חשבון האינסטגרם של ספיר ברמן נפרץ ע"י האקרים טורקים: "אל תשתפו פעולה"

ספיר ברמן | מאור אלקסלסי

התופעה נמשכת: אחרי הפריצה לחשבון של אורי ששון, פרו פלסטיניים השתלטו גם על העמוד של השופטת הטרנסג'נדרית. ברמן לוואלה!: "עושה מאמצים כדי להחזיר את החשבון"

(גודל טקסט)

אושיות ספורט ישראלי ממשיכות ליפול קורבן להאקרים פרו-פלסטיניים. ימים ספורים אחרי הפריצה לעמוד הפייסבוק של הג'ודוקא אורי ששון, נפלה קורבן למזימה דומה גם ספיר ברמן.

חשבון האינסטגרם של השופטת הטרנסג'נדרית שהפכה בחודשים האחרונים לדמות מוכרת, נפרץ על ידי האקרים טורקים במהלך שידור חי, ועל המסך הופיעו מסרים אנטי ישראלים.

בתחתית המסך נכתב: "ספיר ברמן מוכרת את עמוד האינסטגרם שלה", וגולשים רבים שהצטרפו לשידור החי הגיבו לפורצים בקללות. במהלך השידור נשמעו ההאקרים קוראים: "רק ביבי".

ברמן מסרה בתגובה לספורט1: "תודה רבה לכל העוקבים, מבקשת לא לשתף פעולה עם מי שפרץ ולא לשלם לו. מאוד מעריכה את התמיכה והאהבה, אני עושה מאמצים כבירים להחזיר את החשבון שתהיה שבת שלום לכולנו".

| צילום מסך, מתוך אינסטגרם

אז איך הפריצה קרתה בפועל? ברמן קיבלה לפני כמה ימים הודעה פרטית (בדיירקט) מחשבון שמתחזה לצוות התמיכה של אינסטגרם. בהודעה נכתב שכדי לאשר תג אימות כחול, עליה למסור את הפרטים האישיים לצורך זיהוי. בפועל, היה המדובר בתוקפים שרצו לתפוס שליטה על החשבון. כידוע, אינסטגרם לעולם לא פונה למשתמשים בהודעה פרטית בצ'אט, ובטח ובטח שלא באמצעות פרופיל פרטי.

האקרים מנסים לצוד בדרך כלל חשבונות של דמויות ציבוריות עם תג אימות (וי כחול), או כאלה עם מספר עוקבים גבוה. התשלום נעשה בביטקוין, אך גם לאחר מכן אף אחד לא יכול להבטיח לאותו אדם שקנה את הפרופיל הוא באמת יקבל אותו.

ספיר ברמן שופטת כדורגל
עוד אושיית ספורט שנפלה קורבן להתחזות. ברמן | דני מרון

לפני שלושה חודשים השתלט האקר על חשבון האינסטגרם של איל ברקוביץ' והודיע שהוא מוכר תמורת 2,000 דולר, כשהתשלום יתבצע באמצעות ביטקוין.