ואן לוון בראיון: "לא יכולים להיות ממש מרוצים, בליגה לא הצלחנו"

פטריק ואן לוון | לירון מולדובן

אחרי שהאריך את חוזהו בשנתיים נוספות, מאמן מכבי תל אביב אמר לאתר הרשמי: "העונה התחילה טוב באירופה, אבל הליגה הייתה חיסרון והדברים תוקנו. נהנה משיתוף הפעולה עם יצחקי, עובדים יחד כדי להקים מחלקה משפיעה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פטריק ואן לוון ידע שהוא ימשיך כמאמן מכבי תל אביב בתום עונת 2020/21, החוזה נחתם וכל הפרטים סוכמו, אבל רק היום (שלישי), כשלושה שבועות אחרי הזכייה בגביע המדינה – משחק שלמעשה חתם את העונה – מכבי תל אביב בישרה רשמית על חתימתו לשנתיים נוספות, בהודעה שמסר הבעלים מיץ' גולדהאר.

זמן קצר לאחר מכן, ואן לוון העניק ראיון לאתר הרשמי וחשף מעט פרטים חדשים על השנה האחרונה אותה החל כמאמן זמני במכבי ת"א, חזר לתפקיד המנהל הביצועי של המועדון ושב לעמדת המאמן לאחר פיטוריו של גאורגיוס דוניס.

"מבחינת כמות תארים מדובר בעונה מוצלחת לדעתי בהתאם לאופן בו העונה התפתחה, אבל אנחנו לא יכולים להיות ממש מרוצים. העונה התחילה טוב עם קמפיין אירופי, אבל היעדר הצלחה בליגה היה חיסרון. זה תוקן ובסך הכל מבחינת פרסום השם של מכבי תל אביב, כל מי שהיה מעורב עשה עבודה טובה, תיפקד טוב והפגין 'מכביזם'.

צפו בראיון של ואן לוון

"לא ציפינו למצב שאליו נקלעה הקבוצה בתחילת העונה בליגה והיינו צריכים לתקן מספר דברים", המשיך ואן לוון, "לדעתי אחד מעמודי התווך הוא לעבוד קשה ולהשיג תוצאות טובות במטרה לגרום לכולם לעלות על הגל ולנסות להשיב את הקבוצה לפסגה. יש רגעים שאני נותן להם לעבוד יותר מדי, אבל לדעתי השחקנים הגיבו טוב והבינו שזו הדרך כדי לטפס בטבלה. אופי מגדיר כל קבוצה לדעתי והקבוצה שלנו הפגינה המון אופי במהלך המשחקים, בכל שלא הפסיקה עד שכבשה, חזרה מפיגור וגם ידעה בעשרה שחקנים להראות את הדרך להצלחה".

פטריק ואן לוון | מאור אלקסלסי

על שינוי התפקידים שעבר העונה: "נפלה בחלקי ההזדמנות לאמן את הקבוצה בטרום עונה והאתגר שלי היה לראות ולבחון את הפילוסופיה של אקדמיית הנוער בקבוצה הבוגרת, כדי לראות אם שחקני הקבוצה יגיבו בהתאם לדרך שבה אני רוצה שנשחק כדורגל. לא מדובר בעונה אחת, אלא במספר עונות רצופות. אני נהנה משיתוף הפעולה עם ברק יצחקי, רואים שהוא איש כדורגל והגישה שלו לדברים היא שונה משלי והמועדון ביקש שנעבוד יחד על פילוסופיית הכדורגל ולהקים יחד מחלקה שתשפיע על עתיד המועדון".

מה הוא ספג מהשנים במכבי ת"א: "ספגתי עד עכשיו כמעט את הכל. מעבודה עם שחקנים צעירים, פיתוח שחקנים לטובת הקבוצה הבוגרת ועכשיו עבודה עם השחקנים הבוגרים. ניתנה לי האפשרות לעשות את התהליך הזה במשך חמש שנים ולדעתי זה טוב למועדון שאנשים שמעורבים בתרבות שלו יכולים להשלים את העבודה. הפילוסופיה שלי שלי היא לא רק הולנדית, אלא גם אוקראינית, קזחית וישראלית. מכל מקום שהייתי לקחתי דברים, גם מניסיונם של המאמנים ואנשים אחרים".

חזרת הקהל למגרשים: "אם נמשיך בכיוון הזה, נוכל לשחק לעיני אצטדיון ביתי מלא בכל משחק וזה יהיה נהדר. לדעתי תהיה עונה מרתקת כי אנחנו רוצים לשחק כדורגל ובתקווה שנוכל לרגש את האוהדים שלנו כל שבועיים במשחקי הבית".

ואן לוון ושחקני מכבי ת"א. "הראו המון אופי" | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי