פלאניץ': "מה רציתם, שאנשק את השופט?". ואן לוון לא מרוצה מהלו"ז

בוגדן פלאניץ' |

לפני אלוף האלופים, בלם מכבי חיפה התייחס לתלונותיו על השיפוט בטביליסי, בכר הבטיח כי יעלה בהרכב חזק ואמר: "שתי הקבוצות באותו מצב, אין תירוצים". שהר ודוד בתמונת ה-11. מאמן מכבי ת"א דיבר גם על רכש

(גודל טקסט)

אחרי מרוץ האליפות הצמוד שהתנהל ביניהן בעונה האחרונה, מכבי חיפה ומכבי תל אביב יעלו מחר (ראשון) למפגש הראשון ביניהן בעונת 2021/22, במסגרת "אלוף האלופים" (20:30, שידור ישיר בספורט1). היום התייצבו מאמני הקבוצות, יחד עם השחקנים בוגדן פלאניץ' ואנדרה ג'ראלדש, למסיבת העיתונאים לקראת המשחק שייערך בסמי עופר.

מכבי חיפה לא תרגלה הרכב באימון המסכם, אבל עלי מוחמד ומוחמד אבו פאני, שלא יכולים לשחק בגומלין מול דינמו טביליסי בגלל הרחקות, יפתחו יחד בקישור. במרכז ההגנה יבחנו את כשירותו של בוגדן פלאניץ' שלא חש בטוב לאורך השבוע שקדם למשחק בגאורגיה. בהתקפה עשויים לפתוח דין דוד ובן שהר, וגם עומר אצילי וצ'רון שרי עשויים להמשיך יחד. בעמדת המגן השמאלי קיימת התלבטות בין שון גולדברג לבין סאן מנחם.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמר במסיבת העיתונאים: "זה משחק על תואר ונעשה הכול כדי לשמח את הקהל. אנחנו ממשיכים להתארגן, מבחינתי זו הייתה ההכנה הכי קצרה שלי כמאמן לעונה. השחקנים עדיין נכנסים לכושר, אנחנו עדיין בתהליך. במשחק האחרון כבר היו דברים יותר טובים, אבל יש לנו עוד הרבה מה לשפר ונקווה לראות את זה כבר מחר וגם בהמשך".

עוד מסר המאמן: "זה משחק חשוב, נעלה עם ההרכב הכי חזק שיש לנו, בהתאם לחיסורים. נפצעו לנו לא מעט שחקנים, אבל יש כאן סגל עמוק שאמור לשרת אותנו בהמשך העונה. זה לוקסוס גדול מבחינתי כמאמן ורק לפרגן להנהלה על כך. היינו יכולים לעבור את קייראט, אבל הגענו מלכתחילה במצב לא אידיאלי וזה כבר היסטוריה. כולנו התאכזבנו, אני לא אוהב לתרץ. המשכנו למפעל הבא ואנחנו רוצים להצליח בו".

על המדליה של אבישג סמברג: "שמחתי כמו כל עם ישראל לראות את הזכייה במדליית ארד ונקווה שיהיו עוד בהמשך".

ברק בכר
ברק בכר | מאור אלקסלסי

פלאניץ' הוסיף: "זה משחק גדול ואנחנו מתייחסים אליו ברצינות, יש אפשרות לזכות בעוד תואר. יש לנו סגל רחב ואני בטוח שהצוות המקצועי יכין אותנו כראוי. אני לא חושב שאני אחד השחקנים הטובים פה, זו קבוצה. לכל הקבוצה הייתה עונה גדולה, לא לשחקן אחד".

על הצהוב שקיבל בחמישי מול טביליסי: "אנחנו מודעים לזה שאנחנו צריכים להגיב פחות, אבל היה עליי פנדל ואני לא מתכוון לנשק את השופט ולרקוד סביבי אחרי דבר כזה". עוד הוסיף הבלם: "אני אשקר אם אגיד שלא ארצה לשחק בנבחרת סרביה"

הרכב משוער: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדן פלאניץ', אורי דהן, שון גולדברג, עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני, צ'ארון שרי, עומר אצילי, דין דוד, בן שהר.

פטריק ואן לוון, אנדרה ג'ראלדש | ספורט1

בצד השני, שרן ייני שנמצא בבידוד יחסר למכבי תל אביב במשחק מחר וגם בגומלין מול סוטייסקה ביום חמישי. לעומתו, הקשר פארפה גיאגון מחוף השנהב, שלא הצליח להיכנס לטוקיו בשל בעיות רישומיות, חזר בסופו של דבר לישראל והערב התאמן עם הקבוצה.

חיזוק נוסף לקבוצה הבוגרת פרט לאוסמה חלאיילה ועידן נחמיאס עדיין אין, אבל הצהובים צירפו בינתיים את הקשר הפנמי קרלוס ריברה בן ה-18, שישחק בקבוצת הנוער.

מאמן מכבי ת"א פטריק ואן לוון אמר לקראת המשחק: "יש משחקים שאתה מצפה להם ולא צריך להכניס מוטיבציה לשחקנים, כי הם רוצים מראש לשחק כמו שצריך. המשחק הזה יתפוס הרבה תשומת לב, לא רק מהתקשורת אלא גם מהאוהדים וזו תהיה ההזדמנות הראשונה שלנו להציג את היכולת שלנו בישראל".

על התזמון אליו נקבע המשחק: "בהרבה מדינות הסופרקאפ הוא זה שפותח את הליגה, אני כן חושב שהיה אפשר להשקיע יותר מחשבה בקביעת התאריך של המשחק".

על היכולת מול סוטייסקה בקופנרנס ליג: "אני חושב שבמשחק ששיחקנו באירופה בחמישי האחרון לא הצגנו את היכולת המרבית שלנו, בניגוד למשחק האחרון במחנה האימונים מול הירנביין, שם הקצב היה טוב".

בנושא הרכש: "הבאנו שחקנים עם ניסיון, גם בליגה השנייה, ונתנו להם הזדמנות בתקופת ההכנה כדי שיוכלו להראות מה הם שווים. בהמשך נשב עם ההנהלה ונראה מה הצעדים הבאים שלנו יהיו. אני מרוצה מאוד מהשחקנים הצעירים, הם מראים הרבה רצון וכישרון, אבל אנחנו רואים שעדיין יש להם עוד דרך ארוכה לעשות".

עמדת השוער, בה דניאל טננבאום פצוע: "אני מאוד מרוצה מדניאל פרץ. יש לפניו שוער שהציג יכולת טובה החל מהרגע שהוא שיחק, ופרץ קיבל את ההזדמנות להראות לנו עד כמה הוא מוכשר. עכשיו נצטרך לראות אותו במשחקים רשמיים. הרושם שלי הוא טוב. הוא נראה רגוע וזה מפתיע יחסית לשוער צעיר. לגבי טננבאום נראה שצריך להיות זהירים עם הפציעה שלו".

אנדרה ג'ראלדש | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

ג'ראלדש התייחס למשחק: "כל שחקן רוצה לשחק במשחק כזה. אין טוב יותר מלשחק על תארים. אנחנו מוכנים לשחק את המשחק שלנו ובאים במטרה לנצח.

על היכולת מול סוטייסקה: "נראינו טוב יותר ב-10 שחקנים וזה משהו שנצטרך לנתח ולהבין למה קרה. התנאים לא היו כל כך טובים למשחק מהיר והתקשנו לשחק את המשחק שלנו. אנחנו במחצית של המפגש, זו לא תוצאה טובה אבל יש לנו עוד משחק כדי להשיג את המטרה שלנו".

על משמעות התוצאה מחר: "אנחנו לא חושבים על הליגה, זה רק משחק אחד, ברור שהוא חשוב. זה הזמן להתרכז במשחק הזה ולחשוב על הכל ממשחק למשחק ולא על ההשפעה על דברים אחרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי