בניון: "אהיה מוכן לאמן בחו"ל, היו לי שיחות עם קבוצות מאנגליה ומספרד"

יוסי בניון
יוסי בניון | מאור אלקסלסי

הניצחון של מכבי ת"א בגביע ("גם ההרכב הזה יכול לקחת אליפות"), התקופה בבית"ר ("מבינים עכשיו שמקום 3 לא היה כזה נורא"), היעד הבא ("סירבתי למספר הצעות מישראל") ועוד. כוכב העבר בראיון מיוחד

(גודל טקסט)

יממה לאחר חצי גמר הגביע בין מכבי חיפה למכבי תל אביב שהסתיים בניצחון 0:2 צהוב, יוסי בניון שלבש בעבר את המדים הירוקים והצהובים, התראיין הבוקר (שישי) בתוכנית הרדיו "הללי אורגינל" ברדיו צפון 104.5FM, שם סיכם את המפגש, סיפר על היחסים עם אוהדי מכבי חיפה, התייחס למינויו של אלי אוחנה כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים ודיבר על עתידו.

חצי גמר הגביע: "צפיתי כמו כולם, תמיד המשחקים האלה מעניינים בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, כמובן שזה מעניין כאוהד מבחוץ. האם זה מעלה זיכרונות? פה ושם כן. היה משחק טוב, וכולם ראו שלמכבי תל אביב הגיע את הניצחון מהרגע הראשון והיא הייתה צריכה לעלות לגמר".

מכבי תל אביב עלתה בסגל חסר: "נאמרו הרבה דברים סביב זה, אבל אם תסתכל אחורה תמיד אמרתי שהסגל של מכבי תל אביב מספיק טוב. אני חושב שההרכב הזה יכול לרוץ כל העונה וגם לקחת אליפות. יש להם סגל מספיק רחב גם ללא הזרים והם הוכיחו זאת".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי

האם ההפסד של מכבי חיפה עלול לפגוע בה במאבק על האליפות: "כל ההפסד הוא הפסד, יש משחקים שלא הולך כלום. מכבי חיפה קבוצה מאוד טובה ומוכשרת, אבל אתמול כלום לא התחבר לה. אבל שוב זה קורה, זה חלק מהמקצוע, כמובן שזה מאכזב, אבל היא צריכה להתמקד במשחקים הבאים. זה טיפה מערער את הביטחון זה בטוח, אבל אני חושב שארבע נקודות זה משהו שנותן למכבי חיפה המון ביטחון לשלושת המשחקים הבאים. מהכיוון של מכבי תל אביב אני חושב שהניצחון ייתן להם יותר אמונה, אני לא יודע אם ייאבדו נקודות מול מכבי פתח תקווה, אבל הכל תלוי במכבי חיפה בסופו של דבר".

כמה מכבי חיפה הושפעה מכך שלא היה קהל: "אני חושב שלכל קבוצה קשה לשחק בלי קהל, למרות כל התקופה של הקורונה שכאילו התרגלנו לזה. אבל כדורגל זה משחק של אוהדים, אתה רוצה לתת הצגה ולשמח אותם. אז כמובן שהחיסרון של האוהדים הורגש, אבל מלכתחילה המשחק היה צריך להתקיים בבלומפילד. אם היה קהל בסמי עופר ברור שמכבי חיפה הייתה נראית יותר טוב, אבל גם כל הדיבורים מסביב על זה שמכבי תל אביב עלתה בהרכב 'חלש' אולי גרמו לשאננות אצל שחקנים מסוימים. אבל השחקנים צריכים לשכוח מזה ולהתקדם הלאה".

שחקני מכבי חיפה חוגגים | אריאל שלום

מה קרה לך עם אוהדי מכבי חיפה: "עברו כמה שנים וזה כואב כל פעם מחדש. אני לא יכול לשנות את התשובות שלי, היו לי שש שנים נהדרות במכבי חיפה והגענו להישגים ביחד, כמובן שקיבלתי המון אהבה גדולה לאורך השנים, אבל מה לעשות? אני לא אוהב לומר 'כל הקהל של מכבי חיפה', מדובר בקומץ שהתחיל לקלל אותי. יש להם את הסיבות שלהם ואני לא רוצה להיכנס לזה, אני רק רציתי להיות טוב על המגרש. האם זה מעיק עלי? לא, כי זכיתי להמון תמיכה, ותוכל לראות ש-99% מהקהל עודד אותי. אז יש את החברה האלה שאוהבים לקלל והייתי מקבל מהם איומים לטלפון אבל אני לא מתרגש מזה. הצלחנו להביא גביע כשניצחנו את כל הקבוצות הגדולות בדרך, אבל זהו החלטתי להמשיך הלאה ולהתקדם, וזה לא רק בגלל הקטע של הקהל".

"תכננתי לעזוב את מכבי חיפה הרבה לפני, כולם ידעו על השיחות עם יעקב שחר. יכולתי להמשיך להתמודד מול האוהדים, אבל הרגשתי שמסביב לא עשו מספיק כדי לעזור את זה. אף פעם לא קל לעזוב מועדון כזה, חודשיים שלושה לפני לא הייתי נרדם בלילות, אבל הלכתי עם האמת שלי. זה מצחיק אותי שאומרים שעזבתי ליריבה הגדולה מכבי תל אביב, אף אחד לא עושה בכוונה, אני עשיתי מה שטוב לי. אני בחנתי את ההצעות שהיו לי וממכבי תל אביב קיבלתי את ההצעה הכי טובה".

מה המסר שלך לאוהדים: "זה מבחינתי מאחורי, זה לא מעניין אותי. אני מתמקד בדברים הטובים, יש המון אוהדי מכבי חיפה שפוגשים אותי ברחוב ומפרגנים. אני מאחל המון בהצלחה למכבי חיפה".

הנפה ראשונה בקריירה. בניון
יוסי בניון מניף את גביע המדינה | צילום: ערן לוף

מינויו של אלי אוחנה למנהל המקצועי של בית"ר ירושלים: "אני לא במועדון, אני לא יודע איך מתקבלות החלטות. כשאני הייתי, אני יכול לומר שהוא היה דמות מרכזית במועדון והיו מתייעצים איתו בכל דבר, לא רק בנושא המקצועי. אז עכשיו החליטו לתת עוד סמכויות, אין לי מה לומר חוץ מאחל לו בהצלחה. אני מניח שעכשיו אחרי העונה שלי עם רוני לוי מתחילים להבין שמקום שלישי זה לא כל כך נורא לעומת העונה האחרונה שלהם. אז מה שנשאר לי לאחל להם בהצלחה. אוחנה יכול להרים אותם מקצועית? אתה יודע מה אני חושב עליו, אני תמיד הערצתי אותו, אבל אני לא באמת לא יכול לדעת. התנתקתי לגמרי והמשכתי הלאה".

האם אתה בדרך לנהל קבוצה מעבר לים: "יש שמועות כל הזמן, מה שאני יכול להגיד זה דברים שרובם פורסמו. היו לי מספר הצעות בארץ, ולא הסתדר או סירבתי מסיבות כאלה ואחרות. ובסוף שנה קיבלתי הצעות לאמן קבוצה בחודשים האחרונים, אבל לא חשבתי שזה הזמן לאמן קבוצה. אני כרגע עושה קורס פרו ואקבל תעודה בעוד חודשיים. לגבי חו"ל? אני בודק כמה דברים ואמרתי שגם מאמן זה משהו שמעניין אותי ואני בודק כל מיני אפשריות. הכל יכול להיות, הכל פתוח. אבל גם אם אחזור לכדורגל הישראלי לא יקרה כלום".

אתה מעדיף את תפקיד המאמן או מנהל מקצועי: "שום דבר לא בוער. בשנה האחרונה ראיתי דברים מבחוץ, משהו שלא היה לי זמן לעשות. אבל מרגיש שמנהל מקצועי מאוד מתאים לי, זה משהו שאני מעדיף ממאמן כרגע, אבל אני רואה מה קורה בארץ, אבל צריך לחשוב קדימה וכיוון של מאמן זה משהו שסירבתי עד כה, אבל דברים הולכים להשתנות. התכנון שלי היה לעשות שנתיים שלוש טובות ואז להתקדם הלאה אבל התהליך נעצר. יש שיחות עם קבוצות כאלה ואחרות לא רק באנגליה גם בספרד. אם תהיה לי הצעה של לאמן קבוצה עד גיל 23 או להיות עוזר של מאמן בכיר אני גם יכול ללכת על זה".

יוסי בניון, משה חוגג
יוסי בניון, משה חוגג | דני מרון

למה הניסיון להיות המנהל המקצועי של הנבחרות לא יצא לפועל: "זה משהו שדובר עליו מספר פעמים. לפחות בהתחלה היה רצון, אני מאוד רציתי. היה נראה שהכל הסתדר, אבל הזמן עבר ודברים פתאום הלכו לכיוונים אחרים. הבנתי שזה לא בשבילי וזה לא שיכול להסתדר וכל אחד הלך לכיוון שלו".

לסיום, בעקבות המצב הביטחוני, אתה יכול להבין את הביקורות נגד ישראל: "אני ממש לא יכול להבין, פשוט אני חושב שזה מחוסר מודעות, אני הייתי באנגליה ואנשים שאלו מה קורה והם הבינו אחרי שהסברתי להם את התמונה האמיתית. אבל לצערי מראים דברים חד צדדיים לצד השני, אז קל לכולם להעביר ביקורת. אני כמובן הייתי כמו כולם, אמנם אי אפשר להשוות אותנו מאיזור הדרום, גרתי שנים בדרום והמשפחה שלי בדרום וזה לא נתפס שילידים צריכים לחיות במציאות כזאת. לא חושב ששום מדינה הייתה מסכימה לכך, אני רק יכול לקוות שהשקט באמת יישמר וצריך להינות מהחיים, כי החיים קצרים".

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי