אוסאמה חלאילה חתם לשלוש שנים במכבי ת"א

אוסאמה חלאילה | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

חלוץ בני סכנין אמר לאחר הצטרפותו: "זה מועדון שכל שחקן שואף לשחק בו". ואן לוון: "כמועדון עלינו לפתח כישרונות כאלה". הרננדס, נחמיאס וברסקי השתתפו באימון הפתיחה שנערך בקריית שלום

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

זה היה באוויר ביומיים האחרונים וכעת זה הפך לרשמי: אוסאמה חלאילה חתם הערב (שלישי) במכבי תל אביב לשלוש שנים יחד עם אופציה לעונה נוספת ויגיע כבר מחר לאימון בכורה בקריית שלום לאחר שעבר את הבדיקות הרפואיות. סכנין תמשיך להחזיק ב-25 אחוזים מכרטיסו. בכך, החלוץ בן ה-23 יהפוך לישראלי המוביל בעמדתו אצל סגנית האלופה, יתפוס את מקומם של איתי שכטר ואלכסנדר פשיץ' וינסה לבצע את הפריצה הגדולה בצהוב. בעונה האחרונה כבש שבעה שערי ליגה בסכנין.

הסרטון שהכינה מכבי ת"א לחלאילה:

לאחר החתימה חלאילה הנרגש, אמר לאתר הרשמי: "מכבי תל אביב הוא מועדון שכל שחקן שואף לשחק בו ומבחינתי זה ציון דרך חשוב מאוד בקריירה. אני שמח שניתנה לי האפשרות להצטרף למועדון מוביל בכדורגל הישראלי. עכשיו אעבוד קשה כדי להצדיק את האמון שניתן בי. מחכה כבר ללבוש את החולצה הצהובה, לפגוש את החברים בקבוצה ואעשה הכל כדי לשמח את האוהדים של מכבי".

המאמן פטריק ואן לוון ברך על המהלך: "אנחנו שמחים מאוד ששחקן מוכשר כמו אוסאמה, שעשה התקדמות מרשימה בשנים האחרונות בקבוצתו – מצטרף למכבי ת"א. כמועדון עלינו לפתח כישרונות כאלה ובמקביל להמשיך ולאתר שחקנים שיכולים לחזק את הקבוצה".

אוסאמה חלאילה | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

שרון תמם, מנכ"לית המועדון, אמרה: "מכבי ת"א שמחה לצרף את אוסאמה חלאילה. הוא חלוץ צעיר שהוכיח את הכישרון שטמון בו ואנו בטוחים שיבוא לידי ביטוי בחלק ההתקפי של הקבוצה. כולנו בטוחים כי אוסאמה יעזור לנו להשיג את המטרות שלנו וימשיך במקביל להתפתח גם ברמה האישית. אנו מקבלים את אוסאמה בחום ומאחלים לו בהצלחה!".

כפי שפרסמנו בספורט1, לאחר שמכבי ת"א ובני סיכמו כבר סיכמו אמש על מכירתו תמורת כמיליון יורו, הפתיע אביו של חלאילה עם דרישה לקבל פיצוי על 27 האחוזים בהם הוא מחזיק מכרטיס השחקן של בנו. המהלך של האב הפתיע אתמול בלילה את אנשי בני סכנין ומכבי ת"א, בייחוד לאור העובדה ששלשום הבהיר האב שהוא מוותר על חלקו בכרטיס למען קידום מהיר של העברת אוסאמה למכבי ת"א.

עם זאת, למען בנו וכדי שהעסקה תושלם במהרה, הוא בסופו של דבר ירד במהלך היום מדרישותיו ובכך למעשה נסללה הדרך של אוסאמה חלאילה לקריית שלום. מקורב לעסקה אף סיפר לספורט1 לאחר פריצת הדרך: "הקרדיט מגיע לאבא, הוא מי שמתחילת המו"מ לחץ שאוסאמה יעבור למכבי תל אביב ולא למכבי חיפה".

אוסאמה חלאילה מול לואיס הרננדס. בקרוב ביחד? | מאור אלקסלסי

למעשה משפחתו של חלאילה העדיפה את מכבי ת"א על פני מכבי חיפה מכיוון שלדעתה חלאילה יתפתח מקצועית טוב יותר בצהוב ויהפוך לאחד החלוצים המובילים בכדורגל הישראלי. בני סכנין קיבלה עבור 75% מכרטיסו כ-600 אלף דולר, לאחר שדרשה תחילה מיליון יורו. שכרו של חלאילה בעונה הראשונה בחוזהו יעמוד על כ-250 אלף יורו, לא כולל מענקים. הסכום יגדל בכל עונה ב-10%, ואין לו סעיף יציאה לחו"ל.

עדיין ללא חלאילה, הצהובים פתחו היום את האימונים לקראת עונת 2021/22 ומי שלקח חלק הוא הבלם עידן נחמיאס, אשר חתם אתמול רשמית והצטרף מהפועל קריית שמונה. בלם נוסף שנכח הוא לואיס הרננדס הספרדי, מה שאולי מרמז על הישארותו בקבוצה. גם עידו שחר, פארפה גויאגון ורוסלן ברסקי התאמנו. בלטו בהיעדרם: דניאל טננבאום, אנריק סבוריט, איתן טיבי ואבי ריקן שסיימו חוזה ולא ברור אם ימשיכו במועדון.

לגבי טננבאום, במועדון מאמינים כי השוער יחתום על החוזה שהוצע לו בקרוב וימשיך לשמש כשוער ראשון. בעקבות אי הוודאות מולו, גורמים שונים הציעו למכבי ת"א את אופיר מרציאנו, שוער נבחרת ישראל.

עידן נחמיאס, עדן קארצב
עידן נחמיאס, עדן קארצב | מכבי תל אביב
שחקני מכבי ת"א באימון הפתיחה
שחקני | מכבי תל אביב
אופיר מרציאנו | Jeff Holmes/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי