שוער העבר אהרון שרשטינסקי הלך לעולמו

אהרון שרשטינסקי | ספורט1

גיבור גמר הגביע ב-1959, שבמכבי תל אביב עד היום מגדירים את ההצלה שלו באותו משחק נגד הפועל פתח תקווה כגדולה ביותר בתולדות המועדון, נפטר בגיל 88. אליעזר וילנסקי, ששיחק איתו, אמר: "הגביע שלנו הוא שלו"

(גודל טקסט)

שוער העבר של מכבי תל אביב, אהרון שרשטינסקי (יניב), מי שעמד בין הקורות של הצהובים בסוף שנות החמישים ותחילת השישים, הלך לעולמו והוא בן 88 שנה.

שרשטינסקי, יליד ישראל, החל לשחק בהפועל רמת גן ובשל מצוקת שוערים במכבי תל אביב, ביקשו הצהובים לצרף אותו לצדו של אברהם בנדורי. בהפועל רמת גן סירבו לשחררו, אבל הוא בחר להיכנס להסגר ואחרי שנתיים, ב-1959, הגיע לאצטדיון המכביה והפך לשוער ראשון של מכבי ת"א, לאחר שבנדורי פורש.

השיא מבחינת אהרון שרשטינסקי היה משחק גמר גביע המדינה ב-1959 באצטדיון רמת גן נגד האלופה הפועל פתח תקווה. מכבי תל אביב הובילה באותו גמר 0:4 עד הדקה ה-80, כשעוד קודם לכן החטיא בועז קופמן מהפועל פ"ת פנדל לקבוצתו. רפי לוי בפנדל, שייע גלזר בצמד שערים ואמנון אהרונסקינד יצרו יתרון בן ארבעה שערים וגרמו לאוהדי הפועל פתח לעזוב את האצטדיון, אבל בתוך חמש דקות כבשו זכריה רצאבי, בועז קופמן וצבירה מרקוס שלושה שערים שגרמו לאוהדים ממלאבס לברוח מהאוטובוסים ולשוב למגרש. בדקה ה-90 הדרמה הגיעה לשיאה, כאשר בועז קופמן נגח כדור אל בין חיבורי הקורות, אבל אז התעופף שרשטינסקי – במה שמוגדר עד היום במכבי תל אביב ההצלה הגדולה ביותר של שוער במועדון – והדף את הכדור, אותו מיד לאחר מכן הרחיק יעקב גוזלי ובכך הבטיח את ניצחונם של הצהובים בגמר.

בשריקת הסיום, כל שחקני מכבי תל אביב מיהרו לחגוג עם שרשטינסקי, גיבור המשחק ומי שהביא את הגביע למועדון ואת נשיא המדינה יצחק בן צבי להעניק אותו לקפטן שייע גלזר. מגן מכבי תל אביב באותם ימים, אליעזר וילנסקי אמר הערב לספורט1: "שרשטינסקי היה שוער מצוין ובן אדם ענק. הגביע שלנו הוא שלו, יהי זכרו ברוך".

אהרון שרשטינסקי | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי