המעבר לוונציה, הפרידה ממכבי ת"א והעבירה בגמר: דור פרץ חושף

דור פרץ | מאור אלקסלסי

בראיון לפודקאסט "הפודיום" של אורן יוסיפוביץ', הישראלי השלישי שחתם בסרייה A הסביר מדוע החליט לעזוב, כיצד בחר בעולה החדשה, אם לא עשה טעות שלא עזב את מועדון נעוריו קודם לכן והתייחס לאירועי הדרבי ההיסטורי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

דור פרץ כבר בן 26. הקשר עלה לקבוצת הבוגרים של מכבי תל אביב כבר בקיץ 2014, אבל רק בשנה האחרונה הצליח לבסס את מעמדו כאחד השחקנים הטובים בישראל. כידוע, בזכות עונה יוצאת מן הכלל בתור השחקן המרכזי של מכבי תל אביב, הצהובים נשארו חזק בתמונת האליפות עד מחזור הסיום, זכו בגביע המדינה והקשר השתדרג והפך בסך הכל לישראלי השלישי שחותם בליגה האיטלקית.

דור פרץ יחל בקרוב רשמית את דרכו בוונציה, אליה עבר ללא תמורה עם סיום חוזהו במכבי תל אביב, וינסה לסייע לקבוצה הקטנה לשרוד בסרייה A, ממנה נעדרה ב-20 השנים האחרונות. רגע לפני שהוא יצא לארץ המגף, הוא התראיין לפודקאסט "הפודיום" של אורן יוסיפוביץ' ודיבר בהרחבה על ההחלטה לעזוב את מכבי תל אביב ולעבור לחו"ל, הבחירה בוונציה וגם על גמר גביע המדינה הדרמטי והשער שנפסל בעקבות עבירה שביצע עליו שי אייזן, לאחר בחינת האירוע ב-VAR עמוק בתוך ההארכה.

"זה סופר מרגש לעשות קפיצת מדרגה לסרייה א'", אמר פרץ תחילה, "אני יודע שזו קפיצה מאוד נחשקת מבחינתי. אני מתרגש לצאת לחוויה מאתגרת וקשה שהולכת להיות, אבל מצד שני יכולה להיות פריחה מקצועית מטורפת מבחינתי, כך שאני מאוד מצפה לזה. מאוד מחכה להתמודד עם אתגרי שפה ותרבות חדשה".

דור פרץ | האתר הרשמי של ונציה

על הבחירה בוונציה: "קיבלתי הצעות מליגות ביניים, שהן כמובן קפיצה מהליגה הישראלית, אבל זה עדיין לא הטופ 5, וזאת באמת במה להתחרות על תארים, אולי צ'מפיונס ליג, אולי ליגה אירופית. אבל ראיתי לנכון לעבור לליגה שהיא מבחינתי צ'מפיונס ליג בכל שבוע. אני רואה את הקבוצות שאני הולך להתמודד איתן – הן קבוצות שמתחרות בבמות האירופאיות הגדולות ביותר,  ברמה הגבוהה ביותר. חשבתי שנכון לי לעשות את הקפיצה הישירה מאשר לעשות קפיצת ביניים כי אני בגיל שאני כבר חושב שאני בשל, שאני שם. אני יודע שהאתגר מחכה, והסיכון קיים בכל החלטה, אז ההחלטה שלי נבעה מזה שאני רוצה לפגוש את הטוב ביותר ולנסות להפיק מעצמי את המירב".

מדוע שחקנים ישראלים מתקשים לעשות קפיצת מדרגה: "אני חושב שיש לנו 'בעיונת' בכדורגל הישראלי, כי המעגל נתקע בשלב מסוים. אני אקח את עצמי לדוגמה. במקום שדור פרץ יתפתח בגיל 22 וילך הלאה, שחקנים נשאבים לליגה המקומית ונשארים פה עד גיל 26-28 וזה אומר שהם גם יסיימו את הקריירה בליגה. זה אומר שאותו שחקן צעיר שמחכה להזדמנות לעלות לאחריהם לא יקבל את ההזדמנות כי הם סותמים את החור הזה ונמצאים כדמות קבע שם, ואז המעגל נתקע. לכן גם אותם שחקנים שלא יוצאים ב'פיק' הראשוני שלהם תוקעים את המעגל, אבל אני לא מאשים את השחקנים – זו ההתנהלות הכוללת של המועדונים שרוצים להחזיק. רואים את זה בנבחרות אחרות שהליגה המקומית שלהן משמשת כתחנת מעבר לליגות בכירות".

אם הוא מתחרט שלא עזב קודם לכן את מכבי תל אביב: "אני לא מתחרט שלא יצאתי בגיל 22 כי עברתי דרך במכבי תל אביב. במכבי תל אביב רוצים שחקנים עם קבלות, וברגע שאתה לא מספיק טוב אז מקומך עדיין לא בהרכב הפותח או בסגל – משמע אתה צריך לצבור עוד ועוד קבלות על מנת לשחק במכבי תל אביב. מכבי תל אביב זה לא מועדון שנותן את הזמן לייצר, אתה צריך לקחת בעצמך ולעשות את כל מה שאתה יכול ואז הבמה תהיה שלך. בגיל 22 לא הייתי איפה שהייתי בגיל 24, ובגיל 24 לא הייתי איפה שאני היום".

דור פרץ, יונתן כהן, שחקני מכבי תל אביב מניפים את גביע המדינה | ברני ארדוב‎

על הצעות שקיבל בעבר והסירוב של מכבי ת"א לשחררו: "כשהייתי בן 24, אחרי העונה הראשונה של איביץ', כן היתה סיטואציה שהייתי יכול לצאת והיו דיבורים על שתי קבוצות מרוסיה. ויש פה בעיה. יש בעיה כי מצד אחד המועדון לא רוצה לשחרר וסכום הקנייה יכול להיות מאוד גבוה בהתאם לזה שאני שחקן ישראלי, ואני לא מוריד מהשחקן הישראלי אבל השוק לא מסתכל על השחקן הישראלי בצורה שונה משחקנים ממדינות אחרות. לכן יש פה סנדול מסוים".

הפסד האליפות למכבי חיפה: "ברגע שצלחת האליפות לא אצלי, אז קשה לי להישאר עם ההרגשה ש'אנחנו יותר טובים'. בסופו של דבר, השאלה 'מי יותר טובה' נבחנת לאורך זמן ולתקופת משחקים שהיא לאו דווקא תלויה במשחקים הישירים בין הקבוצות. אז במפגשים בין הקבוצות אנחנו עשינו את שלנו, למרות שבמשחק של ה-2-2 מבחינתי פישלנו בגדול כי זה לא היה אמור לקרות. אבל הקבוצה היותר טובה באמת נבחנת לאורך עונה שלמה, ובעונה הנוכחית הצלחת היא בצבע ירוק – אז מגיע להם קרדיט על זה".

העבירה עליו שבעקבותיה נפסל השער של הפועל ת"א בגמר גביע המדינה: "הרגשתי פגיעה. זו כניסה שהיא בטופ שלוש שלי. אחרי זה ישר אמרתי לעצמי: 'בואנה, קרה משהו. אני צריך לבדוק שזה לא גרוע כמו שאני מרגיש'. אני עם הפנים לשער 11, כאוב, ואני שומע את המשחק ממשיך להתרחש. אני מסובב חצי-ראש ואני רואה ערבוביה ברחבה ופתאום אני רואה את הכדור בפנים ואת שער 5 יוצא מגדרו ברמה שאני בחיים לא ראיתי דבר כזה. אני בזמן הזה בקרייסס שלי עם עצמי, לא יודע איך להכיל את הסיטואציה אבל בטוח שהיה פאול. בשלב מסוים אמרתי שאני צריך להמשיך לשכב כדי שהשופט יילך ל-VAR. אני יודע שהיה פאול, אבל על מנת להעצים את זה ושאני אדע שזה בוודאות ייבדק – אני צריך להישאר לשכב".

ארז פפיר, שי אייזן | ברני ארדוב‎

אם הזכייה בגביע ממתיקה את איבוד האליפות: "מבחינתי האישית זו תחושה מאוד טובה לסיים עם תואר, אבל זה לא סותם את החור הזה של אובדן האליפות. היה פה פישול מהצד שלנו. לא באמת הופענו במאני טיים האמיתי".

האזינו לראיון המלא של דור פרץ בפודקאסט "הפודיום" של אורן יוסיפוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי