בכר: "שחר החליט שהוא לא משחרר את השחקן הכי טוב שלו"

ברק בכר | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה התראיין לרדיו צפון ונזכר בהצעה שלביא קיבל בינואר: "לנטע היו ימים לא קלים, זה מבלבל ומערער". וגם: הנאצות ("שחקן בלהט הדברים מושפע מהקהל"), הבעלים ("חזרה לו התשוקה") ובלבול ("יש לו חלק")

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ברק בכר זכה השבוע באליפות המדינה בפעם הרביעית בקריירה, כאשר הפעם הוא עשה זאת כמאמן מכבי חיפה, בעונתו הראשונה בכרמל. בראיון שהעניק לגיא פלג ברדיו צפון 104.5FM, הוא דיבר על שלל נושאים, ביניהם יענקל'ה שחר, נטע לביא, מוקדמות ליגת האלופות והחיבור למועדון הירוק מגיל קטן.

שבוע החגיגות: "זה הלילה הראשון שישנתי כמו שצריך, אפילו קמתי בתשע היום. כל הימים האלה היו כיפים אבל מתישים. בכל השבוע שעבר היה לחץ, יש ירידת מתח ועכשיו מרגישים את העייפות האמיתית".

החיבור למכבי חיפה מילדות: "זה מגיל מאוד קטן, נולדתי לתוך זה. למרות ששיחקתי טניס עד גיל 14, תמיד אהבתי כדורגל. מגיל צעיר הייתי נוסע למשחקים והעונה שהכי זכורה לי היא עונת האליפות של 1993/94, כשהייתי בן 14".

ברק בכר, מוחמד אבו פאני
ברק בכר, מוחמד אבו פאני | טל לוי

הקדשת התואר ליענקל'ה שחר: "חזרה התשוקה שלו. השנה הוא ליווה אותנו כל הדרך. ראית את השמחה שלו ואת הרצון שלו לעשות את הדבר הזה, בטח אחרי שחגג יום הולדת 80. רצינו את האליפות קודם כל בשבילו".

מוקדמות ליגת האלופות: "אנחנו שואפים להשתפר ולהשתדרג. באירופה יהיה מאוד קשה בגלל חוסר הדירוג וחוסר ההצלחות של המועדון באירופה בשנים האחרונות. אתה יכול לקבל בסיבוב הראשון קבוצות כמו סלטיק וזלצבורג, שאלופה ישראלית אמורה לקבל אותן בשלבים מתקדמים, לקראת הפלייאוף. צריך לנצח וליצור דירוג. בשנה השנייה שלי בהפועל באר שבע שיחקנו נגד אולימפייקוס שהייתה שש עונות ברציפות בבתים של ליגת האלופות. קבוצה עם תקציב מטורף. באנו ועברנו אותם בשני משחקים. עשינו את זה גם השנה נגד רוסטוב מהליגה הרוסית. בכדורגל הכל אפשרי, בטח עם הקהל האדיר שיש בסמי עופר. אנחנו אופטימיים".

קריאות הנאצה שהעיבו על החגיגות: "כל מה שקורה מסביב אלה דברים שאנחנו פחות אוהבים. אנחנו מטפלים במסגרת המועדון. ברור שלא אהבנו את זה. צריך לפעול בנוגע לשירים האלה ולהוציא את המשפטים המגעילים האלה. היום הכל מאוד מתוקשר, שחקן פתאום שותה ובלהט הדברים הוא מושפע מהקהל ואומר משפט שהוא לא מתכוון אליו אך הוא זורם עם הסיטואציה. צריך לטפל בזה כי זה יכול להגיע למקומות לא נעימים. במקום לחגוג וליהנות צריך להתעסק בדברים שלא רוצים להתעסק בהם".

דולב חזיזה | אריאל שלום

הפגרה הקצרה וחיזוק הקבוצה: "למאמן אין חופש ואין פגרה. האימון הראשון הוא בערך עוד שבועיים. המשחק הראשון הוא ב-6.7 וזה עוד מעט. התקווה היא להביא חיזוק תוך שבוע או שבועיים. הבסיס הוא טוב אבל לא רוצים להביא בלחץ שחקנים שלא מתאימים. תמיד יש שמות אבל זה נזיל. הרבה שחקנים כבר היו סגורים אבל זה לא הסתדר. יש שחקנים שרצינו להביא כבר בינואר ואולי נביא אותם עכשיו".

הקרדיט למרקו בלבול: "בישיבות הראשונות שלי עם יענקל'ה הוא פתאום היה מופיע. הוא יודע לשמור על יחסים טובים למרות האכזבה. הוא עשה עונה טובה ורצה להישאר. הוחלט מה שהוחלט אבל הוא ישב שם ופרגן מכל הלב. הוא אחד שגדל במכבי חיפה ואוהב אותה, הוא מפרגן גם לי וגם למערכת בכל מקום אפשרי. זה לא מובן מאליו ואין ספק שיש לו פה חלק. הוא בנה משהו נקי וטהור, חדר הלבשה מצוין. הגעתי בתחילת השנה ולא האמנתי שיש חדר הלבשה כזה טוב עם ילדים כל כך טובים. אחרי הבסיס שהוא השאיר, הבאנו את השדרוג שהיינו צריכים ואת הדברים שאני מאמין בהם".

נטע לביא חוגג | מאור אלקסלסי

השכנוע של נטע לביא להישאר בינואר: "זה לא היה קל, וזה היה אחד המהלכים של יענקל'ה יחד עם ההבאה של בוגדן פלאניץ' ועומר אצילי. עם נטע, הוא החליט שהוא לא משחרר את השחקן הכי טוב שלו כשהוא רץ לאליפות. לנטע היו כמה ימים לא קלים, והוא לא היה אתנו באימונים. זה בסדר וזה טבעי, כשאתה מקבל הצעה כזו זה מבלבל ומערער, אבל הוא הצליח לעשות את ההפרדה. הוא נכס משמעותי למועדון הזה. הוא צעיר ועשה עונה טובה ואני חושב שהוא יכול להשתדרג עוד יותר. זה תלוי סיטואציה, אם תהיה הצעה מקבוצה שאי אפשר לסרב לה, בה המועדון יקבל כסף והוא יקבל חוזה, אי אפשר יהיה לעצור אותו. כרגע כולם מבינים שנכון לו להישאר ולעשות עוד צעד עם הקבוצה, אולי באירופה. הוא קפטן והוא גדל פה, זה לא שהוא סובל פה. כרגע הוא נשאר".

אתגר שימור הסגל: "זה אתגר להשאיר את כולם. אחרי עונה כזו כולם מכוונים גבוה, גם מבחינת שכר וגם מבחינה מקצועית. הייתי בבאר שבע וראיתי איך שחקנים מגיבים, פתאום זה מרגיש שמגיע לך יותר וזה טבעי. צריך למצוא את האיזון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי