חוגג: "ניסו להפוך את ירושלים למצורעת. זה גול עצמי נגד דו קיום"

משה חוגג במסיבת העיתונאים | ניב אהרונסון

לאחר ביטול המשחק נגד ברצלונה, בעלי בית"ר הסביר מה הוביל לכך: "העברת המשחק לעיר אחרת - מתן יד לארגונים מחרימי ירושלים. מאכזב שהם שמו תנאי כזה. המועדון לא גזעני, ניסיתי לרכוש את חמודי כנעאן"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אוהדי בית"ר ירושלים פינטזו על משחק הראווה נגד ברצלונה וליאו מסי ב-4 באוגוסט, אלא שמשה חוגג הודיע היום (חמישי) כי המשחק בוטל, כשלטענתו הקבוצה הספרדית נכנעה ללחצים וסירבה לקיים את המשחק באצטדיון טדי, בשל הימצאותו בעיר הבירה. על מנת להסביר בצורה טובה יותר את השתלשלות האירועים, בעלי בית"ר ירושלים קיים שיחת ועידה ופירט את משנתו.

חוגג פתח את דבריו ואמר: "ברצלונה כבר אתמול שלחה לנו חוזה, הנושא של ירושלים עלה כמה פעמים ואתמול הם הודיעו סופית שהתנאי לקיום המשחק הוא שהם לא ישחקו בירושלים מהסיבות שלהם. נורא-נורא התלבטתי, זאת החלטה קשה, כל החלטה שהייתי לוקח – לא הייתי שלם איתה או מרוצה ממנה, גם אם היינו בודקים לשחק בבלומפילד או מגרש אחר בארץ. אני מאוד אוהב את ברצלונה ורציתי שיהיה כאן משהו היסטורי, אני מאוד אופתע אם ב-100 שנים הקרובות קבוצה כמו ברצלונה תגיע לשחק בישראל, אני לא רואה את זה קורה יותר לעולם, לפחות לא נגד קבוצה ישראלית".

"זאת הייתה הזדמנות חד פעמים ורציתי להגשים אותה עבור ילדים ואוהדים, זאת הקבוצה האהודה בישראל, זה היה חלום להביא אותם, כל קבוצה בעולם רוצה לשחק נגדם, הפעלנו הרבה קשרים טובים שיש לנו שם במועדון, אבל זה נורא-נורא-נורא מאכזב ששמו את התנאי הזה. אני לא כועס עליהם, כנראה שאם הייתי בכיסא שלהם, מה להם ולסכסוך הזה? לבוא להתמודד עם לחצים וספונסרים, אפשר להבין אותם, אבל גם הם יכולים להבין את ההחלטה שלי, ההחלטה שלי היא החלטה קשה".

משה חוגג | דני מרון

התלבטות ארוכה: "איזה צורה יש לזה שניתן יד לדבר כזה? ב-12 שעות האחרונות ניסיתי לשכנע את עצמי שזה בסדר, כבר עשיתי את כל הסידורים, דחיתי את משחק גביע הטוטו, הצלחתי לסגור את בלומפילד, אבל אחרי שקיבלתי את החוזה הסופי והתייעצתי עם הרב שלי ועם ראש העיר, למרות שיש כאן פגיעה לא פשוטה בבית"ר, היא הייתה צריכה להרוויח הרבה מאוד כסף מהמשחק הזה, אבל אני בן אדם מאמין ומשוכנע שהכל לטובה ולהיות הכי נקי זה לא לתת לזה יד ולהיכנע לכל הלחצים של כל מיני אנשים".

השיקול הפוליטי הרגיז אותו: "אם המשחק היה עובר לבלומפילד משיקול עסקי אפשר היה להבין, אך הסיבה היא סיבה אחרת לחלוטין. זה פשוט לתת יד לארגונים שמחרימים את ירושלים, כל הגופים כמו ג'יבריל רג'וב, BDS, חברי כנסת ישראלים, כל המכתבים ששלחו להם, זה נורא. להחרים את ירושלים זה להחרים את עיר הבירה שלנו".

הפעולות שעשה: "היו עליות וירידות בתקופה הזאת, טסתי לשם יותר מפעם אחת לסדר את הדברים, גם הסברתי את כל המלחמה שלי בגזענות, ניסינו כל דבר, וקיבלו את זה, אך ביממה האחרונה דברים שוב השתנו, קיבלתי חוזה מאוד אגרסיבי בהיבט של ירושלים, שזה הרגיש לי כמו החרמת ירושלים".

אלי אוחנה, משה חוגג | ניב אהרונסון

הבעלים הבהיר כי אין שום קשר לכך שליאו מסי טרם חתם על חוזה חדש: "אם מסי היה חותם על חוזה חדש הוא היה אמור להגיע, והוא בקרוב אמור לחתום, זה לא הסיפור, המשחק בוטל רק בגלל הסיפור עם ירושלים, ברגע שהודיעו לנו שירושלים זה טאבו והיא מוחרמת – אי אפשר היה להתמודד. הקשר שלי לברצלונה הוא קשר חזק מאוד, אבל אני חושב שזה מעל הכל. נשיא ברצלונה אוהב ישראל ובעד ישראל, אבל זה גם יותר חזק ממנו. אבל אני אישית לא יכולתי להסכים לזה, זה להפוך את ירושלים למצורעת, נגד בית"ר ירושלים משחקים בירושלים".

האם הגזענות ניצחה: "המלחמה בגזענות זה לא סיבוב אחד, אני חושב שזה סוג של גול עצמי. כשאני בא ונלחם בצורה כזאת, אז הצד השני צריך לקפוץ על ההזדמנות הזאת עם מישהו שמוכן ללכת באש ובמים לטובת הדבר הזה, אנשים שהיו צריכים להיאבק במשחק של ברצלונה נגד בית"ר, העולם הערבי נתן גול עצמי לעצמו, נגד דו קיום, נגד שלום, הם יצאו נגד והשפיעו על ההחלטה. האם הגזענות ניצחה? זה בטוח לא תרם. אותו חבר כנסת שאמר שבית"ר זה מועדון גזעני יחטוף תביעה. יש קבוצת אוהדים גזענית, לא המועדון".

על כך שאין שחקן ערבי בבית"ר: "אין אצלי את הדברים האלה של שחקן ערבי, אני ניסיתי לרכוש את חמודי כנעאן מאשדוד, ואני לא אתייחס לספקולציות אם היו מוזמנים שחקנים מהמגזר, כולם יודעים מה היא דעתי, ההחלטה היא אך ורק בגלל ירושלים".

עוד באותו נושא: משה חוגג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי