לביא: "היינו צריכים לנצח את כל המשחקים מול מכבי ת"א העונה"

אייל גולסה, נטע לביא | דני מרון

"כוכבית? לא מעניין, אנחנו אלופים. היינו צריכים לנצח אותם 0:4 בסיבוב הראשון. כשננצח, יגיעו עוד ועוד ניצחונות". וגם: מערכת היחסים עם שחר, המשמעות של שרי וההרגלים של כהן. קפטן מכבי חיפה בראיון

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לאחר שהוביל את מכבי חיפה לאליפות ראשונה מזה עשור, הקפטן נטע לביא העניק ראיון מיוחד לתכנית "קטן ב-2" ב"רדיו חיפה" ודיבר על הכל. התחושות לאחר הזכייה, תפקידו בחדר ההלבשה, העזרה שקיבל מצ'רון שרי וסאן מנחם, המשמעות של עופרי ארד, השינוי שהביא איתו ברק בכר והעובדה שהירוקים לא הצליחו לנצח את מכבי תל אביב בחמשת המשחקים בין הקבוצות העונה.

לביא פתח וסיפר על התחושות: "חגגנו עד הבוקר עם הקהל המדהים הזה, היה כיף גדול, אני לא יכול לתאר את זה במילים. ישנתי קצת בלילה, אבל החגיגות ממשיכות, זה רק מתחיל. מדהים, אושר גדול. אתמול קראו לי להניף את הצלחת ובספונטניות כל השחקנים רצו אליי והתחלתי לבכות. חלמתי על הרגע הזה, עליתי לבוגרים לפני שש שנים, עברנו הרבה עליות וירידות, היו שנים לא פשוטות. תכננו להגיע למקום הזה. הקהל הזה, המועדון הזה, הבעלים הזה, כולם ראויים לזה".

מי מייחד את האליפות הזו: "אני חושב שהשנה הראנו שאנחנו משפחה. היו עליות וירידות, בנובמבר הפסדנו שני משחקי ליגה ברצף והיינו ברצפה, אבל קמנו ביחד. חדר ההלבשה היה ביחד וידענו שאנחנו קבוצה מצוינת. יש פה שחקנים איכותיים, הרבה כוכבים, אבל אין מישהו שמעל הקבוצה. שחקנים שנקראו לשחק אחרי תקופה הראו שהם גברים ואני חושב שזה מה שעשה את ההבדל באליפות הזו".

מכבי חיפה זוכה באליפות | מאור אלקסלסי

התפקיד שלו בחדר ההלבשה והמשמעות של שרי: "אני יכול להגיד שתוך כדי השנים שגדלתי בנוער ובבוגרים, למדתי. הסתכלתי מהצד, בהתחלה לא דיברתי, איך צריך להתנהל ואיך לא. עם השנים הבנתי שחדר ההלבשה זה הדבר הכי חשוב. כוכבים יהיו במכבי חיפה תמיד, יענקל'ה תמיד יביא אותם, אבל זה צריך להתחבר. אני משתדל לעשות את זה בדרך שלי, כל קפטן מביא איתו משהו אחר. יש שחקנים שאני איתם מתנהג ככה ויש שחקנים שאחרת כי זה מה שמתאים וזה מה שהם צריכים לשמוע. אני עושה את זה בשביל שהמועדון יצליח. גדלתי פה והחלום שלי מתגשם. אני לא אוהב לקחת קרדיט, אני עוד לא שם. אני עושה את הדברים נטו עבור המועדון ועבור חזרתו למקום הראוי לו. אני עושה את זה מאהבה. זה לא רק אני, שרי הוא מנהיג מטורף, כוכב על, ה-כוכב של הקבוצה. גם ז'וסואה כוכב כדורגל, אבל הם שונים לגמרי. צ'רון גם שקט, גם צנוע וגם עובד על המגרש. הוא רץ 12 קילומטר כל משחק. כשאתה קצת למטה, הוא ירים אותך ויהיה איתך ביחד".

על סאן מנחם: "כשלא לוקחים אליפויות, אז מרימים גבה לגבי כולם וזה לגיטימי. גם אני, כל השנים, הביאו קשרים אחוריים והייתי צריך להתמודד. זה לא אישי נגד נטע, זה המועדון. סאן היה מצוין מבחינה מקצועית, אבל הוא גם שם בשביל המועדון והשחקנים בחדר ההלבשה. יש קפטן אחד שיש לו את העבודה הכי גדולה, אבל בחדר ההלבשה זה לא אחד. אם אין לך גרעין של ארבעה-חמישה קפטנים, שהם איתך באש ובמים, זה לא מספיק. זה משהו שצריך לבנות וברגע שזה נבנה אתה רואה תוצאות. יש חוקים בסיסיים שצריכים להתקיים בקבוצה. צריך גם את הערס שמדליק. חזיזה בא מאהבה, מתשוקה מטורפת והוא שחקן מטורף. הוא מביא משהו שחייב שיהיה בפאזל, צריך גם את החלק הזה והוא עוזר לנו מאוד".

על ברק בכר: "מגיע לו את כל הקרדיט בעולם. זו פעם ראשונה בשנים שמכבי חיפה אומרת שהיא רוצה אליפות בתקשורת. זה צריך להיות כל שנה, אבל זה לא קרה. אני יכול להגיד שהיינו במקום אחר בשנים הקודמות. לא חשבתי שזה לא יכול לקרות, אבל המציאות לא הייתה עוצמתית כמו שהשנה. הרגשנו את זה מהרגע הראשון. זה התחיל ברוסטוב, ניצחנו קבוצה ממקום חמישי בליגה הרוסית והרגשנו שהכל מתחבר. באנו למשחק נגד טוטנהאם ואמרנו לעצמנו שאנחנו הולכים ללחוץ מהרגע הראשון, זה לא עבד מבחינת התוצאה, אבל זה הראה שאנחנו לא מפחדים מכלום. הדוגמא האישית של ברק, הדרך בה הוא מתנהל, אחרי ק"ש הוא בא עם שפת הגוף שלו והראה לנו מה צריך לקרות, זה מדהים איך שהוא עושה את זה".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

לביא הוסיף: "צריך לתת קרדיט לכל הצוות של ברק. יש שחקנים שפחות צריכים שיחות ואחרים שיותר. הצוות המנטלי מוצא מה מתאים לכל אחד. במסר של המועדון לקראת המשחק, אפילו בחימום, מאמן הכושר יודע איזה מה להעביר לנו. אם הוא רואה שאנחנו בהיי, אז צריך טיפה להרגיע ולהפך. זה לא עכשיו שיחות של פסיכולוגים שעות על גבי שעות, העניין הוא שכל שחקן מתאים לו משהו אחר והם מוצאים את זה בשיתוף פעולה איתו. אני חושב שהיום בכדורגל המנטליות זה חלק מאוד גדול. שחקני סיטי לא היו לחוצים בגמר האלופות? אין דבר כזה, היום יש יותר לחץ של תקשורת מפעם. יש רשתות חברתיות ואחרי עשר שנים בלי אליפות, בכלל".

איך משמרים את הקיים ומשפרים אותו: "תמיד יש לאן להשתפר, גם השנה היו לנו משחקים שנתקענו. את הבסיס צריך להשאיר. בסוף, בקבוצה, צריך בסיס חזק של אנשים שהם ביחד באש ובמים".

על עופרי ארד שחגג לצד אביו שסובל ממחלה קשה: "הם עשו כתבה לפני שבועיים וישבתי בבית עם צמרמורת, זה היה מרגש ומטורף. אבא שלו מלווה אותו לכל המשחקים במשך שנים ואני כל כך שמח שהם הגיעו לרגע בזה ביחד. אני מאחל להם בריאות ורק טוב. עופרי בן אדם מדהים, אתה רואה שגידלו אותו כמו שצריך. הוא עוצמתי בצורה יוצאת מן הכלל, אתה רואה את זה גם במשחק שלו. גם אם הוא טועה הוא מתקן בשנייה ולא מעניין אותו כלום, הוא כבר בפעולה הבאה. הוא חזק מאוד מבחינה מנטלית. גם אריק בנאדו היה כזה. שחקנים חזקים זה מצרך חשוב מאוד בקבוצה".

עופרי ארד ובני משפחתו
עופרי ארד ובני משפחתו | טל לוי

השמועות על ג'וש כהן: "הוא פותר תשבצים בחדר ההלבשה, זה נכון, הוא בא עם קלסר של מילים בעברית. בוא נגיד שאחרי אימון אתה תראה אותו בסלון בכפר גלים פותר תשבץ. הוא גאון, ממש גאון. הוא מקצוען, כל מה שהוא עושה מדויק. הוא יכול לשבת שעות על פנדלים. הוא עשה התקדמות אדירה".

ההצעה מצסק"א מוסקבה בינואר: "קיבלתי הצעה גדולה. צסק"א זה מועדון ענק. זה היה שונה, הרגשתי שזו הצעה שאני לא יודע אם תחזור, אבל ידעתי שלא אעזוב. בחנתי אותה אבל ידעתי שאשאר. ברק הכניס אותי לחדר ואמרתי לו שהאליפות הזו שווה יותר מכל דבר אחר. כל שחקן חולם לצאת לאירופה, לנסות ולחוות, אתה שומע משחקנים כל הזמן ואתה לא יודע מה זה. יכול להיות שאני אחווה בעתיד וזה לא יתאים. מאז השיחה ההיא עם יענקל'ה, אין לי מושג מה קורה. לא התעסקתי בזה ולא דיברתי עם הסוכן שלי. אמרתי לעצמי שאם אני נשאר אז אוי ואבוי אם לא אביא אליפות. אם יבוא משהו גדול בקיץ, יכול להיות שאבחן את זה שוב. זה החלום שלי ואני לא מסתיר את זה, אבל טוב לי במכבי חיפה. אני לא יכול להסביר כמה טוב לי פה. החלום הוא לא סתם לצאת לחו"ל, אנגליה למשל זה חלום. אם יבוא משהו חלומי, אבחן את זה. אמצע טבלה בבלגיה? קבוצות כאלה, ברור שעדיף את מכבי חיפה".

מערכת היחסים עם יענקל'ה שחר: "הוא דמות, אני מעריץ אותו, גדלתי על מה שהוא עשה פה. אני מתקשר אליו מתי שבא לי ואנחנו מתייעצים ומדברים. אנחנו שותפים לדרך ואני חושב שאני יכול לתרום מהכיוון שלי. מערכת היחסים שלנו מצוינת לאורך כל הדרך".

יעקב שחר | מאור אלקסלסי

האווירה המטורפת בסמי עופר: "כל פעם שאני עולה לאצטדיון, יש לי צמרמורות. זה משהו שמי שלא חווה את זה לא יכול להבין. כל פעם מחדש כשהקהל שר את שיר השחקן שלי, יש לי צמרמורת. כשהם שרים שיר של שחקן אחר אני שר איתם. אי אפשר להסביר במילים את החוויות האלה".

אסיפה זכורה של בכר העונה: "אחרי מכבי תל אביב בגביע, שבאמת שיחקנו גרוע, משחק שהכל הלך בו הפוך מהתחלה ועד הסוף, הגענו למועדון יום למחרת והוא פשוט הראה לנו כל פעם שנפלנו השנה, התרוממנו ישר לאחר מכן. אחרי שני ההפסדים הם בדרבי מול וכפ"ס, יצאנו לשמונה ניצחונות רצופים. הוא הראה לנו כמה אנחנו חזקים".

אליפות בלי לנצח את מכבי תל אביב: "כל משחק נגדם, אם מנתחים אותו, היינו צריכים לנצח. כשהובלנו 0:2 בסמי עופר בתחילת העונה, היה צריך להיגמר 0:4 וזה לא קרה. זה לא כוכבית וזה לא מעניין, אנחנו אלופים. היינו צריכים לנצח אותם השנה וזה יקרה. כשזה יקרה, יתחילו עוד ועוד ועוד ניצחונות. חוץ מהגביע, באנו טוב לכל משחק נגדם. בגביע לא היה קהל והייתה מלחמה, לא יודע מה קרה שם. הכל הלך הפוך".

נטע לביא, דור פרץ | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי