אלי גוטמן חשף: "מחובר רגשית לחיפה. אמרתי לשחר להביא את אצילי"

עומר אצילי, ניקיטה רוקאביצה, דולב חזיזה, צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

האיש שהדריך לתקופה קצרה את הירוקים בראיון: "הקריאות של אצילי וחזיזה בושה, צריך להרחיק אותם לכמה משחקים. בכר יטביע את החותם הגדול ביותר על הכדורגל הישראלי לדורותיו". וגם: איזה שחקן בחיפה הפתיע אותו?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בעקבות הזכייה של מכבי חיפה בתואר האליפות לראשונה אחרי עשור, מאמן הקבוצה בעבר,אלי גוטמן, התראיין ל-103FM והתייחס בין היתר להישג של ברק בכר, לקריאות של דולב חזיזה ועומר אצילי, ולהכנות של הירוקים לקראת העונה הבאה. גוטמן, בן העיר חיפה, פתח בתחושותיו לאחר שהקבוצה מהעיר שלו סיימה בפסגת הטבלה: "כחיפאי הייתי מאושר. מגיע לעיר אחרי עשר שנים. מגיע לקבוצה, ליענקל'ה שחר, ולכל אחד מאנשי המערכת. הם היו הקבוצה הטובה בליגה".

הקריאות של חזיזה ואצילי: "אין בושה כזו. אלה רגעים שנכנסים להיסטוריה. למה לא למנף את זה לכיוונים שהמדינה משוועת אליהם? כמו התמונה של מוחמד אבו פאני, מוחמד עוואד, נטע לביא וניקיטה רוקאביצה, ביחד בדו קיום. לשם צריך לקחת את זה. אני מקווה שבית הדין ייתן להם שלושה או ארבעה משחקי הרחקה, כדי שפעם אחת ולתמיד הם יבינו מה לא שרים. לא יקרה כלום גם אם הקהל יבין מה לא שרים".

התחושה של יענקל'ה שחר לאחר התקרית: "הייתה לי את הזכות לעבוד איתו תקופה קצרה, והוא אדם תחרותי מאוד. אני הייתי מאלה שאמרו לו להביא את אצילי כי הוא שובר שוויון. לאצילי היה את הצ'אנס ברגע שהוא מניף צלחת, לבוא למיקרופון ולבקש סליחה על מה שהיה ולהגיד לאנשים שהוא טעה. יענקל'ה קיבל את ההפך והוא לא חי עם זה בשלום. מה שיפה אצלו זה שהוא יודע בדיוק מה הוא עושה. גם בשנים שהוא לא הצליח, הוא יודע מה הוא עשה לא נכון והוביל אותם לאליפות. קראו לו ללכת, אבל הוא הדוגמה הטובה ביותר לאהבת הכדורגל, לתשוקה ולהתמדה שיש בתפקיד".

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

ספיגת שני שערים לאחר שחיפה הובילה 0:3: "אין סרט שהמשחק היה יכול להיגמר אחרת באווירה הזו. הפועל באר שבע לא הופיעה, רעדו להם הרגליים. הם צריכים לעשות עם עצמם דיון מעמיק על איך הם רוצים להיאבק על האליפות בעונה הבאה. חיפה עלתה בטירוף עם משחק לחץ מאוד מתואם. השחקנים בחלק הקדמי רקדו בדרך ל-0:3, ובמחצית השנייה הקבוצה עלתה כדי ליהנות מהטקס. הם טיפה איבדו ריכוז וספגו את ה-1:3. אז נכנסים ללחץ והסרטים הלא טובים נכנסים לראש. אני רואה את ברק בכר ואיתן עזריה (היועץ המנטלי) מרגיעים על הקווים וזה לא עוזר. אז הגיע ה-2:3 אבל ב"ש לא הייתה מסוגלת מעבר. מי שהביאה את השער הזה על עצמה זו מכבי חיפה, אבל זה לא גורע כלום. אתמול היינו נוכחים לערב בלתי נשכח של אנרגיות ודמעות של התרגשות ואושר. גם אוהדי מכבי ת"א, למרות התחרותיות והספורטיביות, ישבו מול הטלוויזיה ואמרו שאלה רגעים מרגשים, גם אם מדובר ביריבים".

אוהדי מכבי חיפה: "אני מחובר רגשית לחיפה, ובעיר דיברו על דבר אחד, המשחק הזה. היו נהרות של אנשים בצבע ירוק שעות לפני המשחק, כמו באירופה, בגמר מונדיאל או בגמר ליגת האלופות. זה פשוט היה מרגש לראות. ליענקל'ה מגיע התואר הזה, הוא קיבל החלטה להזיז את מרקו בלבול שעשה עבודה טובה וסיים במקום השני".

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

ההישג של ברק בכר: "הוא הולך להיות המאמן שיטביע את החותם הגדול ביותר על הכדורגל הישראלי לדורותיו. כשאני הייתי מאמן, לפעמים אימנו בלי עוזר מאמן. בכר לוקח את הקדמה כמו המנג'רים הגדולים באירופה. בכר, עם אפס אגו, יודע לנהל את המערכת הזו וזה לא פשוט. את כל המוקשים הוא מנטרל בשקט נפשי, לא עם רעש. במכבי תל אביב מאז ימי ג'ורדי קרויף, שחקנים מעריכים את המועדון שהם נמצאים בו. שנים זה לא היה בחיפה. שחקנים התמרמרו שהם לא משחקים, כמו ירדן שועה בשנה שעברה. בכר ידע לנטרל את זה ולהחזיק את כולם עם רמה של כבוד למועדון. יובל אשכנזי נתן עונה פחות טובה, לא שמעו ממנו כלום, וכך גם מוחמד עוואד. כולם נותנים כבוד למערכת וזה לזכות ברק בכר".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

אם ברק בכר צריך לצאת לאירופה: "קשה מאוד למאמנים ישראלים (עד בלתי אפשרי) להגיע לליגות הגדולות ביותר. לנסוע לקפריסין זה בסדר, אבל זה לא בשבילו. גם בסקוטלנד, אני לא רואה אותו מקבל את סלטיק או ריינג'רס. אם דודו דהאן יכול להביא אותו למועדונים בלגים כמו קלאב ברוז', סטנדרד ליאז', או אנדרכלט, שילך. כל יתר הקבוצות בבלגיה? עדיף מכבי חיפה. אני פוסל גם את יוון כי באולימפייקוס ופנאתינייקוס היד קלה על ההדק. הוא צריך לשאוף לדבר אחד וזה שלב הבתים של ליגת האלופות. זה אפשרי, ראיתי מי הקבוצות. לחיפה יש תשתית נהדרת, עם שניים עד ארבעה שינויים הם ירוצו יפה. הכל תלוי בהגרלה, אבל צריך לשאוף לליגת האלופות או לליגה האירופית. בהמשך הוא חייב לכוון ליציאה לאירופה".

שינויים בגזרת הזרים: "מבחינת הזרים, הייתי נפרד מיאניק וילדסחוט, כאשר ארנסט מאבוקה בסימן שאלה. כל יתר הזרים צריכים להישאר. שרי הוא מספר 10 אמיתי, ודוניו עשה התקדמות נהדרת. אותי הוא מפתיע. הוא חלוץ רב גוונים, מהיר ועם תנועה לעומק ללא כדור".

שינויים בגזרת הישראלים: "לגבי הישראלים, אני לא יודע מה קורה עם טאלב טוואטחה, ועאיד חבשי בדרך החוצה. הוא רוצה לשחק ואין לו מקום אצל בכר. מוחמד אבו פאני חייב להישאר, הוא בתחילת הדרך. ניקיטה רוקאביצה רוצה חוזה ארוך טווח ולדעתי הוא יקבל חוזה לעונה עם אופציה. את נטע לביא לא הייתי משחרר בינואר, אבל אם בצסק"א מוסקבה הוא יכול להרוויח 600-800 אלף דולר, סכום שהוא לא יכול להרוויח בחיפה, צריך לפתוח לו את הדרך ולהביא שחקן בתפקיד שלו. אצילי וחזיזה הם שחקנים שצריך לסדר להם קצת את הראש, והם יכולים להמשיך לרקוד על כר הדשא. רז מאיר עושה עבודה נהדרת. אם מאבוקה ישוחרר, צריך להביא מגן ישראלי ואז יש מקום לזר בתפקיד כזה או אחר".

נטע לביא | דני מרון

ג'וש כהן לנבחרת ישראל: "בכושר שלו, אני לא חושב פעמיים. הוא ודניאל טננבאום הם אצלי שוערי נבחרת ומתחרים על אפודת השוער הראשון. כרגע, כהן צריך להיות השוער הראשון של הנבחרת".

איבוד האליפות מצד מכבי תל אביב: "לפני חודש וחצי, כשמכבי ת"א ירדו מכר הדשא לאחר תיקו נגד אשדוד, אמרתי שתם הטקס. הרגשתי שנגמר להם האוויר. הגיעו הרגעים שלא היה להם מה למכור, כמה דור פרץ יכול להחזיק אותם עם הראש מעל המים? אז הגיע מבצע "שומר החומות" והזרים עזבו, והייתה תגובה של שחקנים בעלי אופי כמו שרן ייני, אבי ריקן, ואיתי שכטר. הם נתנו הצגה בחצי גמר הגביע והמשיכו עד הרגע האחרון. כל הכבוד להם על הפייט. דרכם צריך ללמד מהי ספורטיביות, ולא דרך דולב חזיזה ועומר אצילי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי