ז'וסואה לא לבד: חמשת הזרים המטורללים ביותר שהגיעו לישראל

ז'וסואה | אריאל שלום

חשבתם שהפורטוגלי של הפועל ב"ש הוא הפרובלמט הראשון שהיה כאן? הוא אפילו לא בפסגה. החלוץ שניסה להתאבד, הבלם האלכוהוליסט ומי היה עומד עירום במרפסת ביתו ומניף את איבר מינו כלפי נערות? וגם: אלה שכמעט נכנסו

(גודל טקסט)

הקטטה, הדם, השימוש בחפצים חשמליים, החקירה וכנראה שגם הכרטיס בכיוון אחד הביתה – כל אלה הפכו את ז'וסואה, הזר הפורטוגלי השנוי במחלוקת והמפוצץ בקעקועים של הפועל באר שבע, לאחד מחמשת הזרים הכי בעייתיים שהיו בכדורגל הישראלי. המסקנה: ככל שהם טובים יותר, הם מסובבים יותר.

הקרב על הכניסה לרשימה הזו היה צמוד. רובן ראיוס למשל "זוקף לזכותו" את הכניסה הברוטלית והמכוונת בקרסולו של רפי דהן; סוטוריס ניניס עדיין מחפש בווייז וברמת השרון איפה זה הוד השרון; אלן מסודי השאיר פה צאצא או שניים ולפעמים ישן ברחוב; פטי נימבה פירק את ניר סוחר ונשלח להרחקה חסרת תקדים של 10 משחקים. כל אלה נשארו בחוץ, הדירוג לפניכם.

5. מוחמדו אידריסו

למקום החמישי מגיע החלוץ הקמרוני של מכבי חיפה, שהגיע לעונה הראשונה של סמי עופר, ודווקא הרשים בקטטה מול מסתננים טורקים במחנה האימונים. אחר כך הרשים פחות, הן במגרש, והן כלפי חבריו, אותם גידף, העליב, השפיל, התחצף למאמניו ונשלח בבושת פנים הביתה, אחרי פחות מחצי עונה בלבד שבה לא עשה כלום במגרש אבל הוזכר הרבה באתרי הספורט. הוא עזב כבר בחודש נובמבר 2014, עם חמש הופעות בלבד וכרטיס אדום.

מוחמדו אידריסו | אדריאן הרבשטיין, וואלה ספורט

4. כרמלו מישיש

על כל אחד בחמישייה אפשר יהיה להגיד שהוא נגע בטרלול, אבל בזמן שרוב הנוכחים כאן עשו זאת במופגן או במוחצן, כרמלו מישיש היה דיכאוני. שחקן מוכשר, שז'אן-פייר פאפן היה המחליף שלו בנבחרת צרפת, שהידרדר לשחק בישראל ובסוף הקריירה שלו אפילו בהפועל כפר שלם, שעשתה עונת סולו בליגה השנייה. אם בהפועל פתח תקווה כבש מישיש 13 שערים ב-12 המשחקים הראשונים, הורחק במשחק אחד, כיכב לאחר מכן בדרבי, ואחרי שכבש שער מחצי מגרש בבית שאן, הדף את כל הניסיונות לחבקו ועשה פרצוף רוטן – בכפר שלם הגיעו העניינים לשיא. אחרי שנופה מסגל הפועל פ"ת והגיע לדרום תל אביב, נעלם יום אחד הקשר הצרפתי לאנשי המקום, והתברר כי ניסה להתאבד. הוא אף אושפז בבית חולים פסיכיאטרי למספר ימים. הם גילו טיפוס דכאוני, שגם עזב בהמשך את ישראל.

כרמלו מישיש לצד זינדין זידאן ודידייה דשאן במשחק ותיקים | JACQUES DEMARTHON/AFP via Getty Images

3. ז'וסואה

האמת שהכל עוד טרי. להגיע למכות מול חבר לקבוצה, בליווי מכשירים תומכים וכל זאת שעתיים לפני משחק קריטי למועדון, זה מקום ראשון. אבל למרות הכל, ולמרות הקעקועים ולמרות השיימינג כלפיו בענייני אישות, שלא היה להם קשר למציאות, ז'וסואה הוא טיפוס מוחצן, שלא פראייר במגרש וכנראה שגם לא מחוץ למגרש. והוא שרד בהפועל באר שבע שנתיים, ואצל שלושה מאמנים בכירים. מה זה אומר? שהוא פרובלמטי, אבל יש לו יותר. לז'וסואה כמובן נזקפת היריקה/טפו שביצע על אבי ריקן, במשחק בין הקבוצות השנה, שלפי התגובה של ריקן היה בה כנראה מחט בקצה. יהיו כאלה שיתגעגעו אליו, ויהיו גם כמה שלא.

ז'וסואה | מאור אלקסלסי

2. גבריאל תמאש

עזבו רגע מה שהיה שאיתו בארץ. שחקן כמו גבריאל תמאש לא מגיע לישראל אלא אם כן הוא הכניס מרפק לשחקן מהפרמיירליג, התקוטט בפאב, פרץ לבניין כשהוא שובר דלת ורק כדי לישון על המדרגות, והכל בהשפעת אלכוהול – מקור כל הצרות שלו. הבלם הרומני נעצר בשלהי עונת 2018/19 לאחר שנתפס בגילופין (773 מ"ג אלכוהול) נוהג במהירות של 205 קמ"ש בכביש החוף, כששתי בחורות ברכבו. הוא שהה במעצר מספר רב של ימים ולאחר מכן נשלל רישיונו לשלוש שנים. תמאש, המקועקע, מחומצן השיער או צבוע הגולגולת, היה אהוב מאוד על ידי הקהל של הפועל חיפה – אבל מאוד בעייתי בין המנהלים.

גבריאל תמאש
גבריאל תמאש | צילום: ספורט1

1.איבן ירמצ'וק

אף אחד לא האמין. אף אחד גם לא שאל את עצמו איך הגיע המגן השקט, מגדולי השחקנים של דינמו קייב הגדולה, לעולה החדש, עירוני ראשון לציון, באמצע שנות ה-90. המאמן, אלי כהן, והיו"ר אורי יזרסקי, קפצו על המציאה ולא ידעו את האמת. יום אחד הגיעה תלונה ואחריה אינספור תלונות. ירמצ'וק נהג לעמוד במרפסת ביתו, עירום כביום היוולדו, ולהניף את איבר מינו כלפי נערות שעברו מתחת לחלון. אחר כך התברר שהוא הגיע עם הבעיה מאוקראינה ולא גילה אותה בארץ הקודש. הוא סולק מישראל בבושת פנים, ולא שב עוד לשחק. בראשון לא ידעו איפה לקבור את עצמם מרוב בושה.

איבן ירמצ'וק | Bob Thomas Sports Photography via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי