הוכנבוים: "במחירים של הזרים שלנו, אם נצליח זו תהיה הפתעה"

ירון הוכנבוים | אודי ציטיאט

מאמן הפועל נוף הגליל, העולה החדשה, טען בתכנית הספורט של 103FM: "אי אפשר לומר שהשחקנים שלנו לגיטימיים בליגת העל. אני יודע שזה יומרני, אבל אני מתכנן לשחק התקפי". וגם: המחמאות לחדרה ומחנה האימונים בארץ

(גודל טקסט)

הפועל נוף הגליל עלתה בסיום העונה הקודמת מהליגה הלאומית לליגת העל וחזרה אחרי 15 שנה לבמה הבכירה בכדורגל הישראלי. החלום של הקבוצה לקראת העונה שבפתח ברור לגמרי – הישרדות ולא שום דבר אחר. הבעיות הכלכליות מקשות על החתמת שחקנים וזרים ומחנה האימונים אף נערך בישראל ולא באירופה בשל המצב הכספי.

מאמן הקבוצה, ירון הוכנבוים, התראיין לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על קיום המחנה בארץ: "המחנה הועבר לחיפה גם בגלל שניסינו לחסוך עליות וגם בגלל ההיבט של השחקנים הזרים. ראינו שאנחנו מסתכנים, במיוחד בגלל שיש לנו שני ברזילאים, וברזיל כידוע מדינה אדומה. אמרנו שעד שהצלחנו להביא אותם לארץ, אם נוציא אותם – איך הם יחזרו? גם בגלל זה הלכנו לכיוון הזה".

מצב הסגל: "יש לנו כרגע ארבעה זרים, יש לנו מקום לעוד שניים. יש לנו שני נבחנים ועוד זר אחד שכבר על סף חתימה. אני מקווה שנצמצם את הפער כמה שיותר מהר".

האזינו לראיון המלא

כיצד הוא מתכנן לשדרג את הקבוצה מהליגה הלאומית לליגת העל: "האמת היא שהתקציב שלנו נמוך ביחס לליגה. ניסינו ללכת על כמה שיותר שחקנים שהיו איתנו בעונה שעברה ומתאימים לליגת העל, אבל תכניות לחוד ומעשים לחוד. לפעמים אתה בונה על שחקן כזה או אחר, אתה בטוח שהוא יישאר, ואז אתה מגלה שיש עוד אופציות. ככה למעשה קרה לנו עם שלושה שחקנים. אנחנו מנסים למצוא שחקנים מאוד רעבים, שיש להם איזו נגיעה בליגת העל, אבל אי אפשר להגיד שהם לגיטימיים בליגת העל לאורך השנים. אם תראו את סגל השחקנים שלנו תראו הרבה שחקנים שהיו בליגת העל שנה-שנתיים, חזרו ללאומית ומאוד רוצים להפוך לשחקנים לגיטימיים בליגת העל. יש להם את ההזדמנות יחד איתנו להוכיח את עצמם".

מדוע אין השקעה כספית גבוהה יותר ושכר השחקנים אפילו קוצץ ביחס לעונה הקודמת: "שכר השחקנים הוא המינימום, 5.7 מיליון ש"ח. זו אחת הסיבה שאין לנו את האפשרות לבוא ולפתות שחקן בהצעה שאי אפשר לסרב. אנחנו לא שמה. כל פיתוי כזה הוא ברמה של מיליון שקל וזה נתח גדול מדי מהתקציב".

האם הוא מתכנן לשחק בצורה הגנתית בעונה הקרובה כדי לשרוד: "דווקא החלטתי בקטע הזה לא לשנות שום דבר מהעונה שעברה. אני יודע שזה קצת יומרני ונצטרך למצוא את האיזון מבחינה הגנתית כי היינו מאוד התקפיים בעונה שעברה, אבל החלטתי ללכת על זה בכל הכוח, גם כי זה מאוד הצליח בעונה הקודמת ואני מאוד מאמין. בעונה שעברה, למרות שסיימנו במקום הראשון, לא היינו בין הקבוצות עם שכר השחקנים הגבוה ביותר. היו ארבע קבוצות עם שכר שחקנים גבוה יותר ובכל זאת הצלחנו לסיים לפניהן. בליגת העל זה יותר בולט, ואני אומר בכנות שאנחנו כן ננסה ללכת על הקטע ההתקפי והסגנון של העונה שעברה – במיוחד לאור העובדה שאנחנו פוגשים את מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע רק לקראת המחזורים האחרונים של הסיבוב. יש קבוצות שאמורות אולי להיות יותר טובות מאיתנו, אבל לא בפערים כאלה גדולים, אז אנחנו כן רוצים לנסות לכפות השיטה שלנו שמאוד הצליחה בשנה שעברה".

ירון הוכנבוים חוגג עלייה לליגת העל | אודי ציטיאט

"בגביע הטוטו יהיה לנו ניסוי כלים", המשיך הוכנבוים. "השחקנים הבולטים אצלנו? אין כרגע כאלה. גם הזרים, אנחנו מדברים על זרים שבדרך כלל במחירים האלה, איך תמיד אומרים כולם? אם תצליח עם שחקן במחיר הזה זו תהיה הפתעה גדולה והישג. אני באמת חייב להגיד שהם אמנם מתחרים שלנו, אבל אני מאוד מפרגן להפועל חדרה. רמת השכר שהם משלמים דומה לשלנו והם כבר ארבע עונות בליגת העל. אמרתי גם אתמול לשחקנים במחנה האימונים, נמצא את הדבר-שניים שיאפיינו אותנו ונהיה מיוחדים בו יותר מכולם. אם נהיה כמו כולם נהיה בבעיה. אנחנו צריכים למצוא משהו שייתן לנו בונוס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי