ברק בכר התייחס לעתידו והחמיא למכבי ת"א: "צריך לפרגן, זה היה פסיכי"

אחרי האליפות הרביעית בקריירה שלו והראשונה במכבי חיפה, המאמן המצליח נשאל על מעבר לאירופה והודה: "עוד אין לי חוזה לעונה הבאה, ברור שזה מעניין אותי". וגם: החתמת אצילי השחקנים שהפתיעו אותו

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה ניצחה הערב (ראשון) 2:3 את הפועל באר שבע במחזור סיום עונת 2020/21 וזכתה באליפות המדינה לראשונה מזה עשור. בסיום, לעיני כ-30,000 אוהדים נלהבים, הירוקים חגגו על כר הדשא במשך דקות ארוכות והניפו את הצלחת. ברק בכר, שזכה בתואר הנחשק בפעם הרביעית בקריירה שלו, הגיע לעמדת הראיונות לצד בנו ואמר: "בגלל שהיה כל כך קשה עד הרגע האחרון, עדיין לא מעכל את זה. הובלנו כבר 0:3 והיינו צריכים לגמור את זה ועוד פעם הסתבכנו, כמו כל העונה. אבל כמה קשה – ככה מתוק. מגיע לכולם, ליענקל'ה בגיל 80, זה כל כך מרגש ועוצמתי".

הביטחון שהפגין אחרי המעידה במחזור שעבר נגד ק"ש: "אתם גרמתם לי לחייך, אני לא זוכר את הסיטואציה אפילו. הבנתי שהמשחק נגמר וזה כנראה היה צריך לקרות, זה היה גול של אחד למיליון. לפני חמש שנים הייתי בול באותה סיטואציה בב"ש וידעתי שזה יסתיים בצורה דומה".

על היום הראשון שלו במכבי חיפה: "דבר ראשון שאמרתי לעצמי זה שאני צריך להוריד שמונה קלו, כי הייתי עם כרס קטנה (צוחק). היה לי ברור שיש מטרה אחת מהרגע שהגעתי. בהפועל באר שבע הייתה מטרה – להיאבק על אליפות. פה, מהתחלה הייתה רק מטרה אחת – זכייה באליפות".

ברק בכר, שחקני מכבי חיפה
ברק בכר, שחקני מכבי חיפה | ספורט1

על הקבוצה אליה הוא הגיע: "צריך לתת לבלבול קרדיט על התקופה המדהימה שלו פה, הוא בנה סגל מדהים שהיה צריך טיפונת לשדרג אותו. המעבר ממקום שני לראשון הוא מאוד קשה מנטלית, בטח כשיש קבוצה כמו מכבי ת"א שנתה פייט עד הסוף. אמנם לא ניצחנו את מכבי תל אביב, אבל ה-2:2 בבלומפילד בפלייאוף היה ממש כמו ניצחון. שנה הבאה ננצח אותם. צריך לפרגן להם".

מתי הבנת שאתם עושים את זה: "ב-0:3 באשדוד. הגענו לשם במינוס ארבע, מכבי תל אביב עשו רצף פסיכי, עשינו שם ניצחון עם הגב אל הקיר, אף אחד לא האמין, שיחקתי עם שיטה אחרת, הייתי מקבל הרבה ביקורות אם זה לא היה מצליח, שם הבנתי שאנחנו בדרך הנכונה למרות שהיינו במקום השני".

ארבע אליפויות בגיל 41: "הצוות פה הוא כוח מאוד גדול, כי הוא עושה יותר ממני בפועל. צרפתי מעביר יותר אימונים ממני, היום אני עושה חלק והאנליסט עושה הרבה. יש פה מאמני כושר, מאמן שוערים – לא סתם ג'וש הוא שחקן העונה. אני לא רוצה לפספס פה את כל הצוות, אבל גם הצוות המנטלי שירדו עליו הרבה. כל הפסד אמרו אין מנטליות, ההפך, דווקא אחרי הפסדים החכמה היא להתרומם ועשינו את זה כמו גדולים. אני כל כך מאושר בשביל יענקל'ה שחר".

מכבי חיפה זוכה באליפות | מאור אלקסלסי

על הקרדיט שנתן לעומרי גלזר בפתיחת העונה: "ג'וש לא התחיל את העונה טוב, הוא נפצע, גלזר עשה מחנה אימונים שקשה לתאר, מהסרטים, מול אשדוד הוא הצטיין והוא קיבל את הקרדיט. רציתי לייצר תחרות. עומרי נראה טוב ורציתי לתת לו אופק. ההחלטה הזו גרמה לו להיות יותר טוב, להתאמן יותר טוב ולא להרגיש נוח בעמדה".

ליגת האלופות זה יעד ריאלי? "אנחנו צריכים לחגוג עכשיו, מגיע לנו, עברנו עונה לא פשוטה ומאתגרת. מה שיותר חשוב מבחינתי זה שהשחקנים פה התבגרו והתחשלו. נפלנו בכמה מקרים של חוסר ניסיון, אבל השנה הזו תגרום להם להיות יותר עוצמתיים. השחקנים התקדמו ויש להם עוד לאן התקדם".

על החתמת עומר אצילי והדיון הציבורי: "אני לא אכנס לזה עכשיו. בסופו של דבר זה היה מהלך של יענקל'ה. כל מאמן ירצה שחקן כמוהו. יענקל'ה בדק והחליט שהוא מביא אותו. ברור שביקשתי אותו, איזה מאמן לא יבקש את עומר אצילי. הוא לא צריך להיות שובר שיוויון, הוא היה צריך להיות תוספת. הוא הגיע לקבוצה שהובילה את הטבלה בשמונה הפרש, הוא עשה ונתן הרבה. גם לו לא היה קל בחודש הראשון להתאקלם אחרי כל מה שהוא עבר. הקבוצה רצה והיה קשה, אבל בסוף הוא נתן לנו את התוספת".

עומר אצילי חוגג | מאור אלקסלסי

האם הוא רוצה לעבור לאמן באירופה: "ברור שזה מעניין, אבל אני עוד צעיר ואפשר לעשות פה עוד הרבה במכבי חיפה ובליגה שלנו. עוד אין לי עוד חוזה לעונה הבאה. אני חושב שאני מתקדם לשנה לשנה. גם בתקופה הפחות טובה שלי בבאר שבע, למדתי המון. דווקא משם אתה לומד הרבה יותר. השנה אני והצוות הבאנו את הניסיון הזה, למדנו מהכישלונות. אני מרגיש שאני מאמן טוב יותר העונה, אבל זה הרבה בזכות הצוות שלי".

איזה שחקן הפתיע אותו העונה: "אני לא יכול לציין שחקן אחד באליפות כזו, אבל אני יכול לקחת שניים: דוניו וגרשון, הם התאמנו חזק, היו חיוביים ושיחקו למען הקבוצה למרות שהם לא פתחו בהרכב בכל המשחקים. זה מראה איזה חדר הלבשה יש פה וזה מראה את מכבי חיפה של השנה".

ברק בכר | מאור אלקסלסי
עוד באותו נושא: ברק בכר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי