וגם בית"ר ירושלים קפצה על ההזדמנות לברך כשהיא בעצמה מנהלת מאבק מול אוהדיה בימים אלו. מהמועדון נמסר: "מברכים את מכבי תל אביב על המלחמה הבלתי מתפשרת להחזיר את יציעי הכדורגל לנקיים מגזענות ולהיות מקום לבילוי משפחתי. תודה לשופטת מיקה בנקי על הפסיקה אשר נתנה רוח גבית לכל המועדונים אשר יכולים לפעול כנגד המתפרעים והגזענים".

גם יו"ר המנהלת, ארז כלפון, שיבח את התנהלות הצהובים: "יו"ר המנהלת מברך על החלטת מכבי ת"א להרחיק לכל החיים מכניסה למשחקי המועדון את האוהד שקילל בקללות גזעניות את שחקן מכבי חיפה. המנהלת תעמוד לצד כל המועדונים, בכל הפעולות שינקטו כנגד אוהדים גזעניים או אלימים. המאבק באלימות משותף למנהלת ולכל הקבוצות, יחד נמגר את האלימות ממגרשי הכדורגל".

כזכור, גם בחודש שעבר מכבי תל אביב נקטה ביד קשה עם אוהד שזינק לכר הדשא כדי לחגוג עם אדוארדו גררו את אחד השערים של החלוץ הפנמי במשחק נגד מכבי פתח תקווה. אותו אוהד הורחק ממשחקי הקבוצה עד 2023.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי