ורמוט: "מכבי חיפה בינונית ומטה. הפרידה מרוקאביצה? טעות"

דולב חזיזה וגודסוויי דוניו | מכבי חיפה, רשמי

אקס הירוקים התראיין ל-103FM וניתח את ההפסד המאכזב לקייראט: "מפילים הכל על הבלמים אבל הקישור לא תיפקד, חסרונו של לביא הורגש. הקזחים שיחקו חכם". על עזיבת החלוץ: "רוקאביצה היה צריך להגיע מוכן למשא ומתן"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה ספגה מכה קשה עם פתיחת העונה כאשר הודחה אתמול (שלישי) ממוקדמות ליגת האלופות כבר בשלב הראשון. אלופת המדינה הפסידה 2:0 לקייראט הקזחית ונשרה למוקדמות הקונפרנס ליג, שם תפגוש את דינמו טביליסי הגאורגית. אקס הירוקים, גילי ורמוט, התראיין ל-103FM וסיפק את דעתו בנוגע לכישלון בירוק ודיבר על הפרידה ממלך שערי הקבוצה בעונה שעברה, ניקיטה רוקאביצה.

ההפסד המאכזב: "אין ספק שזה ערב מאכזב למכבי חיפה וכדורגל הישראלי. מאוד רצינו שהם יעברו שלב וזה מאכזב כי הם יותר טובים מקייראט, אבל הם לא הצליחו להציג עליונות. אני חושב שאף שחקן לא הצליח לבוא לידי ביטוי. כל השחקנים היצירתיים והמובילים לא התעלו, אף אחד לא בלט, כולם היו בינוניים ומטה. ההרכב היה התקפי על הנייר אך מצד שני הם פתחו כביכול עם שלושה בלמים וזה פחות הסתדר. מהגול הראשון בדקה העשירית הם יצאו מהמשחק לגמרי וכלום לא עבד".

הגנת הירוקים: "מפילים את הכל על הבלמים אבל לפניהם יש את הקישור האחורי שלא כל כך תיפקד והורגש חסרונו של נטע לביא, שהוא השחקן היחיד בחיפה שאין לו מחליף. נטע ספציפית הוא שחקן שאין לו תחליף, הוא המנהיג, המחלץ והפליימייקר שצריך. החיסרון שלו היה מאוד בולט. זו פעם ראשונה שהיה ציוות כזה של שלושה בלמים, פעם ראשונה ששון גולדברג משחק עם רמי גרשון ובוגדן פלאניץ' וזה באמת לא עבד".

גילי ורמוט
גילי ורמוט במדי מכבי חיפה | ערן לוף

האחריות של ברק בכר: "הוא לקח סיכון כשפעם ראשונה שיחק בצורה כזאת עם גולדברג כבלם שלישי ועם דולב חזיזה על הקו. הוא מנסה דברים ואם זה היה עובד היו אומרים שהוא גאון. זה לא הצליח אז מפילים עליו את התיק. לפעמים מנסים להפתיע. אולי החיסרון של עופרי ארד גם לו להוסיף עוד בלם, להפתיע את היריבה. בסופו של דבר לא עבד.".

החילופים שלא עזרו: "אחרי המחצית הוא חזר לבסיס שלו, לקו של ארבעה בהגנה. הוא הכניס את עלי מוחמד במקום חוסה רודריגס שהיה חלש וזה גם לא עזר. המומנטום התהפך וחיפה היו מבולבלים ועצבניים. היה החילוף של דין דוד בגודסוויי דוניו, חלוץ תמורת חלוץ, ואחרי חמש דקות הוא הכניס את בן שהר למגרש. היה נראה שהם היו נורא עצבניים. הם יצאו מריכוז והיה נראה שלא משנה עם איזה מערך ועם אילו שחקנים זה פשוט לא ילך".

דין דוד | מכבי חיפה, רשמי

ההבדל בין רבע השעה הראשונה לשאר המשחק: "זה מה שיפה בכדורגל – מומנטומים שמתהפכים. היה מצב בהתחלה, נגיחה של עומר אצילי, שאם הוא היה כובש את זה יכול להיות שכל הסיפור היה נראה אחרת לגמרי, אבל הקזחים ידעו לגנוב את הגול הראשון ובבית עם הקהל הכל התהפך. חיפה עלו מאוד עצבנים מלכתחילה, הם סחבו את התיקו מהמשחק הראשון. הקזחים ידעו לשחק חכם מול קבוצה יותר טובה מהם ועשו את העבודה שלהם. אני מאוד מאוכזב ועדיין, למרות הכל, מכבי חיפה פייבוריטית לזכות באליפות. אני מקווה ומאמין שיעברו את טביליסי".

הפרידה מניקיטה רוקאביצה: "טעות של שני הצדדים. רוקאביצה רצה חוזה לשנתיים? בסוף הוא נשאר בלי זה והוא רוצה לחזור לשם, אז צריך להגיע למשא ומתן מוכן. אולי הוא היה בטוח שתהיה הצעה גדולה אבל היא לא הגיעה. רוקאביצה הגיע למשא ומתן כשהוא מרגיש חזק, בסוף זה התפוצץ. אם היית יכול להחזיר את הגלגל לאחור הוא היה חותם שם איך שנגמרה העונה".

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי