מאור בוזגלו: "מכבי חיפה איכותית, אבל לא דומה לקבוצה שהייתה בב"ש"

בוזגלו
מאור בוזגלו | דני מרון

הקשר התראיין לטלגרם של וסרמיליה ופתח הכל: "דיברתי עם אלונה ואליניב בינואר על חזרה לב"ש. אני שחקן של שואו". וגם: מה באמת קרה עם מליקסון, ההתנהלות הרעה של הפועל ת"א ואיך בנזמה קרא לו בתקופה בצרפת?

(גודל טקסט)

מאור בוזגלו כבר הרבה זמן לא שיחק כדורגל. מאז שהפועל תל אביב ביטלה את חוזהו הוא נמצא בבוררות עם המועדון, והוא מקווה למצוא קבוצה חדשה שתהמר עליו בעונה שבפתח. הוא עצמו, אגב, ממש לא חושב שזה יהיה הימור. אין ספק שהתקופה הזוהרת ביותר של הקשר הייתה בהפועל באר שבע, והיום (רביעי) הוא התראיין בחשבון הטלגרם הרשמי של וסרמיליה, בה פתח הכל וחשף שבחלון ההעברות האחרון היה במגעים עם הפועל ב"ש על חזרה.

"מי שזוכר, הייתי התקופה הטובה ביותר בקריירה שלי מבחינת הכל בהפועל ב"ש", אמר בוזגלו. "הצעות הגיעו מכל מקום. אירופה, טורקיה והייתי על סף סיכום במועדון גדול בטורקיה. באותו שלב היינו ממש בהתמודדות על התואר ומה שראיתי לנגד עיניי זה איך אני זוכה עם הקבוצה באליפות ושום דבר אחר לא עניין. אלונה ברקת כמובן ראתה שאני מבוקש אמרה לי מפורשות – אין לי מה להציע לך כי אני לא יכולה לעמוד במה שמציעים לי. ואני מבחינתי במחשבה לפחות אמרתי רק אחרי שאקח את התואר אתפנה לעסוק בעתיד שלי".

מדוע המעבר לא יצא אל הפועל: "לצערי נפצעתי וקרעתי את הרצועה הצולבת בברך. כמובן שהחוזה בטורקיה לא היה רלוונטי למרות הסיכום, ומצאתי את עצמי גם פצוע, גם בלי חוזה לעונות הבאות וגם מפיצים שקרים שסירבתי להצעה של המועדון (ב"ש). פה הייתה הנקודה העיקרית שבעצם נוצר איזשהו 'קרע' בין הקהל ובטוח שרובכם זוכרים שחצי אצטדיון במשך תקופה ארוכה היה מעודד אותי וחלק אחר היה שורק לי בוז בכל נגיעה בכדור".

האם מתישהו חזרה להפועל ב"ש הייתה על הפרק: "אני יכול היום לספר שקצת אחרי ינואר האחרון דיברתי עם אלונה וגם עם אליניב ברדה (היחסים מצונים אגב). דיברתי על אפשרות חזרה אבל זה לא צלח".

מאור בוזגלו ואלונה ברקת
מאור בוזגלו ואלונה ברקת | מאיר אבן חיים

האם יש לו עוד מה לתת: "אין לי ספק שיש לי עוד הרבה מה לתרום, בטח לכדורגל שלנו, אבל אני טיפוס של קהל, של שואו, אני יודע שבקבוצות אטרקטיביות אני יכול לבוא לידי ביטוי גם אם זה מהספסל. לא כל אחד יודע לעלות מהספסל. לשמחתי, אני אחד מאלה שכן ויודע לשנות משחק, ואני יודע גם שבקבוצות ללא קהל שהמטרה שלהם לשרוד לא יהיה לי את הדרייב כי הדרישות מאד שונות".

הסגנון שהפך להגנתי יותר בכדורגל הישראלי: "מאמנים שכחו שהמטרה של המשחק זה גולים ולנצח ויותר מתמקדים בכמה אתה רץ וכמה כדורים אתה חוטף. בגלל זה בשנים האחרונות לא כל כך הסתדרתי עם זה. מאמן שבא אומר לי אני מצפה ממך ל-13 קילומטר במשחק ושתהיה מגן ימני אם צריך. רק ככה תשחק. זה לא אני. אני מכבד מאמנים אבל הם לא צריכים את בוזגלו בשביל שירדוף אחרי מגנים. זה צריך להיות הפוך. אני שחקן יצירתי, אני שחקן מכריע, אני מתמקד באיך לתת פס לגול ולכבוש מאשר סתם לרוץ ולהתכונן לאולימפיאדה".

מה קרה בינו לבין מאור מליקסון: "האמת? שכלום. התקשורת יצרה משהו שלא היה, הקהל האמין בזה. ואחר כך גם מאור גם האמין בזה".

מאור מליקסון, מאור בוזגלו
מאור מליקסון, מאור בוזגלו | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

היחסים עם הקהל של הפועל ב"ש: "הכל תקופות. אני, תמיד כשמדברים איתי על ב"ש, אז מה שהכי מאפיין זה החום ואהבה. היו גם רגעים לא פשוטים, כשאתה מבין שקהל נגרר אחרי כותרות לא נכונות ואז מגיב על המגרש. זה היה הכי כואב לי. אני לא טיפוס רגשן ואני אוהב שמקללים אותי במגרש, אבל לא מהקהל שלי. זו הרגשה חונקת".

המצב עם הפועל תל אביב: "אני בסיטואציה לא פשוטה, אני יודע. התקופה האחרונה בהחלט הציבה אותי במשהו שלא הייתי מוכן אליו בכל המישורים. פתאום קבוצה שלוקחת את החוק לידיים ומבטלת הסכם ואז תהליך ארוך של בוררות והכפות מכל צד. ובכל מקום שאני הולך אומרים לי 'אנשי כדורגל' שהראש שלך לא בכדורגל. ברור שלא! אני לא עושה מה שאני אוהב ואני לא פצוע! הציבו לי עובדה ואין למי לפנות. אין שום אבא ואמא לשחקן הכדורגל, אין בטחונות לחוזים שנחתמו אין בקרה, הכל מתנהל כמו שוק. עכשיו נחזור אחורה לאלה שאומרים שהראש לא בכדורגל – זה שאני פרצתי גבולות וידעתי לשלב בכמה דברים זו זכות ענקית והיום זו ההוכחה לזה. הדברים שמחוץ לכדורגל הם אלה שמחזיקים אותי שפוי. ואני בטוח שאם זה היה קורה לשחקן אחר ולא לי הוא לא היה שורד. המזל שלי שאני ידעתי להתנהל 10 שנים אחורה ולא הקשבתי לאף אחד. כשהייתי במגרש התמקדתי בלהיות הכי טוב וזה לא הפריע לעשות דברים אחרים במקביל".

הפספוס הגדול בקריירה: "שלא נשארתי בצרפת. חזרתי בגלל חוק צרפתי שלא אפשר לי למצוא משפחה אומנת ואצלנו בבית המצב הכלכלי לא היה משהו וההורים שלי לא יכלו לבוא. קארים בנזמה היה קורא לי 'מאוך'".

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | מאור אלקסלסי

דעתו על ז'וסואה: "שחקן ענק, כישרון שלדעתי גם בעולם בודדים יש כאלה. רגל שמאל זה תמיד מיוחד. הוא צריך שיחבקו אותו ויתנו לו תמיד תשומת לב. האם הוא צריך להישאר? תלוי בכימיה עם השחקנים. בסוף כדורגל זה משחק קבוצתי וכולם צריכים להרגיש הכי טוב בחדר ההלבשה.

היחס מאוהדי הפועל ת"א: "קיבלו אותי בצורה מדהימה. לרגע לא מחפש אשמים. חבל שבעלים כאלה הם גם אנשים שמנהלים את הכדורגל שלנו. זה פשוט.. שיטת מצליח מכירים? חייבים 300 ש"ח, מקסימום הם ישלמו את אותם 300 בעוד שלוש שנים. ואם השחקן יתפשר באמצע אז נשלם 20% פחות".

איזו קבוצה של ברק בכר יותר טובה – מכבי חיפה של העונה או ב"ש בתקופתו: "תמיד שחקן שנזכר בעבר יגיד התקופה שלו הייתה התקופה הטובה ביותר. אני חושב שמכבי חיפה של השנה קבוצה איכותית, אבל שום דבר לא דומה לקבוצה שלנו. היינו קבוצה של המדינה, לא רק של ב"ש. סחפנו, התרגשנו, שיחקנו כדורגל עם רגל. היום זה רובוטים וטכנולוגי".

מסי או רונאלדו: "מסי זה כישרון שלא יהיה עוד. מבחינתי רונאלדו הוא הדוגמה להכל – עבודה קשה, כישרון, התמדה ועוד. יש פרמטר אחד שמבחינתי הוא עולה על מסי, וזה שהוא הצליח בכמה וכמה קבוצות ולא בחממה אחת כמו מסי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי