קלינגר הורחק משישה משחקים, הפועל ת"א נקנסה ב-40 אלף שקל

בתום דיון סוער, המאמן ספג עונש חמור על ההתפרעות בגמר גביע נגד מכבי ת"א: "הבלגתי 23 שנה". גם עוזרו, סלים טועמה, הורחק משני משחקים, האדומים נענשו בחומרה על השלכת אבוקות וחפצים והנפת שלט "שואה למכבי"

(גודל טקסט)

שבועיים בדיוק אחרי שנערך גמר גביע המדינה שהסתיים בניצחון דרמטי במיוחד של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב, האדומים התייצבו בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל והם ומאמנם ספגו עונשים קשים בעקבות הסערה בהארכה, שכללה בין השאר התפרצות של ניר קלינגר לכר הדשא וסימון תנועה מגונה לעבר אוהדי מכבי תל אביב לאחר ששער שוויון של שי אייזן בוטל על ידי שופטי המסך בטענה לעבירה שביצע על דור פרץ.

לאחר דיון סוער וארוך בבית הדין, ניר קלינגר הורחק משישה משחקים בפועל בנוסף לקנס על סך 5,000 שקלים. בנוסף אליו, גם עוזרו, סלים טועמה שהתפרע וביצע תנועה מגונה לאוהדי מכבי ת"א, התנצל על דבריו בדיון והורחק משני משחקים בפועל בנוסף לקנס בסך 1,500 שקל. המועדון נקנס ב-40 אלף שקל בעקבות התנהגות אנשיו והתפרעות הקהל, שהשליך לכר הדשא עשרות אבוקות, השליך חפצים לאורך המשחק וגם הניף שלט שעליו נכתב "שואה למכבי".

לפני כעשרה ימים פרסם ניר קלינגר הודעה ארוכה ומפורטת כדי להסביר את הטירוף שעבר עליו במהלך ההארכה, והיום בבית הדין הוסיף: "לא התפרעתי ולא קיללתי. אמרתי לשופט ארז פפיר שזה משחק שהוא לעולם לא ישכח, אבל לא קיללתי, לא איימתי ולא עשיתי שום דבר אחר".

על התנועה שביצע קלינגר לעבר אוהדי מכבי ת"א הוא אמר: "התנועה אינה מוכחשת, היא נעשתה בתגובהנ לקריאות הקהל. הצטברו דברים מתחילת המשחק, יריקות, איחולים וקללות. אחרי שהבלגתי 23 שנים, הגיעה נקודת רתיחה ואני מודע לתנועה שעשיתי. אבליג עוד 23 שנים ויודע שמגיע לי עונש על זה, בניגוד להפרת הסדר המיוחסת לי שאולי מנעה את פיצוץ המשחק".

ניר קלינגר | צילום מסך

הדיין ישראל שמעוני כתב בפסק הדין: "קלינגר מודה כי נכנס למגרש פעמיים, אך טען להגנתו כי כניסותיו נעשו על מנת להרחיק את שחקנים שהתגודדו סביב השופט וזו אינה טענה ראויה. קלינגר שהה בתחומי המגרש כמאמן ולא כחבר בצוות האבטחה ואין הוא יכול לחדור לתחומי המגרש על דעתו טרם שריקת הסיום. לדברים יש משנה תוקף כאשר הוא מאשר כי בחדירתו למגרש בפעם השנייה אמר את 'אשר על ליבו' לשופט ולא הסתפק בהרחקת השחקנים. חמור ממנו האירוע אשר הונצח במצלמות ובמהלכו נראה מר קלינגר עושה תנועות מגונות לעבר שחקני מכבי. גם אם קהל היריבה חצה את הגבולות בקריאותיו, אין בו להצדיק פטור מאחריות. לא רק שתנועתו של קלינגר הייתה על המדרג החמור של סקלת 'ההתנהגות הבלתי הולמת', אלא שחומרה יתרה יש למצוא באכסניה בה נעשתה העבירה: משחק גמר גביע המדינה, בנוכחות הנשיא, משודר בפריים-טיים בערוצים ארציים".

באשר למכבי תל אביב, היא נקנסה ב-20 אלף שקלים בעקבות התנהגות אוהדיה, בדגש על שירת "סלים טועמה מחבל". בהחלטתו כתב הדיין שמעוני כי העונש הושת "בעיקרו בגין ההרשעה בעבירת הקריאות הגזעניות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי