יספיק מול מכבי חיפה? ההרכב המסתמן של מכבי ת"א לחצי הגמר

דור פרץ, יונתן כהן, עדן קארצב | אריאל שלום

אחרי דחיית העתירה לקראת מכבי חיפה בחמישי, האלופה נערכת לחצי הגמר. קארצב וגררו זוכים לעדיפות על פני ביטון ושכטר, דוידזאדה ופיבן יוצבו בהגנה. ייני: "מבאס שלא נשחק בבלומפילד", ואן לוון: "חש בטוח בישראל"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במכבי תל אביב המתינה לשמוע את תוצאות דיון בבית הדין העליון בנוגע לעתירה שהגישה הקבוצה לדחיית חצי גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה, ובסופו של דבר התקבלה תשובה שלילית, משמע – האלופה תפגוש מחר (חמישי) את הירוקים באצטדיון סמי עופר ללא קהל. מוקדם יותר היום פרסמנו כי האלופה תבחן פנייה לבית משפט אזרחי אם העתירה תידחה (ראו ידיעה נפרדת).

במקביל, מכבי תל אביב קיימה את האימון המסכם ב-12:00 במתחם האימונים של מכבי נתניה, בו כידוע מתאמנת האלופה בימים האחרונים וזאת בשל המצב הביטחוני. לאור העובדה שנתניה מתאמנת בשעות נוחות, הצהובים נאלצו לקיים את האימונים האחרונים בשעות לא שגרתיות.

בהיעדרם של השחקנים הזרים אשר שוהים בארצותיהם ומכת הפציעות הכוללת את מאור קנדיל, אבי ריקן, אייל גולסה ומתן חוזז, המאמן פטריק ואן לוון ייאלץ להסתדר עם סגל חסר במיוחד. ההולנדי לא תרגל את ההרכב, אך ב-11 שלו יפתחו שחר פיבן, שרן ייני ואופיר דוידזאדה.

אופיר דוידזאדה | מאור אלקסלסי

בקישור, עדיין אין החלטה לגבי זהות המחליף של אייל גולסה, אולם נראה כי עדן קארצב זוכה לעדיפות על פני דן ביטון שבמשחקים האחרונים כמעט לא נספר. בהתקפה, אדוארדו גררו, הזר היחיד שנשאר בישראל לקראת המשחק מחר, זוכה לעדיפות על פני איתי שכטר וצפוי לפתוח בחוד.

פטריק ואן לוון דיבר לקראת המשחק והתייחס למצב הביטחוני: "הימים האחרונים, לי באופן אישי, עברו בסדר. קיבלתי מספיק תמיכה מחברים ומהמועדון, כך שחשתי בטוח בישראל. במסגרת הקבוצתית ניסינו לעבוד בדומה למה שהיה בעבר. נאלצנו לעבוד במיקום שונה (נתניה) אבל אני חושב שהמנטליות של השחקנים פנטסטית, הם ממשיכים לעבוד כמו מקצוענים וזה לא משנה שאנחנו צריכים לנסוע קצת רחוק יותר בשביל להתאמן".

מצב הסגל ללא הזרים: "הקבוצה מוכנה, השחקנים שיש לנו כאן כשירים ומוכנים למשחק. ברור שהנסיבות לא היו אידיאליות מבחינת ההכנה. לא ידענו מתי ייערך המשחק. בסופו של דבר זה נקבע ואנחנו מוכנים לשחק. כמו בכל משחק גביע, זה משהו שונה עם אווירה שונה. רק התחלנו להתרגל לאווירה טובה עם האוהדים, עכשיו נצטרך להתמודד עם משחק גביע ללא מעורבות של קהל".

ואן לוון גם ניצל את הבמה כדי להודות למכבי נתניה שהעמידה את מתקן האימונים שלה לטובת הקבוצה: "לסיום, אני חושב שזה מיוחד שמועדון אחר, שמתכונן גם הוא למשחקים, מאפשר לנו להשתמש במתקן האימונים שלו אז אני רוצה לומר תודה גדולה למכבי נתניה שאפשרה לנו להיות האורחים שלה"

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

הקפטן שרן ייני הוסיף: "כמו כל תושב תל אביב, אנחנו במצב הרבה יותר טוב מאשר מקומות אחרים בעוטף עזה. יש שחקנים שמתעוררים הרבה יותר באמצע הלילה, אנחנו לא התעוררנו כבר יומיים. זה לא קל להסביר ילדים. עוד פעם אין מסגרות, הייתה קורונה, שהגיעה והלכה באופן יחסי, והתרגלנו לזה שאין שגרה. אנחנו במתחם אימונים שונה, ההכנה שונה למשחק, בלי הזרים, אנחנו לומדים להתאים את עצמנו".

ההחלטה לקיים את המשחק מחר: "אנחנו שחקנים מקצוענים. אנחנו צריכים לכבד כל החלטה. אנחנו הראשונים שרוצים לנצח, לא משנה מה התנאים. חלק מהיותנו ספורטאים ושחקנים במכבי ת"א – אנחנו צריכים לדעת לעמוד בכל הקשיים ולהוציא מעצמנו את המיטב. אני מקווה מאוד שנוכל להתקדם לשלב הבא בגביע. גביע זה מאוד שונה מהליגה, עצם זה שיש משחק שאי אפשר לתקן. המשחק בטח יהיה קצת יותר זהיר מצד שתי הקבוצות. נמצא את הזמן שלנו לקחת את הסיכונים, והם את שלהם. אי אפשר לצפות איך המשחק יתפתח".

מעבר המשחק לסמי עופר: "התחושה שהייתי אמור לשחק בבלומפילד מול קהל מלא של שתי הקבוצות מאוד מבאסת. ראינו את האווירה במשחק האחרון. עכשיו חוזרים לזה שמשחקים ללא קהל, רחוק מהבית. זה מאוד לא אידיאלי, מבאס קצת את הספורט ואת הכדורגל, אבל זו המציאות שלנו במדינת ישראל. אנחנו צריכים לעשות את ההתאמות, להבין ולהתמודד מול כל הקשיים"..

הרכב משוער, מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, שחר פיבן, שרן ייני, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, עדן קארצב (דן ביטון), יונתן כהן, טל בן חיים, אדוארדו גררו.

שרן ייני | אריאל שלום
אדוארדו גררו | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי