כץ: "אליפות זה מחייב. פלייאוף עליון וגביע נמצאים בהישג יד"

יואב כץ
יואב כץ | דני מרון

בעלי הפועל חיפה סיכם עונה ("בינונית פלוס") בראיון ל-104.5FM, דיבר על פרשת שטרלינג ("הוא לא מושעה, הוצאנו אותו לשלושה חודשי חופש"), חשף מידע לגבי קהל הקבוצה והסביר מה הסוד הגדול של מכבי חיפה. האזינו

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה כבר ידעה עונות טובות מזו, בעיקר בשנים האחרונות, בהן הקבוצה מתמודדת בכל עונה על מקום בפלייאוף העליון ואף זוכה תארים, דוגמת גביע המדינה ב-2018 ואלוף האלופים בהמשך אותה שנה. למרות זאת, בעלי הקבוצה ב-17 השנים האחרונות יואב כץ, מביע אופטימיות לגבי עתיד המועדון מהכרמל ובראיון שנתן ליואב מינץ ברדיו צפון הוא התייחס למטרות לקראת העונה הבאה, קהל הקבוצה וגם לפרשת אורן שטרלינג שמרחפת מעל קריית חיים.

האזינו לראיון המלא

כץ פתח את דבריו על העונה שהסתיימה לא מזמן: "הייתי אומר שזאת עונה בינונית פלוס. בגלל הקורונה, הייתה עונה קשה לכל הקבוצות. מתחילים, מפסיקים, השחקנים נפצעים, ואז חוזרים מהפציעות בגלל הקורונה בצורה הרבה יותר קשה. מהבחינה הזאת, הייתה תקופה קשה. גם לא היה קהל במגרשים. העונה גם היה לנו חוסר מזל גדול עם השופטים, יש שנים שיש לך מזל עם השופטים ויש כאלה שיש לך פחות".

הבעלים המשיך: "לצערי, השנה הזאת היה לנו פחות מזל ובגלל טעויות שיפוט הפסדנו את משחק הפתיחה נגד בית"ר ירושלים ושני משחקים נגד מכבי תל אביב. אבל הדבר הכי גרוע שקרה זה שלא הצלחנו להנחית זרים. אנחנו הקבוצה היחידה ששיחקה עם זר אחד בלבד, וויליאם אגאדה. הזר השני שהבאנו היה עם קורונה, אחר כך הוא נפצע ואז הוא לא הצליח להתגבר על הפציעה. זה שלא היה לנו זרים היה הדבר העיקרי שקצת דחף אותנו למטה".

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

ההחלטות הנכונות העונה: "קשה לי להגיד שהיו רגעים משמחים, אבל אני יכול לומר שהמהלכים שעשינו עם הזרים היו לא נכונים. מה שכן היה נכון הוא שהבאנו את חנן ממן, את יהב גורפינקל ואת רוסלן ברסקי ובסוף הצלחנו להביא גם את אלון תורג'מן. השחקנים האלה היו מאוד משמעותיים ועזרו לנו לנצח הרבה משחקים. לצערי לא היינו בפלייאוף העליון כמו שנה לפני כן. את ששת המשחקים האחרונים סיימנו עם 67 אחוזי הצלחה, שזה אחוז מאוד גבוה".

פרשת אורן שטרלינג: "זה לא קשור לכדורגל. זה קשה לו, וגם מאוד קשה לה. המשטרה עדיין מעורבת בזה, לא מאחל לאף אחד להיות במקום אחד מהשניים. בוא נסתכל קדימה וניתן לגורמים המשפטיים לדון בזה. מקווה שזה יסתיים במהרה. לגבי אורן, הביטוי מושעה הוא לא נכון. בינתיים, הוא לקח שלושה חודשי חופש ואנחנו החלפנו אותו ברובי רגב, שהיה המנכ"ל של הפועל כפר סבא והפועל תל אביב, מקווה שזה יסתום את החלל".

כמות הקהל המועטה לעומת מכבי חיפה: "מבחינת המשחקים נגד היריבה, בארבע – חמש השנים האחרונות היו לנו שישה ניצחונות ולהם רק ארבעה, כולל כמה תוצאות תיקו. אז מבחינת גודל הקהל, זה לא השפיע על התוצאות. בתקופה שאני גדלתי בחיפה, 55-60 אחוז מהקהל היה אוהד הפועל, אז מפלגת העבודה שלטה בעיר. החלק הקטן, הסוחרים הזעירים, הבורגנים כביכול, היו אוהדי מכבי. לא יודע אם יש שינוי בדמוגרפיה, אבל בהחלט יש שינוי במספר האוהדים. מכבי חיפה עושה עבודה מאוד טובה במרקטינג, עבודה שלקח להם שנים לעשות, לפחות 50 שנה אם לא יותר", הסביר.

אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

"הגדלנו את כמות הקהל, אנחנו הקבוצה החמישית או השישית במספר הצופים בליגה. בגמר הגביע שניצחנו 1:3 את בית"ר, במגרש עצמו היו 15 אלף איש, והייתה דרישה של 150 אלף אוהדים שרצו כרטיס למשחק. אוהדי הפועל חיפה קייימים, הם פשוט קצת יותר מבוגרים בגילם, אז הם בדרך כלל יושבים בבית ורק חלק קטן הולך למשחקים יחד עם הילדים או הנכדים", סיכם כץ את נושא הקהל.

הישגי הקבוצה בשנים האחרונות: ""הפועל חיפה בחלק העליון של הטבלה, או שם או קרוב לשם, בארבע או חמש השנים האחרונות. יש לנו הישגים שלא היו אף פעם בתולדות הפועל חיפה. גביע המדינה, אלוף האלופים, יותר ניצחונות בדרבי. יש לנו קהל גדול מאוד ויש לנו הישגים גדולים מאוד בשנים האחרונות. מקווה ששנה הבאה תהיה שנה עם פלייאוף עליון, גביע וגביע הטוטו, שהם דברים בהישג יד והם ריאליסטיים. להתמודד על אליפות זה משהו שבהחלט נשתדל לעשות, אבל זה לא כל כך קל לעשות את זה כשאתה בארה"ב שנה וחצי בגלל הקורונה ולא יכול לבוא לארץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי