עקץ את דוניס? בלטקסה: "למזלי התחלף המאמן, ואן לוון עשה לי טוב"

רגע לפני שנבחרת ישראל תצא למונטנגרו ושחקן מכבי תל אביב אולי יערוך הופעת בכורה במדים הלאומיים, הוא סיפר על ההסבה מתפקיד המגן לבלם ועל האירוע החשוב בחייו שנדחה: "חוזר מליסבון ישר לחתונה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תמריא היום (שישי) לפודגוריצה לקראת שני משחקי ידידות – נגד מונטנגרו מחר (שבת, 21:45) ונגד פורטוגל (יום רביעי). בסגל הלאומי נמצא בפעם הראשונה מתן בלטקסה, המוזמן הטרי, שחקנה מחזיקת גביע המדינה החדשה, מכבי תל אביב.

שחקן ההגנה בן ה-25 חתם במכבי ת"א בפברואר 2017 כמגן שמאלי מבטיח ופוטנציאל לעתיד. כיום, הוא בלם ההווה. בליגה הסדירה בלטקסה לא כל כך מצא את מקומו, אך בפלייאוף הוא הציג יכולת מצוינת וביסס את מקומו בהרכב.

עד כמה ביסס את מקומו? בגמר הגביע, המאמן פטריק ואן לוון העדיף להציב את בלטקסה בהרכב לצד לואיס הרננדס והשאיר את איתן טיבי על הספסל. אגב, בסוף חלון ההעברות בחודש פברואר, ואן לוון עצר מעבר של השחקן לבני יהודה, וזה השתלם לו.

אגב, ב-11 ביוני תיערך החתונה של בלטקסה עם בחירת ליבו, וייתכן מאוד שנראה שם את גביע המדינה. בראיון אחרי הזכייה בתואר המגן/בלם מספר: "האמת, החתונה הייתה אמורה להתקיים בפברואר או במרץ, אבל דחינו אותה בגלל לוח המשחקים של מכבי ת"א. יוצא שאני חוזר מליסבון ישר לחתונה".

מתן בלטקסה | אריאל שלום

כיצד הוא והקבוצה הרגישו כשירדו למחצית בגמר הגביע בפיגור להפועל תל אביב: "דיברנו בחדר ההלבשה שממשיכים קדימה, שוברים את הלחץ של הפועל ואם לא נאבד את הסבלנות – נעשה את זה. ידענו שהמשחק יכול להתפתח לכל הכיוונים, היה לא חשוב לא לאבד את הראש".

האם הוא מרגיש בנוח בתפקידו החדש כבלם או מעדיף לשחקן בעמדה הטבעית שלו כמגן שמאלי: "לי לא משנה באיזה תפקיד אני משחק, כל תפקיד בסדר. למזלי התחלף מאמן (גאורגיוס דוניס, א.ג), והמאמן הנוכחי עשה לי טוב".

כיצד הרגיש כאשר הפועל ת"א השוותה ל-2:2 בדקה ה-116, לפני שהשער בוטל לאחר התערבות מערכת ה-VAR: "ידעתי שהייתה עבירה של שי אייזן. הצדק נעשה כאן והשער בוטל. אם היינו הולכים לפנדלים, זה פיפטי פיפטי".

מתן בלטקסה חוגג | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי