Sport1 Banner

אינטרסים מנוגדים: מה יעלה בגורל העונה של הכדורגל הישראלי?

ראשי ההתאחדות דנים באפשרויות העומדות בפניהם ונוטים לדחות את חצאי גמר הגביע, אלא שבמנהלת הליגות הנטייה היא לשחק כמעט בכל מחיר והגופים חייבים לקבל החלטות בתיאום מלא. תמונת מצב

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות לא מתכוונות לקבל שום החלטה בסוף השבוע הקרוב באשר לקיום משחקי הליגה והגביע בתחילת השבוע הבא, אולם לספורט1 נודע כי הגישה של כל גוף מעט שונה.

במהלך היום (שישי) צפויים אנשי ההתאחדות לדון באפשרויות העומדות בפניהם, מתוך רצון לדחות את משחקי הגביע פעם נוספת אם הדבר מתאפשר, ואילו במנהלת הליגות מעוניינים לשחק כמעט בכל מחיר, בכפוף להנחיות פיקוד העורף ולהתרחשויות במדינה בימים הקרובים.

ההבדל בגישה מהווה בעיה לנוכח העובדה שהעולות לחצי גמר הגביע – מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר תל אביב בת/ים – משתתפות בשני המפעלים ועל כן ההתאחדות והמנהלת חייבות להגיע להחלטה משותפת, כי מובן מאליו שהן יפגעו אחת בלוח הזמנים של השנייה אם ייעשו פעולות ללא תיאום מלא.

שחקני הפועל תל אביב | אודי ציטיאט

בהתאחדות כאמור ישמחו לדחות את משחקי חצי הגמר בפעם השלישית וזאת בעיקר כדי לאפשר את קיום שני המשחקים לעיני למעלה מ-40 אלף צופים בסך הכל, דבר שיסייע משמעותית להתאחדות לכדורגל לאחר "שנת קורונה" שהסבה נזקים כלכליים רבים. לעומת זאת, במנהלת הליגות הכוונה היא לסיים את העונה בלוח הזמנים הקיים כמעט בכל מחיר מסיבות שונות ומגוונות.

אחת הסיבות העיקריות להתעקשות המנהלת לשחק היא שיש לסיים את העונה עד ה-30 במאי, תאריך היעד שהציבה אופ"א והתאריך האחרון לקביעת העולות למפעלים האירופיים. אמנם בישראל עושה רושם שמי שתסיים במקום הרביעי גם כך תעפיל לליגה האזורית מכיוון שהפועל ת"א לא קיבלה את הרישיון הדרוש (והגישה ערעור) ובית"ר ת"א/בת ים כלל לא פנתה לוועדת הרישוי, אולם ישנה חשיבות רבה להכרעת כל המפעלים עד התאריך שנקבה בו אופ"א מבעוד מועד. במנהלת גם טוענים שעבור אופ"א מבצע "שומר החומות" או כל מלחמה היא אינה תירוץ להשבתת העונה כל עוד ניתן לקיים אותה תחת מגבלות ושינויים, כפי שבאזרבייג'ן ובאוקראינה הכדורגל מתנהל מחוץ לאזורי הלחימה לאור הדרישה היא לסיים את העונה בזמן.

בוגדן פלאניץ', אלכסנדר פשיץ' | אריאל שלום

סיבה נוספת היא חוזי השחקנים הזרים בעיקר, שמסתיימים ב-31.5. אם העונה תיכנס לתוך יוני, שחקנים יוכלו לעזוב לפני תום העונה והקבוצות יהיו כפופות לתביעות. גם חוזי הישראלים מסתיימים בסוף החודש, אולם הם אינם כפופים לאמנות של פיפ"א ומכאן שתביעות לא יגיעו ל-CAS, בין הדין הגבוה לספורט, אלא למוסד הבוררות של ההתאחדות.

בהמשך ישיר לפסקה לעיל, במנהלת ימתינו עם קבלת החלטות, כל עוד זה תלוי בהם, עד הרגע האחרון מתוך תקווה לקיים את המשחקים גם ללא קהל במידת הצורך. יתר על כן, אם יהיה הצורך יועתקו משחקים לצפון הארץ כל עוד פיקוד העורף יאפשר זאת. כבר בלוח המשחקים האחרון שפורסם ניתן היה לראות ברצון המנהלת, שאף שברה את "עקרון 48 השעות" לפיו לכל קבוצה תהיה מנוחה של 72 שעות בין משחק לשחק – בית"ר תל אביב/בת ים אמורה לשחק ביום שלישי בחצי גמר הגביע ויומיים לאחר מכן במסגרת הליגה הלאומית.

שני משחקים תוך 48 שעות, בלו"ז הנוכחי. ת"א/בת ים | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי