טוני וואקמה חשף: "עברתי התעללות גזענית בישראל"

טוני וואקמה כובש
טוני וואקמה כובש | ערן לוף

כחלק מהמלחמה בגזענות, כוכב הפועל ב"ש לשעבר התראיין ל-BBC וסיפר: "במהלך משחק חוץ נגד מכבי חיפה שמעתי קולות של קוף נגדי מצד הקהל המקומי. חייכתי לאותם אוהדים והם הבינו שזה לא השפיע עליי ועודדו אותי"

(גודל טקסט)

בזמן ימי היורו המלחמה בגזענות עלתה מדרגה מצד אופ"א והגופים המארגנים של הטורניר, אשר מנסים בכל דרך "לבעוט" את התופעה מחוץ למשחק. היום (שלישי) התראיין ל-BBC טוני וואקמה, כוכב הפועל באר שבע לשעבר, אשר שיתף בראיון תקרית גזענית שחווה בזמן ששיחק בישראל.

שחקן הכנף מניגריה, שמשחק בימים אלו בטרבזונספור הטורקית, פתח את הראיון ואמר: "הגזענות קיימת בספורט והיא רק גדלה בכדורגל. זה ימשיך להתפשט בכל מקום ואני לא יכול להגיד בביטחון שזה יעלם מהמשחק. חוויתי גזענות בתקופה ששיחקתי בישראל נגד מכבי חיפה".

וואקמה סיפר: "זה היה משחק חוץ, שמעתי שריקות בוז נגדי וקולות של קוף מצד הקהל הביתי. באותו רגע החלטתי שאני לא נותן לגזענים לנצח אותי. הסתכלתי עליהם אחרי מה שהם עשו וחייכתי. מיד הם הבינו שזה לא משפיע עליי והם אפילו התחילו לעודד אותי לצעוק את השם שלי".

טוני וואקמה
וואקמה. "חייכתי והקהל פתאום הריע לי" | ערן לוף

"יכולתי להגיב להם ויכולתי גם לעצור את המשחק, אבל בחרתי להתמודד עם זה כך וזה עבד. זה לא פגע גם ברמת המשחק שלי. לעולם לא אתם לגזענים להוריד אותי למטה" סיכם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי