גיא לוזון: "נצטרך למלא את החלל שהותיר ליאל עבדה"

דור ג'אן וגיא לוזון | שלומי גבאי

מאמן מכבי פ"ת במסיבת עיתונאים לקראת תחילת העונה: "מנסים לצרף עוד שניים או שלושה שחקנים, הרבה בזכות ליאל הגענו בעונה שעברה לפלייאוף העליון". דור ג'אן: "לא מצאתי מקום באירופה, הבנתי שצריך לעשות חושבים"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה הגיעה לעונה שעברה בתור העולה החדשה לליגת העל והציפיות ממנה היו בהתאם, אבל זה לא מנע מגיא לוזון ומחניכיו להגיע לפלייאוף העליון ולהיאבק על הכרטיס לאירופה עד לישורת האחרונה.

לכן, באופן די מתבקש, העונה יסתכלו על מכבי פתח תקווה אחרת. ליאל עבדה אמנם נמכר תמורת 3.5 מיליון ליש"ט לסלטיק וגם תאי בריבו ניצל את סיום החוזה כדי לעבור לוולפסברגר האוסטרית, אבל במלאבס הגיבו בהתאם והנחיתו בין השאר את ניקו אולסק, בן רייכרט, ג'יימס אדניי ואת הלגיונר דור ג'אן, שחוזר לישראל כמושאל לאחר שנה בפאסוס דה פריירה הפורטוגלית.

הבוקר, שלושה ימים לפני שמכבי פתח תקווה תארח את הפועל אביב במחזור הפתיחה בגביע הטוטו (ראשון, החל מ-20:15 בספורט4), ערכה מכבי פתח תקווה מסיבת עיתונאים לכבוד פתיחת העונה, בהשתתפות המאמן גיא לוזון ומי שמסומן כרכש הנוצץ שלה כאמור, דור ג'אן.

צפו במסיבת העיתונאים של מכבי פתח תקווה

"הציפיות לעונה הזו? קודם כל, שנמשיך להיות קבוצה לוחצת, אגרסיבית, שמחפשת להשפיע על המשחק, לחטוף כדורים ולעשות גולים מהירים", אמר לוזון, "אנחנו רוצים לשפר את כל מה שקשור לצד ההתקפי, לכבוש יותר שערים ולהיות יותר מסוכנים בכל משחק".

על עזיבת עבדה: "ליאל היה השחקן הכי משמעותי שלנו בחלק ההתקפי, היה מעורב ברוב השערים שלנו, אם זה בבישולים ואם בשערים, ואין ספק שנצטרך למלא את החלל הזה. בסופו של דבר, הרבה בזכות היכולות שלו הגענו לפלייאוף העליון ואנחנו נעשה את הכל כדי שזה יקרה".

גיא לוזון | שלומי גבאי

אם הסגל הושלם: "עדיין לא, אנחנו נתחזק בשניים או בשלושה שחקנים בחלק הקדמי. ברגע שזה יקרה, שנמצא את השחקנים האלה, אני מאמין שנהיה קבוצה טובה יותר מאשר בעונה שעברה".

המטרות לעונה: "כשהסגל יושלם נדבר על המטרות העתידיות, אבל ברור שפלייאוף עליון יהיה הצלחה ואנחנו נעשה את הכל כדי לבנות קבוצה שתוכל לספק את המטרות".

דור ג'אן סיפר מדוע חזר לארץ: "הרגשתי שדברים הלכו לי מצוין בפורטוגל וזכיתי להמון פידבקים חיוביים מהמנהל המקצועית, מהמאמן ומכל המעטפת, אבל הבהרתי להם חד משמעית את הרצונות והשאיפות שלי וברגע שלא שידרנו על אותו גל, הבנתי שצריך לעשות חושבים מחדש ולמצוא מקום שישרת את המטרות שלי ואני את שלו. עם מכבי פ"ת היה מאץ' ואני שמח להיות פה. אני לא מאוכזב להגיע לפה, כי המטרה של שחקני כדורגל זה להוביל, לשחק וליהנות – ואם לא מצאתי מקום כזה באירופה, אז אני שמח להיות פה. היו מספר הצעות, גם מאירופה, אבל חיפשתי דברים ספציפיים, מועדון שאהנה, ארגיש חיבור והמטרות יהיו משותפות".

דור ג'אן | שלומי גבאי

מאמצי השכנוע מצד מכבי פ"ת כדי שיחתום: "בשיחה שלי עם גיא, גם אשתי ישבה בסלון לידי, הרגשתי שמצאנו אחד את השני. אני לא יודע אם גיא יודע, אבל גם אשתי מאוד התרגשה מדברים שהוא אמר לי ולכן הבחירה לא הייתה קשה עבורי".

על עבדה: "אני לא מכיר אותו אישית, אבל עקבתי אחרי הכדורגל הישראלי ואין ספק שמדובר בכישרון עתיד ובשחקן מצוין. אנחנו כולנו מחזיקים לו אצבעות ומאחלים לו שיגיע הכי רחוק שאפשר. אני לא נלחץ מהציפיות ממני, אני חושב שהציפיות שלי אפילו גבוהות יותר. אצטרך להתחבר מהר לקבוצה, אני אצטרך לדעת לעזור קבוצה והיא לי ואני בטוח שנוכל לעשות דברים גדולים יותר. יהיה קרב על שלושה מקומות בפלייאוף העליון ואין לי ספק שהמטרה שלנו היא להיות שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי