אייל סגל: "8-10 שחקנים יעזבו את מכבי נתניה"

שחקני מכבי נתניה | ברני ארדוב

בעלי המועדון מהשרון פרסם פוסט לאוהדים בפייסבוק בו שיתף את התובנות שהסיק מהעונה החולפת ודיבר על התכניות ל-2021/22: "התקציב יגדל. עקבנו אחרי ישראלים בחודשים האחרונים". וגם: כיצד ימנע בעיות אגו?

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

הבעלים של מכבי נתניה, אייל סגל, אוהב להיות פעיל ברשתות החברתיות ולדבר באופן ישיר עם אוהדי היהלומים. סגל פרסם היום (שישי) פוסט ארוך ומפורט בקבוצת אוהדים, בו שיתף את המסקנות שהסיק מהעונה שחלפה ודיבר על ההכנות לעונה הבאה. הוא סיפר כי לא מעט שחקנים יעזבו את נתניה, כאשר במקביל התקציב יגדל.

סגל כתב: "'תכלה שנה וקללותיה'. עונת 20/21 שהיא המשך ישיר לחלק האחרון של עונת 19/20, עמדה בראשיתה ובחלקים לא מעטים לכל אורכה, כשסימן שאלה גדול מרצד מעל ראשה, בימים מסוימים ביולי וגם באוקטובר ואפילו בינואר, היינו משוכנעים שתם הסיפור ותקומה מימנו, במידה ותהיה, יהיה אירוע לא פשוט ובטח ובטח, לא יכול על כולם. ולמרות ובזכות ניווט מרשים של העומדים בראש המנהלת, שרדנו. ולא רק שהכדורגל בישראל שרד, יצאנו מחוזקים לקראת הבאות ובעיקר מצוידים בלא מעט תובנות, שנכונות לכל תחומי החיים בכלל ולכדורגל בישראל, בפרט".

"'תחל שנה וברכותיה', עונת 21/22 שמתחילה בפועל בסוף אוגוסט, נמצאת בימים אלו, בעיצומם של ההכנות המקצועיות והתפעוליות, על מנת שהלקחים משתי העונות האחרונות ייושמו ובערב ראש השנה תשפ"ב, נפגש ביציעים, טעונים באנרגיות חדשות. מכיוון שבחרתי להניח לנפשו של דף הפייסבוק שמיועד לאוהדים, רגע לפני ההתנתקות, אשתף אתכם במעט מהמספרים ומההכנות לעונה החדשה. תקציב המינימום בכדורגל הישראלי לקבוצה בליגת העל הוא כ-11 מיליון ש"ח, תקציב מכבי נתניה בעונת 'הקורונה' 20/21, עמד על מעט מעל 18 מיליון ש"ח ובסופם של חשבונות, הוא לא יחצה את ה-19".

אייל סגל | ברני ארדוב

"התקציב המתוכנן לעונת 21/22 אמור להתכנס ל-25 מיליון ש"ח, הגידול נחלק לשני סעיפים עיקריים, חציו מיועד להפעלת האצטדיון על הוצאותיו השונות, כולל תפעול ואבטחה וחציו מיועד לגידול בתקציב שכר השחקנים, כל גידול וחריגה מהתקציב המתוכנן, יופנה לסעיף שכר שחקנים. סגל שחקנים בקבוצה בוגרת בליגת העל הישראלית מורכב מ-24 עד 26 שחקנים, שניים לכל עמדה, שוער שלישי וחיזוק נוסף בעמדות 'פציעות' ועל ידי שחקנים שיכולים לשחק בכמה עמדות".

"קבוצה בריאה משתדלת לא לעשות מהפכות מעונה לעונה, לשמר שלד ולצרף אליו שדרוגים בעמדות שדורשות שינוי, או החלפה של שחקנים שסיימו את דרכם במועדון. בין 8 ל-10 משחקני הסגל הנוכחי, ישחקו בעונה הבאה בקבוצות אחרות, חלקם יושאלו וישובו בעתיד, חלקם יעברו לבית הבא שלהם ולכולם נאחל הצלחה, במקומם יצורפו שחקנים אחרים שאחרי מרביתם אנחנו עוקבים בחודשים האחרונים, מרביתם ישראלים. לעמדות שלא נמצא ישראלי מתאים, יצורף שחקן חיזוק זר".

"צירוף השחקנים נחלק למספר חלונות זמן, לעיתים צמודים. החלון הראשון, שאת עיקרו סיימנו השבוע, מיועד לשחקנים חופשיים או כאלו שהגיעו לסיכום מול המועדון בהם שיחקו. החלון השני, דורש פרק זמן ארוך יותר של בישול, בדרך כלל בגלל תחרות קשה יותר מול מועדונים אחרים, או הבשלה איטית מול מועדוני הבית, החלון הזה אורך מספר שבועות ומתכנס לפתיחת האימונים. החלון השלישי, 'הזדמנויות' לעמדות שבהם עדיין יש פערים, בדרך כלל קרוב לסיום חלונות העברה בחו"ל ולאחר מכן בארץ.

שחקני מכבי נתניה חוגגים | שלומי גבאי

"בסופו של הליך, עושים כל מאמץ שלכל עמדה על המגרש יהיו שני שחקנים עיקריים, ברוב המקרים בהיררכיה שידועה מראש לשחקנים, כך שנמנעות בעיות 'אגו' מיותרות ועומס 'טאלנטים' על עמדה אחת, ראו קבוצת "הגלקטיקוס" בעונת 05/06, או עומס שחקנים 'אוהבי כדור', כי אין אישור ליותר מכדור אחד על המגרש. מי ייתן והעיסוק בבריאות יחזור למקומו הטבעי ואנרגיות חדשות ימלאו כל חלל בשיח סביב הקבוצה וכולנו נשוב ליציעים שכל כך חסרו לנו ועוצמות שירת "כל חיי" יחזרו להיות מושמעות מפי כל ובתדירות גבוהה מתמיד. יאללללללללה נתניה!".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי