איתי שכטר: "הגעתי למועדון שמעניק לי חום ואהבה, זה מצמרר"

איתי שכטר | דני מרון

המאמן רוני לוי יבחר בין השניים לעמדת הקשר לקראת פלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג מול הקפריסאים (חמישי, 20:00, ספורט1). החלוץ ששב לאחר שהיה חולה בקורונה: "הגעתי למועדון שמעניק לי חום ואהבה, זה מצמרר"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תארח מחר (חמישי, 20:00, ספורט1) את אנורתוזיס במסגרת פלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג. האדומים, שמגיעים אחרי 0:4 משכנע מאוד על שלונסק ורוצלאב הפולנית בסיבוב הקודם, רוצים לעבור סיבוב נוסף כדי להשיג את המקום בשלב הבתים. רוני לוי, אריאל הרוש ודור מיכה יפגשו את האקסית שלהם.

אחרי שנמכרו קרוב ל-8000 כרטיסים עד הבוקר למשחק בין הפועל באר שבע לאנורתוזיס פמאגוסטה, נרשמה לאורך היום האטה משמעותית בקצב המכירה ובמועדון מייחסים זאת לחשש שיש אצל לא מעט אנשים להתאגד יחד ביציעים אפילו שמדובר באוויר הפתוח וזאת עקב נגיף הקורונה המשתולל. כך או אחרת, ההערכה היא שיתווספו עוד כאלף צופים בסופו של דבר עד מחר ובסך הכל יהיו ביציעי טרנר כ-9000 אוהדים שירצו לדחוף את רוני לוי ושחקניו לתוצאה טובה שתשרת את הקבוצה לקראת הגומלין בעוד שמונה ימים בלרנקה.

מי שיצטרכו להיזהר מחר מכרטיס צהוב הם שגיב יחזקאל מריאנו באריירו ודוד קלטינס. לשלושה נאמר כי כרטיס צהוב שיהיה השלישי הקיץ ימנע מהם מלשחק בגומלין בקפריסין. רוני לוי מחזיק מהיכולת של אנורתוזיס ומחשיב אותה ליריבה חזקה משלאנסק ורוצלאב אותה עברה הקבוצה בסיבוב הקודם. לוי והצוות שלו אספו את כל הנתונים על היריבה כדי למנוע הפתעות מחר ובכל זאת המאמן שעבד בקפריסין מכיר היטב בחוזקות של היריבה ומעריך שמדובר בצמד משחקים קשה מאוד, אך גם כזה שהפועל באר שבע צריכה לעבור כשידה על העליונה.

מאמן הפועל באר שבע רוני לוי
רוצים להגיע עם תוצאה טובה לקפריסין. לוי | דני מרון

ההתלבטות הגדולה והמרכזית לקראת מחר היא האם להעדיף בקישור את רועי גורדנה על פני דוידה פטרוצ'י. האיטלקי פתח בהרכב מול ורוצלאב בשבוע שעבר אחרי שגורדנה חש ברע במלון ושוחרר מהמשחק. גורדנה שב להתאמן כבר ביום ראשון ולוי יצטרך לבחור בינו לבין הקשר האיטלקי שממשיך להשתלב בקבוצה.

מי שיחזור לסגל אחרי שנעדר מהמשחק האחרון כיוון שהתאושש מקורונה הוא איתי שכטר, אבל קרוב לוודאי ששגיב יחזקאל ימשיך לפתוח כחלוץ המטרה. חאתם עבד אלחמיד אמור לפתוח גם מחר כמגן השמאלי. דור מיכה שהועדף על פני אלטון אקולטסה במשחק הקודם צפוי שוב לפתוח, אם כי לוי מתלבט גם לגבי העמדה הזו כיוון שאקולטסה מביא לקבוצה אלמנטים של פיזיות ומהירות. שחקן ההתקפה שנמצא בכושר הכי טוב בקבוצה הוא יוג'ין אנסה ובקבוצה בונים עליו הרבה לקראת מחר.

הרכב משוער: הרוש, אבו עביד, ויטור, טיבי, אלחמיד, באריירו, גורדנה (פטרוצ'י), אנסה, ספורי, מיכה (אקולטסה), יחזקאל.

רוני לוי התייחס למפגש מול האקסית: "זה נכון שיש פיקנטריה, אבל אותנו מעניינת רק הפועל באר שבע. הגענו למצב שאנחנו משחק אחד מתוך שניים כדי לעבור לשלב הבתים ואנחנו רוצים את זה מאוד. בבית שלנו, עם הקהל שלנו, נעשה את המקסימום. אנורתוזיס החליפה הרבה מאוד שחקנים בקיץ, כך שזו לא אותה קבוצה שאני אימנתי וגם לא זו שדור מיכה ואריאל הרוש הכירו. אנחנו מכירים אותה בצורה טובה, יש לנו את כל המידע שאנחנו צריכים. אנורתוזיס קבוצה טובה יותר מוורוצלאב. אנחנו שואפים להגיע למשחק החוץ עם תוצאה טובה. אנחנו נשחק את הסגנון שלנו, ננסה להכתיב את הקצב ונכון שזה לא תמיד מסתדר, אבל אלו דברים שאנחנו רוצים לעשות בבית ובחוץ". על החזרה לטרנר אמר לוי "אני מודה לקהל שהגיע גם למושבה כדי לתמוך בנו בצורה טובה, אבל טרנר זה הבית שלנו וכמובן שזה משמעותי מאוד".

איתי שכטר, שהתאושש מקורונה וישב לצד לוי, הוסיף: "נבנה משהו חדש בהפועל באר שבע, עם שחקנים חדשים ואנרגיות חדשות. אנחנו שמחים מהתוצאות האחרונות, אבל יש עוד עבודה קשה. חדר ההלבשה טוב ושמח וכך גם הקהל. אנחנו מקווים שנפתח טוב ונשיג תוצאה טובה. על התקופה בה חלה אמר החלוץ: "יום לפני המשחק בפולין קיבלתי טלפון ממנהל הקבוצה, אביתר אילוז, שאמר לי שאני חיובי לקורונה. הופתעתי, אבל אני גאה בחברים שעברו משוכה לא פשוטה בכלל". על המעבר ממכבי תל אביב: "היו לי שלוש שנים מדהימות במכבי תל אביב, אבל הגעתי למועדון שמעניק לי חום ואהבה מהיום הראשון.

"אני נהנה להגיע לאימונים, אני מסתובב בעיר ויש פה אנשים מאוד חמים ושהקבוצה בשבילם היא הכול. אני מדבר על זה ויש לי צמרמורות בגוף, אז אני מקווה שאחרי כמה שנים שהקבוצה לא התחרתה על האליפות, נחזור לצמרת. יש את כל הפוטנציאל ועכשיו כולנו מחכים לחזור לטרנר – היו משחקים כשהייתי בית"ר שהיינו נכנסים ללחץ בטרנר כבר בחימום". על החברות עם דור מיכה: "הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים והאינטליגנטיים שידע הכדורגל הישראלי, הוא מוסיף המון לכל המועדון ולא רק לי. מקווה שהוא ימשיך ביכולת הזו".



לא מעט ישראלים שיחקו בשנים האחרונות באנורתוזיס פמגוסטה, וגם אחרי שדור מיכה עבר להפועל באר שבע נשאר שם השוער אסף צור, אבל הקבוצה הקפריסאית הזו מעולם לא פגשה יריבה ישראלית במפעלי אופ"א. כעת, מול הפועל באר שבע, זה יקרה לראשונה, אחרי שאנורתוזיס הפסידה 4:2 בסיכום לראפיד וינה ונשרה ממוקדמות הליגה האירופית לפלייאוף הקונפרנס ליג. הערב (חמישי) הקפריסאים ניצחו בבית 1:2 בגומלין משערים של קייל לאפרטי (45) והמחליף אוניסיפורוס רוסיאס (88) אבל זה לא הספיק אחרי התבוסה 3:0 באוסטריה.

צור, שפתח במשחק הראשון מול ראפיד וינה והוחלף בגלל פציעה, הוא שוער המשנה של הגאורגי גיורגי לוריה. בסגל ניתן למצוא גם את דמטריס חריסטופי הוותיק, שהיה בעבר על סף חתימה במכבי חיפה, ואת החלוץ הצפון אירי לאפרטי והחלוץ היווני לזארוס כריסטודולופולוס. אל הקישור, אותו מנהיג הצ'כי יוזף הושבאואר, הצטרף בקיץ הסרבי מילוש דלטיץ' ואת ההגנה חיזק הבלם הפיני פאולוס אראיורי ששיחק עם נבחרתו ביורו.