אחרי נחמיאס וחלאילה: מכבי ת"א סימנה מטרה חדשה לחיזוק

דן גלזר | אריאל שלום

לאחר שהביאה רכש להגנה ולהתקפה, מחזיקת הגביע מבינה כי היא חייבת לחזק את מרכז השדה: "מהקישור הטוב בליגה נותר רק גלזר", אמר גורם בסביבת השחקנים. בקרבת המועדון לא מתלהבים מצ'יבוטה: "נתן עונה פושרת"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

למרות שגביע המדינה חזר בעונה האחרונה לארון התארים בקריית שלום, במכבי תל אביב יודעים שהמטרה העיקרית במועדון בכל עונה הינה זכייה באליפות. ואחרי שראו את מכבי חיפה, הפועל באר שבע והפועל תל אביב מתחמשות בקצב גבוה לקראת עונת 2021/22, הצהובים החלו גם הם במסע הרכש במהלך השבוע האחרון, עם ההחתמות המבטיחות של עידן נחמיאס ואוסאמה חלאילה. יחד עם זאת, פטריק ואן לוון והצוות שלו מבינים כי ישנה חולייה אחת במערך שזקוקה במיוחד לחיזוק: הקישור.

דור פרץ כבר עזב את מחזיקת הגביע ובימים אלו עורך אימונים אישיים, לקראת ההצטרפות שלו לקבוצתו החדשה ונציה בעוד 10 ימים. אבי ריקן ודן ביטון לא חידשו את החוזים שלהם, ואייל גולסה, שעדיין לא החל להתאמן ויזדקק לזמן על מנת לחזור לכושר הטוב ביותר שלו, יתקשה להפוך לאיש המרכזי במרכז השדה אם לא יהיה לצדו שחקן ברמה של פרץ.

"מהקישור הטוב ביותר בליגת העל נותר רק דן גלזר", אמר גורם בסביבת השחקנים. "במכבי ת"א מבינים שחובה לעשות עכשיו שינוי ולצרף שחקנים שוברי שוויון. יגיעו שחקנים חדשים מפתיעים, כי לא פשוט עכשיו להביא את הישראלים הכי טובים או זרים איכותיים. לחפש בליגה השנייה בספרד או בפורטוגל זה הימור על כל העונה, מכבי ת"א לקבוצה שצריכה לרדוף אחרי חיפה ובאר שבע".

אייל גולסה | אריאל שלום

כידוע, השם החם בקרב הצוות המקצועי של הצהובים הוא זה של ניר ביטון, אולם החזרתו לישראל אינה משימה פשוטה. הישראלי הבינלאומי מתאמן בימים אלה בסלטיק, שדורשת מעל למיליון יורו עבור הכרטיס שלו, כשגם השחקן צפוי לדרוש חוזה לטווח ארוך ושכר בסדר הגודל שלו הוא רגיל באירופה – כחצי מיליון יורו. במקביל, נבדקת האפשרות לצרף את קשר סטנדרד ליאז' עדן שמיר, אך גם במקרה הזה העלות גבוהה. עוד מועמד שהוזכר במועדון הוא גבי קניקובסקי, ו-ואן לוון שוקל את צירופו בחיוב. במכבי ת"א מנסים להגיע להבנות כספיות עם אורוש ניקוליץ' במטרה להתיר את חוזהו, כדי להיפטר משכרו ולפנות משבצת של זר.

מעבר לנושא החיזוק בקישור, מי שמועמד לחזק את התקפת הצהובים הוא מאוויס צ'יבוטה, כאשר השאלה היא האם במועדון יהיו מוכנים לשלם ללודוגורץ יותר ממיליון יורו עבורו: "צ'יבוטה נמצא אחרי עונה פושרת מאוד בבולגריה ועזב את מכבי ת"א באופן צורם", אמר גורם בסביבת המועדון. "אם ישלמו מיליון יורו עליו ולא על קשר או חלוץ זר, זה יעיד על לחץ לא מובן".

בעניין אחר, בקבוצה מצפים כי בימים הקרובים יינמצא פתרון בנוגע להמשך דרכם של אנריק סבוריט, לואיס הרננדס והשוער דניאל טננבאום.

מאוויס צ'יבוטה | Marc Atkins/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי