המשטרה ביטלה את חגיגות האליפות של מכבי חיפה

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

המשטרה הוציאה צו סגירה לאירוע: "המארגנים לא עמדו בדרישות האבטחה והרישוי". המועדון עקץ בתגובה רשמית, להקת האוהדים פרסמה כי תופיע ב-19:00 ברחבת סמי עופר. וגם: האזינו לשיר האליפות של עדן בן זקן

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

עשר שנים חיכתה מכבי חיפה על מאות אלפי אוהדיה לחגוג זכייה באליפות, אבל החגיגות הרשמיות שתוכננו להתקיים הערב (שלישי, 19:00) לא ייערכו. כשעה לפני האירוע, משטרת ישראל הוציאה צו סגירה לאירוע חגיגות האליפות בחיפה בטענה כי המארגנים לא עמדו בדרישות האבטחה והרישוי הנדרשות.

ראשי העירייה והמארגנים עוד נפגשו אחר הצהריים עם נציגי המשטרה בניסיון להגיע לסיכום שיאפשר את קיום האירוע, אולם לטענת המשטרה לא נמצא פתרון ראוי לאחר שהמארגנים לא עמדו בדרישות להציב כמות רבה של שוטרים ומאבטחים, כשגם היה חשש מכמות האוהדים שתגיע והאירוע לא יוכל להתקיים: "תחנת חיפה קיימה שימוע בליווי מקצועי של הייעוץ המשפטי המחוזי ותובע רישוי מחוז חוף, והוציאה צו סגירה מכח סעיף 78 (א) לפקודת המשטרה לאירוע חגיגות אליפות לקבוצת מכבי חיפה הערב, מאחר ומבקשי הבקשה מטעם המארגנים לא עמדו בדרישות הבטיחות, האבטחה והרישוי אשר הוצבו להם בהתאם לחוק.

"בהחלטת השימוע שנערך לנציגי המארגנים ציין סגן מפקד תחנת חיפה, סנ"צ עמית פולק כי אי עמידה בתנאים והדרישות לקיום האירוע והסכנה הממשית לשלום הציבור הביאו להחלטה על צו הסגירה כאמור", נמסר מהמשטרה.

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "צר לנו כי עיריית חיפה ומשטרת ישראל לא הגיעו להבנות בנוגע לאירוע. המשטרה בחרה להוציא צו סגירה לאירוע חגיגי ושמח של אוהדים וקבוצה שזכו בתואר. אנו כמועדון סייענו ככל שניתן וחשים אכזבה עצומה בעקבות ההחלטה החד צדדית. צר לנו על הקהל הרב שלנו שהתאכזב מההחלטה. אחד מתפקידיה המרכזיים של משטרה הוא להעניק חופש ואפשרות להמון לחגוג אירועים חשובים ביום חגם".

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מיד עם הזכייה, פעלנו כל הגורמים, כולל קבוצת מכבי חיפה, להפיק את החגיגות. כמובן שאי אפשר היה להתחיל לארגן את האירוע רגע אחד קודם. אתמול בבוקר קיבלה העירייה מהמשטרה דרישות ותנאים חסרי תקדים. למרות הכל, מארגני האירוע עמדו בכל הדרישות, לרבות אבטחה מוגברת ודרישות מהנדסים. הדרישות השתנו השכם והערב ולמרות שחזרנו עם פתרונות, הדרישות השתנו שוב ושוב. לצערנו, במשטרת ישראל בחרו בסופו של דבר לבטל את האירוע שתוכנן, ולאכזב עשרות אלפי אוהדים ירוקים. עיריית חיפה לא חסכה במשאבים ובמאמצים על מנת לקיים את האירוע שתוכנן עם מכבי חיפה. אנו נבחן את האפשרות לקיים את החגיגות במועד אחר".

עדן בן זקן הייתה אמורה להופיע ולשיר לראשונה את שיר האליפות באירוע שברגע האחרון בוטל, אולם מי שכן מתכוונים להופיע הערב הם חברי להקת "חוות מזור", הלהקה של אוהדי מכבי חיפה שהודיעה בעמוד הפייסבוק שלה: "לא צריכים במה ולא זמרים של קיסריה. תמשיכו לריב ואנחנו נמשיך לחגוג. שעה 19:00 ברחבת הפסל מול האצטדיון. חוות מזור בהופעה אקוסטית באים להרעיד את העיר. וואלק מי לא יבוא?"

אגב, היום שוחרר הקליפ הרשמי של האליפות, עם מיטב הביצועים מהעונה החולפת, כמו גם תיעוד מרגש מהחגיגות באצטדיון סמי עופר לאחר הניצחון 2:3 על הפועל באר שבע במחזור הסיום של העונה. את הביצוע המחודש מבצעת עדן בן זקן. השיר המקורי הוא כמובן שיר האליפות המיתולוגי שכתב עוזי חיטמן וביצע חיים משה.

האזינו לשיר האליפות של עדן בן זקן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי