פטריק ואן לוון הודה: "נפלנו ברגעים הקריטיים"

מאמן מכבי ת"א אחרי אובדן האליפות: "אף אחד לא נתן לנו סיכוי ונלחמנו על כל נקודה. גאה במה שעשינו, צריכים להמשיך כך". ייני גילה כי הוא חידש את חוזהו והביע אכזבה: "לא עשינו מה שהיה צריך בפלייאוף"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מחקה פער גדול מהמקום הראשון במהלך העונה, ועד הרגע האחרון היה לה סיכוי לזכות באליפות, אך בסופו של דבר היא נפרדה מהתואר בו החזיקה בשנתיים האחרונות וסיימה את עונת 2020/21 במקום השני, אחרי תיקו ביתי 2:2 נגד קריית שמונה הערב (ראשון). בסיום המשחק, המאמן פטריק ואן לוון והקפטן שרן ייני סיכמו את העונה והתייחסו לתואר שעוד מונח על הכף – גביע המדינה בו יפגשו את הפועל תל אביב בגמר ברביעי הקרוב.

"היינו צריכים לנצח את קריית שמונה, פתחנו טוב אבל שמטנו יתרון", אמר ואן לוון. ההולנדי דיבר על הדרך שעשו הצהובים מאז שהוא החליף את גאורגיוס דוניס על הקווים: "אף אחד לא נתן לנו סיכוי ואמרנו שנילחם על כל נקודה וזה מה שעשינו, בצורה פנטסטית. פתחנו מצוין וצברנו המון נקודות, אבל נפלנו ברגעים הקריטיים וזה פגע בנו במרוץ".

עד כמה הוא מאוכזב: "אני לא יכול להיות כל כך מאוכזב, זו החוויה הראשונה שלי כמאמן ראשי. עבדתי עם הקבוצה ושיניתי אותה, אני גאה במה שניסינו לעשות ואנחנו צריכים להמשיך ככה".

כשנשאל על עתידו הוסיף ואן לוון: "אני לא רוצה לדבר על העונה הבאה, נשאר לנו עוד משחק אחד לעונה הזו. היינו מאוד ברורים במהלך העונה בהפרדה בין הליגה לגביע, ניכנס לאווירת הגביע החל ממחר ונתכונן כמו שצריך לגמר".

אליפות אין, יתנחמו בגביע? | אריאל שלום

לשרן ייני לא הייתה בעיה להביע את תחושת האכזבה: "ברור שמאוכזבים, אנחנו תמיד מכוונים לזכות. אבל מאוד גאים בעצמנו שחזרנו מפער של 11 נקודות והיה לנו סיכוי עד הרגע האחרון. מאכזב אותי שכבר עלינו למקום הראשון וזה כבר היה בידיים שלנו, אבל בפלייאוף לא עשינו מה שהיינו צריכים וחבל".

האם הכוחות אזלו בגלל הריצה לצמצום הפער ממכבי חיפה: "כל מה שאגיד זה השערות. אולי המסע הזה קצת עייף אותנו ואז הגענו לא בשיא היכולת שלנו, אבל במבט לאחור, בק"ש הלך קשה ופתאום כרטיס אדום הוציא אותנו מהעניינים. הגענו למצבים שלנו אבל לא ניצלנו את המומנטום, ואז קבוצות אחרות כבשו. רוצה להגיד כל הכבוד למכבי חיפה, הם קבוצה אטרקטיבית וכשרונית ואני יודע מה זה לקחת אליפות אחרי עשור. לנו נשאר הגביע ואנחנו נבוא לטרוף את המגרש".

איך מעבירים דף לקראת גמר הגביע: "אנחנו קבוצה של מקצוענים ואנחנו רגילים לזה. הדיכאון אולי נשאר אצל הקהל יותר מזמן, כל הקטע שלנו זה שאנחנו יכולים לדפדף את זה ולעבור הלאה כדי להגיע מוכנים לעונה הבאה. לא רק עכשיו, תמיד".

לסיום, הקפטן, שחוזהו היה אמור להסתיים בתום העונה הנוכחית, הפתיע וגילה כי למעשה הוא חתם על הסכם חדש: "יש לי חוזה לעונה הבאה ואני ממשיך כאן".

ייני. חידש חוזה וימשיך בצהוב | אריאל שלום

בצד השני, קובי רפואה ניתח את התיקו: "מחצית ראשונה בכלל לא הופענו ונתנו להם להשתלט על המשחק. נתנו להם שטחים, לא היינו קרובים. במחצית השנייה סגרנו את השטחים ולחזור מ-2:0 בבלומפילד, בכל מצב, זה קשה מאוד ואני מאוד גאה בבחורים. גאה על כל העונה".

המאמן, שעזב את הקבוצה הצפונית, סיכם את הקדנציה: "אני חושב שאחרי העונה שעברה שהגעתי באמצע, והיה קשה ונשארנו בדקה האחרונה, בעונה הזאת בנינו קבוצה אולי בלי שמות גדולים, אבל שחקנים עם לב, נשמה וחדר הלבשה חזק – שזה הכי חשוב בקבוצת כדורגל לפי דעתי. למרות שיש פה צעירים, הם עשו עונה גדולה והיה מגיע לנו להיות בצמרת כל העונה. היינו כל הזמן באזור של הפלייאוף ובסוף הגענו ועמדנו במטרה. עשינו פלייאוף מדהים וכל הכבוד לבחורים".

רפואה, שנמצא בין המועמדים המובילים לאימון בית"ר ירושלים, לא סיפק הפתעות לגבי העונה הבאה: "אין לי מה לגלות כרגע. ברגע שיהיה, אתם תדעו".

עוד באותו נושא: פטריק ואן-לוון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי