אמיר אדרי תוקף בחריפות את מואנס דאבור, שכטר את החמאס

מואנס דאבור | Tom Weller/picture alliance via Getty Images

שוער מכבי חיפה לשעבר: "דו קיום צריך להיות דו סטרי, לא בטוח שארצה שאחד כמוך ייצג אותי בנבחרת בתור ישראלי". חלוץ מכבי ת"א: "מחזק את צה"ל, הצבא המוסרי בעולם, אל מול רשע החמאס". חוגג: "כישלון של ההסברה"

(גודל טקסט)

הרוחות במדינה בעקבות מטח הרקטות שנורה מרצועת עזה לישראל ביומיים האחרונים, והדבר מחלחל גם לספורט, עוד מהמהומות הרבות שהתרחשו בירושלים בימים האחרונים. כזכור, לפני מספר ימים מואנס דאבור, חלוץ נבחרת ישראל, גרם לסערה כאשר העלה פוסט לאינסטגרם בו רשם: "אל תחשבו שאללה מעלים עין ממבצעי העוולה, הוא רק ממתין ליום הדין".

לא מעט הגיבו לדבריו של דאבור. אייל ברקוביץ' יצא נגדו, רון קופמן יצא להגנתו, וכעת מי שהצטרף לגל מתנגדיו של החלוץ הוא אמיר אדרי. שוער מכבי חיפה בעבר העלה פוסט חריף לחשבון הפייסבוק שלו בו תקף את דאבור וכתב שהוא לא בטוח שהוא רוצה שייצג אותו בתור ישראל בנבחרת.

הפוסט של אמיר אדרי: "כמה חבל! השבוע העליתי ציוץ על מואנס דאבור. לא יעלה על הדעת ששחקן שמייצג את המדינה והדגל יתבטא ככה, גדול ככל שיהיה, ואחרי יומיים לצאת להגיד שעיוותו לך את הדברים. כמה מאיתנו באמת טיפשים?! אני הכי בעד דו קיום ואני הכי מפרגן בעולם ויש לי הרבה חברים שאינם יהודים וגדלתי וגידלתי שחקנים שאינם יהודים. תמיד אבל תמיד כיבדתי אותם ותמיד אכבד את ההשקפה שלהם ואת דתם באשר היא, אבל פוסט כמו של מואנס אין לו מקום בדו קיום, אתה יורק לבאר ששתית ממנה וקיבלת בה יחס הולם".

‏‏אמיר אדרי | מכבי חיפה האתר הרשמי

"הדו קיום צריך להיות דו סיטרי ולא חד סיטרי, שנוח לך לייצג את הנבחרת בשביל הרזומה שלך ופעם אחרת להתסיס בפוסט רע מאוד. לא ביקשנו ממך להיות יהודי, לא ביקשנו שתשיר בהמנון, אבל וואלה פרצוף פחות סימפטי התגלה פה ולדעתי האישית לשחקן כמוך כבר לא צריך להיות מקום בנבחרת – כי כשאתה בנבחרת אתה מייצג גם אותי ואת כולם. לא בטוח שארצה אחד כמוך מייצג אותי בתור ישראלי. שיהיה ברור לכולם אני לא מדבר על כולם ואני לא מכליל אף אחד, פשוט בתור אושיית רשת צריך לדעת מתי ואיך להגיב ואם אתה לא יודע איך – אז אל, ואל תמציא לנו ספינים ודברים כאלה".

"אנחנו עם ישראל שמשרתים בצבא: דרוזים, יהודים, מוסלמים, בדואים, נוצרים. יש לנו שופטים ערבים, שוטרים ערבים ואנחנו מכבדים את כולם. הדמוקרטיה פה אולי הדמוקרטיה היחידה שאותנטית בעולם. אנחנו הולכים לימים לא קלים, מקווה שבעזרת ה' נעבור אותם ללא נפגעים קשים. קשה לי להגיד מזדהה עם הדרום כי לרובנו אין מושג מה עובר עליהם שם, אבל נקווה שהמצב ישתפר".

🇮🇱 כמה חבל ! השבוע העלתי ציוץ על מונאס דאבור . לא יעלה על הדעת ששחקן שמייצג את המדינה והדגל יתבטא ככה ,גדול ככל שיהיה…

Posted by ‎אמיר אדרי‎ on Tuesday, May 11, 2021

בינתיים, חלוץ מכבי תל אביב איתי שכטר הגיב להסלמה באמצעות פוסט באינסטגרם: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, עם ישראל חי, נושם ובועט. עוברים ימים קשים על עם ישראל וזה לא סוד. לפני שאני שחקן כדורגל, אני ישראלי, יהודי, שמאמין כי זכותנו להגן על מולדתנו, אני מחזק אתכם אנשים יקרים בדרום הארץ שעומדים איתן נחושים נגד התקפות החמאס, אני מחזק את חיילי צבא הגנה לישראל – הצבא המוסרי בעולם וכלל כוחות הביטחון על עמידה איתנה כחומה בצורה אל מול רשע החמאס שמנסה לפגע בנו ברקטות ושאר מרעין בישין, לא יפילו את רוחנו וככל שינסו לעקר את רוחנו כך נגדל ונתחזק. מאחל בריאות איתנה לפצועים ומאחל הרבה כוח עוצמה וביטחון לכלל עם ישראל בדרום אזרחים חיילים שוטרים באשר הם, אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת".

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, כתב בטוויטר: "הזוי לחלוטין שיורים עלינו טילים ודעת הקהל העולמית נגדנו, כישלון מחריד של מערך ההסברה הלא קיים שלנו. צה"ל עושה את העבודה אבל אף אחד לא מסביר לעולם. עם כל הכבוד, ואין כבוד, אסור לתת לחמאס להכתיב לנו את סדר היום".

משה חוגג | ניב אהרונסון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי