ברק בכר: "לא יעמדו בדרכי אם תהיה הצעה טובה מאירופה"

ברק בכר | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה בראיון ל-103FM אחרי הזכייה: מכבי ת"א ("רצף שלא היה פה שנים"), הקריאות של אצילי וחזיזה ("לא יקרה יותר"), המחמאות לבלבול והלחץ: "השינה לא שינה. יש אוהדים שנכנסו לחדר מיון אחרי ק"ש"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בגיל 41 ועם ארבעה תארי אליפות ברזומה, ברק בכר כבר נמצא גבוה ברשימת המאמנים הגדולים ביותר שהיו בכדורגל הישראלי. רגע אחרי חגיגות האליפות המרגשות עם מכבי חיפה, המאמן התראיין בתכנית הספורט של 103FM ושיתף על תחושותיו, העבודה מאחורי הקלעים ומה יהיה בעתיד.

האזינו לראיון

"האליפות הראשונה בהפועל באר שבע הייתה לא פחות קשה מזו שעשינו העונה" אמר בכר בתחילת דבריו. "התמודדנו מול מכבי תל אביב עוצמתית מאוד, עם ערן זהבי בכושר שיא. גם אז זה נגמר במחזור האחרון, וזה היה דומה למה שקרה העונה, כי גם אז במחזור הלפני אחרון הפסדנו בדקה ה-90 למכבי חיפה. גם שם זה היה אחרי 40 שנה שהמועדון לא לקח אליפות, וכאן זה היה אחרי 10 שנים. שתי האליפויות היו קשות מאוד, אבל זה הכי מתוק".

העבודה עם הצוות מאחורי הקלעים: "מאחורי הקלעים נעשית פה עבודה מדהימה במהלך כל השנה, אבל אין ספק שבחודש האחרון, שהיה חודש של 'מאני-טיים', שבו לכל פעולה יש משמעות, עבדנו מאוד קשה. עבדנו בעבודת צוות, יש לי עוזרים שמורידים ממני הרבה עבודה. כשאימנתי בקריית שמונה הייתי עושה הכל – עורך הכל, אנליסט וסקאוט. הייתי מאמן ועוזר מאמן ביחד. במכבי חיפה אפשרו לי להביא צוות רחב. יש לי אנליסט צמוד שעובד המון, גיא צרפתי מעביר לא פחות אימונים ממני, יש לי צוות מנטלי ושלושה מאמני כושר. צריך לדעת לחלק את זה".

ברק בכר, גיא צרפתי | אריאל שלום

"לשמחתי, יש לי צוות שכל כך רוצה בהצלחה שלי ושל הקבוצה וכל כך מגדיל ראש. אני גם נותן לו סמכויות לעשות את זה. הרבה יותר קל להשתלט ככה על השחקנים, בטח בתקופות לחוצות ופחות טובות. ההפסד בחצי גמר הגביע היה נראה רע מאוד, ואחרי זה נראינו אדיר מול אשדוד. התיקו נגד קריית שמונה הרגיש כמו הפסד ואז באנו ולקחנו אליפות עם תצוגה מדהימה, בעיקר במחצית הראשונה".

"השינה היא לא שינה והלחץ הוא לחץ. האוהדים של מכבי חיפה חוו טראומות ב-10 השנים האחרונות. קיבלתי המון הודעות מאוהדים שלקחו את זה ממש לעניין של חיים ומוות אחרי הגול בקריית שמונה. יש אוהדים שנכנסו לחדר מיון אחרי ק"ש. זו אחריות מאוד גדולה שהיא מעבר לכדורגל, ומישהו צריך לקחת את האחריות הזו. נכון שזה רק ספורט, אבל זה חשוב לאנשים. הצלחנו להביא את השחקנים ביכולת מקסימלית לחצי הראשון וגרמנו שמחה לכל כך הרבה אוהדים, וזה הכי חשוב".

איך הוא הרים את השחקנים אחרי התיקו מול ק"ש: "אי אפשר לשלוט על איך השחקנים מרגישים, אבל צריך להתעשת מהר. ישר אחרי שראינו את השחקנים על הדשא, גם אני הרגשתי קשה, אבל באתי לראיון ויצאתי קדימה. ידענו שיש לנו משחק אחד נוסף, שאם אנחנו עושים בו רק תיקו – אנחנו אלופים. אמרנו לשחקנים שזה לא נורא, כנראה שככה זה צריך להיות וככה זה יותר מתוק. כנראה שאליפות אחרי 10 שנים צריכה ללכת קשה".

כיצד הגיבו בקבוצה לחזרה של מכבי ת"א לחיים באמצע העונה: "הובלנו ב-8 נקודות הפרש, הייתה הזדמנות להגדיל את הפער ובסוף הוא הצטמצם עוד הרבה. מכבי ת"א עשתה רצף מטורף שלא היה פה המון שנים בכדורגל. גם אנחנו עשינו תוצאות טובות, אבל הפער הצטמצם. ברור שזה קצת מלחיץ, כי רוב השנה הובלנו והרגשנו שאנחנו קבוצה טובה יותר השנה, שמשחקת יותר טוב. הרגשנו שזה מגיע לנו. גם כשמכבי תל אביב עברה אותנו, הרגשנו שזה תלוי בנו ושזה מגיע אלינו. נקודת המפנה היה המשחק מול אשדוד, אליו הגענו במינוס ארבע הפרש, הרבה חשבו שנפסיד, ונתנו 0:3 שמה, למרות שהיינו מקום שני עדיין. ידעתי שנלך עד הסוף".

איך הגיבו להדחה מהגביע: "גביע זה גביע. שמתי את הדברים בצד. דווקא בגלל שלא ניצחנו את מכבי ת"א ארבעה משחקים בליגה ושהצלחנו לקחת אליפות – זה אומר יותר. בכל המשחקים מולם היינו לא פחות טובים. היה משחק שהפסדנו בדקה ה-94. במשחק האחרון, שהוא היה אולי הכי חשוב, חזרנו מ-2:0 אבל זה כמו ניצחון לכל דבר לפי איך שהתפתח המשחק. לקהל מאוד חשוב לנצח את מכבי ת"א, אנחנו יודעים את זה, אבל בסופו של דבר סיימנו במקום הראשון וזה מה שחשוב".

האם הוא ישב עם מרקו בלבול אחרי שמונה לתפקיד: "זה לא נהוג היום, אבל במקרה הייתה לי פגישה עם יעקב שחר בימים הראשונים שחתמתי וגם מרקו היה שם. ישבנו ודיברנו, דיברנו קצת על הקבוצה. מרקו באמת בן אדם מיוחד. ישבנו ודיברנו, אני שומע אותו מפרגן לי בכל המקומות, וגם אני מפרגן לו. זה לא דבר שהוא מובן מאליו. הוא עשה פה עבודה טובה ואין סיבה לא לפרגן לו – גם הוא חלק ממה שנבנה פה. חלק מהצוות של מרקו נשאר כאן. העוזר שהיה מאוד ודומיננטי בשנה שעברה נשאר, וגם מאמן הכושר האנגלי. גם גל אלברמן שהיה עוזר נשאר כסקאוט".

מרקו בלבול, ברק בכר | האתר הרשמי של מכבי חיפה

העבודה שלו עם המאמנים המנטליים, דני ענבר ואיתן עזריה: "דני אינטליגנט וחכם, איתן עבד איתי עוד מהימים בקריית שמונה. החיבור טוב והקשר לשחקנים טוב. איתן היה גם שחקן והוא מכיר את הנפש של השחקן. הם עוזרים לי מאוד, אם זה עם סרטונים עם מסר נכון ולאותו משחק או דברים אחרים. יש אנרגיות מאוד טובות כאן מהרגע הראשון שהגעתי. אני חושב שזה הסוד. גם השחקנים כמובן, יש חדר הלבשה מדהים, אחד מפרגן לשני למרות שיש תחרות טבעית. גם החיבור של השחקנים עם הצוות מצוין".

עתידו והאם הוא יעבור לאירופה אם תגיע הצעה מהקבוצה הנכונה: "אני חושב שאם תהיה איזו הצעה מאירופה שתקפוץ לי ואני ארגיש שזה דבר הנכון, וגם אם יהיה לי חוזה פה בארץ, אני חושב שלא יעמדו בדרכי. כל קבוצה ראויה באירופה, לא משנה באיזה ליגה, יש קבוצות מליגות פחות גדולות אבל שהן חברות קבועות במפעלים האירופיים".

"קשה להגיע לליגות הבכירות, אבל בשביל להגיע לשם צריך לעבור דרך ביניים. אני מאמין שגם זה יגיע, אבל כרגע זה פחות מעניין. מה שמעניין אותי זה ההכנה למוקדמות ליגת האלופות. אני צריך לסגור את התנאים שלי במכבי חיפה. לא הספקתי לראות את רשימת הקבוצות שאנחנו יכולים לפגוש. האמת. לא ישנתי דקה. אפשר לעשות דברים יפים באירופה לדעתי, גם אם זה קשה וגם אם אתה לא מדורג".

ההתבטאויות של דולב חזיזה ועומר אצילי: "אני יכול להגיד שמאוד לא אהבתי את זה. יכול להיות שזה לא מכוונה רעה, אבל שחקנים צריכים לשמש כדוגמה, גם אם הם עכשיו בהתלהבות ובטירוף עם האוהדים. זה לא צריך לקרות ואנחנו נדאג שזה לא יקרה יותר".

ז'וזה מוריניו, דולב חזיזה, הארי ווינקס | ADAM DAVY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי