אנריק סבוריט: "לא נעים להכניס תינוק לממ"ד בשלוש בבוקר"

מגן מכבי תל אביב בראיון ל'אס': "בעקבות המצב הביטחוני אתה מתחיל לפחד גם מרעש של אופנוע, אך האזרחים בישראל המשיכו ללכת לים". עוד נכתב כי הספרדי והרננדס ישובו לישראל עוד השבוע

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

המגן הספרדי של מכבי תל אביב, אנריק סבוריט, שעזב למולדתו בעקבות המצב הביטחוני, התראיין היום (שישי) ל'אס' וסיפר על רגעי הפחד שליוו אותו ומשפחתו במהלך מבצע 'שומר החומות': "היינו בבית ופתאום שמענו שמתכוונים לשגר רקטות על תל אביב וכך היה. האזעקות נשמעו ונאלצנו להיכנס למקלט", שחזר סבוריט.

המגן שנמצא קרוב לשלוש שנים בישראל סיפר בספרד על מערכת כיפת ברזל שנועדה להגן על האזרחים במקרה של מצב חירום: "היא מיירטת 90% מהרקטות, מעולם לא שמעתי הרעש שהן משמיעות כשהן מתפוצצות בשמיים. הבן שלי בן חצי שנה והוא לא יודע כלום, אבל מצד שני זה נעים להכניס אותו למקלט בשלוש בבוקר. צריך להגיע לשם בהקדם האפשרי, כי אתה נבהל. אי אפשר להישאר רגוע בשום זמן, אתה מקשיב לרעש של אופנוע ואתה כבר מתחיל לפחד".

לאחר שלושה ימים ללא שינה, הצליחו הזרים של מכבי תל אביב לשוב למולדתם עד שהמבצע יסתיים: "הרעיון היה להתנתק מכל זה, אבל אתה לא יכול. אתה כל הזמן מסתכל בטלפון ועוקב אחרי החדשות. אני נמצא בישראל כבר שלוש שנים ויש לי חברים ישראלים שלא רוצים שום סכסוך וסובלים. אני מאמין שאם נהרגים קורבנות חפים מפשע, אף אחד לא יכול להיות צודק".

אנריק סבוריט | אריאל שלום

לסיכום סיפר סבוריט כי הוא מופתע מהאמון של האוכלוסייה הישראלית במערכת כיפת ברזל: "כשנשמעת אזעקה כולם נכנסים למקלט, אבל אחרי זה הם יוצאים וממשיכים לנהל חיים רגילים. בימים אלו אנשים המשיכו ללכת לים".

בעיתון הספרדי הוסיפו כי אנריק סבוריט ולואיס הרננדס יחזרו השבוע לארץ כדי לעזור למכבי תל אביב במאבק על האליפות נגד מכבי חיפה ולסייע לצהובים לזכות בגביע ראשון לאחר שש שנים בדרבי נגד הפועל תל אביב.

לואיס הרננדס | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי