איביץ': "השופטים בישראל טועים המון, גולדהאר בעלים נדיר"

ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א לשעבר התראיין ביוון, יצא נגד השופטים בליגת העל ("נוטים לטובת הקבוצות הקטנות"), החמיא לבעלים ("משהו שלא פוגשים כל יום, אנחנו עדיין בקשר") והתייחס לתפקיד הבא שלו ומה באמת קרה בווטפורד?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי ההצלחה הגדולה במכבי תל אביב, המאמן הסרבי ולדימיר איביץ' קיבל את ההזדמנות הגדולה בקריירה שלו, כשהוחתם בווטפורד האנגלית. למרות זאת, בחלוף ארבעה חודשים בלבד, ולאחר שניהל בסך הכול 20 משחקים, איביץ' פוטר מהצרעות ועדיין לא מצא לעצמו קבוצה חדשה. הסרבי העניק ראיון מקיף לאתר היווני sport24, בו דיבר ארוכות על הקריירה שלו כשחקן ומאמן, ובין היתר התייחס לתקופה בישראל.

"כשהגעתי למכבי תל אביב, היא לא זכתה באליפות שלוש שנים ברציפות", אמר איביץ'. "זה אתגר אותי מאוד, הייתי רעב לתארים אחרי התקופה בפאוק וזו הייתה בחירה מצוינת. זכיתי עם הקבוצה בשתי אליפות, בגביע ובסופר קאפ".

"הבעלים במכבי תל אביב היה נדיר, משהו שלא פוגשים בכל יום בכדורגל", הוסיף הסרבי. "בגלל שהוא גר בקנדה, נפגשנו בסך הכול שלוש פעמים בשנתיים שלי שם, אבל דיברנו עוד המון פעמים בטלפון. הוא מעולם לא התערב מקצועית, אפילו לא פעם אחת. אני זוכר שהוא אמר לי 'קח את המפתחות של הקבוצה ותעשה מה שאתה חושב ומאמין בו'. אני מדגיש את זה כי אני חושב שככה צריך להתנהל בעלים. אנחנו עדיין משוחחים, יש לנו מערכת יחסים מצוינת".

גולדהאר ואיביץ'
גולדהאר ואיביץ' | דני מרון

מצב השופטים בישראל: "בליגת העל בישראל יש רק שופטים ישראלים, והם עושים המון טעויות, כמו גם המאמנים והשחקנים שם. שמתי לב שבמשחקים שלנו ושל קבוצות גדולות אחרות, כמו מכבי חיפה והפועל באר שבע, השופטים נוטים לטובת הקבוצות הקטנות. זה מרגיש כאילו הם בעדן, וזו הסיבה שכעסתי אחרי משחקים. למרות זאת, לא היו לי בעיות עם השופטים בישראל".

התפקיד הבא שלו: "אני עדיין לא יודע מה יהיה, אבל אני מקווה שמשהו יקרה בקרוב. אצל מאמנים אי אפשר לדעת. הטלפון יכול לצלצל, או אולי בעוד שישה או שמונה חודשים. העדיפות שלי היא לאמן בחו"ל ולא ביוון".

המאמן הטוב בעולם לדעתו: "מבחינתי, כרגע זה פפ גווארדיולה. הוא בנה בית ספר למאמנים משלו. הוא מנסה כל הזמן להתחדש, הוא לא נשאר במקום. כמאמן, אם תנסה להעתיק ממישהו אחר, תעשה טעות גדולה מאוד. אתה צריך לשים חותמת משלך. בדרך כלל ברוב הקבוצות שאימנתי שיחקתי ב-4-3-3, אבל כדי לשחק ככה אתה צריך את השחקנים המתאימים. אם יש לי שחקנים ל-5-2-3 או 5-3-2 ואשחק 4-3-3 – הקבוצה תפסיד".

מה קרה בווטפורד: "עשינו שם עבודה טובה. הקבוצה עמדה במטרות שלה, היינו במקום החמישי ורק ארבע נקודות מהמקום השני שמוביל לפרמיירליג. שבוע לפני שפוטרתי קיבלתי את פרס מאמן החודש, שזה פרס מאוד חשוב שם. אני לא יכול לדבר על זה יותר מדי. שיתוף הפעולה שלנו הופסק. זו הייתה ההחלטה".

ולדימיר איביץ' | Leila Coker/MI News/NurPhoto via Getty Images
עוד באותו נושא: ולדימיר איביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי