"חבל שאוהד יבלה לילה בתא המעצר במקום לחגוג אליפות עם קבוצתו"

אוהדי מכבי חיפה | אריאל שלום

סנ"צ לאה לשם, דוברת מחוז צפון במשטרה, התייחסה בראיון ל-103FM לצפי הגעתם של אלפי אוהדי מכבי חיפה לק"ש במשחק הגורלי שייערך ברביעי: "למי שאין כרטיס, אין מה לעשות שם. תיתכן צפייה משותפת במסכים בסמי עופר"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ביום רביעי הקרוב מכבי חיפה עשויה לזכות באליפות ראשונה מזה עשור, כאשר היא תתארח במגרשה של עירוני קריית שמונה במשחק שבו ניצחון יעניק לה את התואר. לקראת הקרב המסקרן, אלפי אוהדים ירוקים שטפו את קופות האצטדיון הצפוני, ובמשטרה קיים חשש מדוחק רב באזור המגרש לפני פתיחת ההתמודדות. הערב (שני) דוברת מחוז צפון במשטרה, סגן ניצב לאה לשם, התראיינה לתוכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחסה להיערכות המשטרתית לקראת המאורע הרגיש.

האזינו לראיון המלא

לשם פתחה: "אנחנו ערוכים בכוחות משטרה רבים – גם שוטרי יס"מ, גם פרשים וכמובן הרבה מאוד שוטרים. המטרה העיקרית, בראש ובראשונה, היא לדאוג לשלום הציבור. לכל האוהדים שלא הצליחו לקנות כרטיסים אני אומרת – לא לנסות להגיע ולהתעמת עם השוטרים. חבל שחגיגה כזאת יכולה לגרום לאוהדים לבלות בתא המעצר במקום לחגוג אליפות. לא תהיה אפשרות לצפות במשחק בגבעה שליד האצטדיון או מחוצה לו. חשוב לציין, המגרש בקריית שמונה נמצא בתוך שכונת מגורים ולא ניתן לחגוג שם".

היערכות המשטרה: "אי אפשר למנוע מאוהדים להגיע. מה שכן, כל שכונות המגורים שקרובות לאצטדיון יהיו חסומות וסגורות. לא ניתן יהיה להחנות שם רכבים, למעט תושבי השכונות שיציגו לנו תעודת זהות. ההגעה למשחק תהיה רק דרך חניונים ציבוריים, משם צריך ללכת ברגל עד האצטדיון עצמו. יושב ראש מנהלת הליגות (ארז כלפון) מנסה לקדם יוזמה יחד עם הבעלים של מכבי חיפה (יעקב שחור), והיא לאפשר לכל האוהדים שלא הצליחו להגיע למשחק לצפות בו דרך המסכים בסמי עופר ובמידה ותהיה אליפות אז לחגוג שם את התואר".

לשם המשיכה: "למרות שבדרך כלל אנחנו נמצאים בתוך האצטדיון רק כשיש חשש מאלימות, הפעם אנחנו חוששים לביטחון הציבור, לכן נהיה בתוך האצטדיון, גם בתוך השכונות וגם במעגלים הרחוקים יותר כדי למנוע מאותם אוהדים להגיע וליצור עומס. בסוף, אותם אוהדים צריכים להבין שמדינת ישראל ספגה כמה אסונות בגלל הדברים האלה שאמרו 'אל תגיעו'. אם אין לכם כרטיסים, אין לכם מה לעשות שם. חבל להגיע סתם".

ברק בכר ואוהדי מכבי חיפה. יחגגו אליפות בק"ש? | מאור אלקסלסי

אם יוקצו כרטיסים נוספים למכבי חיפה: "האצטדיון בקריית שמונה מכיל כ-5,000 מקומות. צריך לזכור שמדובר במשחק ספורטיבי לכל דבר ועניין, ולכן הוא יתקיים שם. מבחינת המשטרה, לא משנה לנו אם ה-5,000 יהיו חיפאים או מקומיים. אנחנו ערוכים לכמות אוהדים מסוימת ולא משנה לנו מאיזה צד הם מגיעים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי