נדחה הערעור של קלינגר: "העבירות חמורות, אחריותו מוגברת"

ארז פפיר, ניר קלינגר | ברני ארדוב‎

המאמן ערער על העונש הכבד שספג בעקבות ההרחקה בדרבי: "אם להעליב בן אדם על נכותו זה בסדר אז אין לי מה להגיד". בית הדין הותיר את פסק הדין בעינו

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הערעור של הפועל תל אביב ומאמנה ניר קלינגר בנוגע לעונש הכבד שספג המאמן בעקבות ההרחקה בדרבי נערך היום (רביעי) אחר הצהריים, כאשר שעות ספורות לאחר מכן התקבלה החלטה סופית בבית הדין של התאחדות לכדורגל, אשר דחה את הבקשה והותיר את פסק הדין בעינו. המשמעות, כמובן, היא שקלינגר יורחק משישה משחקי ליגה.

"לא נוכל אלא לכנות את התנהלותו של המערער כמבישה ביותר שאיננה ראויה במקומותינו, במיוחד כשמדובר במאמן קבוצה שחייב להוות סמל ודוגמא הן לשחקניו והן לקהל האוהדים", נכתב בפסק הדין. "על אחת כמה וכמה אמורים הדברים באכסניה שבה בוצעו העבירות, דהיינו משחק גמר גביע המדינה, בנוכחות נשיא המדינה, המשודר בכל ערוצי הטלוויזיה לקהל הרחב. העבירות שביצע המערער בפרשה זו חמורות לאין שיעור והן לאור אחריותו המוגברת והעליונה של המערער כמאמן הקבוצה".

בדיון העעור אמר קלינגר: "על סלים טועמה שרים שירים גזעניים ואתם אומרים שזה לא בסדר אבל כשמגחכים על הנכות שלי זה בסדר? אם להעליב בן אדם על נכותו זה בסדר, אז אין לי מה להגיד. למגרש נכנסתי כדי להרחיק את השחקנים מהשופט, אפשר לראות את זה".

עורך הדין של הפועל תל אביב, משה בן דת, הוסיף: "רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים, יצאה באמירות קשות לפני הדיון, היא זיהמה והחמירה את ההליך".

ארז פפיר, ניר קלינגר, עמנואל בואטנג | ברני ארדוב‎

קלינגר, שהתפרץ כלפי השופט ארז פפיר בגמר וביצע תנועות מגונות לעבר אוהדי מכבי תל אביב, עמד לדין בגין הפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות.

בהחלטתו כתב הדיין: "קלינגר מודה כי נכנס למגרש פעמיים, אך לטעון להגנתו כי זה נעשה על מנת להרחיק את השחקנים. בכל הכבוד, טענה זו אינה טענת הגנה ראויה. מר קלינגר שהה בתחומי המגרש כמאמן ולא כחבר בצוות האבטחה, ואין הוא יכול לחדור לתחומי המגרש על דעתו טרם שריקת הסיום, תהא הסיבה אשר תהא. לדברים יש משנה תוקף כאשר הוא מאשר כי בחדירתו למגרש בפעם השנייה אמר את 'אשר על ליבו' לשופט ולא הסתפק בהרחקת השחקנים. חמור ממנו האירוע אשר הונצח במצלמות ובמהלכו נראה מר קלינגר עושה תנועות מגונות. גם אם קהל היריבה חצה את הגבולות בקריאותיו, אין בו להצדיק פטור מאחריות. לא רק שתנועתו של קלינגר הייתה על המדרג החמור של סקאלת 'ההתנהגות הבלתי הולמת', אלא שחומרה יתרה יש למצוא באכסניה בה נעשתה העבירה: משחק גמר גביע המדינה, בנוכחות הנשיא, משודר בפריים-טיים בערוצים ארציים. באירוע כזה יש לצפות מבעלי תפקידים כי ינהגו מנהג כפול ומכופל של ריסון בתגובותיהם".

ארז פפיר, ניר קלינגר | ברני ארדוב‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי