מחפשים את האקזיט הבא: האתגר של מכבי פתח תקוה

אור בלוריאן, שחקן מכבי פתח תקוה | אריאל שלום

המכירה של ליאל עבדה סידרה את מכבי פתח תקוה לשתי העונות הקרובות, אבל במועדון כבר סימנו מי יימכר בקיץ הבא. בינתיים, יצטרכו להתמודד על כר הדשא עם כמה אתגרים לא פשוטים, במיוחד אחרי הפציעה של דור ג'אן. פרויקט פתיחת העונה

(גודל טקסט)

באו: דור ג'אן, לאמק בנדה, ירוסלב מיכאליק, אלסאן דומביה, בן רייכרט, ניקו אולסק, מרקו וולף, ג'יימס אדניי, מיקו ממן.

הלכו: ליאל עבדה, תאי בריבו, אור אינברום, נאור סבג, דור חברון, איהאב אבו אלשיך, גיא חדידה, ארמנדו קופר, ז'וסי לופטה, אלביס סאקי, מורגן פרייר, אבדיאל ארויו.

ליאל עבדה מכבי פתח תקוה איתן טיבי מכבי תל אביב
לא יהיה קל בלעדיו. ליאל עבדה | אריאל שלום

מה עשיתם בקיץ?

קיץ, העונה הכי אהובה על הבעלים אבי לוזון. זו התקופה שבה הוא סופר כסף ממכירת שחקנים, ובמכבי פתח תקוה עשו גם בקיץ הזה כסף, והרבה. מכירתו של ליאל עבדה לסלטיק הסקוטית הכניסה סכום ענק של ארבעה מיליון יורו לקופת המועדון, והבעלים הבטיח לעצמו לפחות שנתיים נוספות שקטות בפן הכלכלי ועל כך מגיע לו כל הכבוד.

שאלת המפתח היא מה יהיה בפן המקצועי, בעיקר בכל הנוגע לצד ההתקפי, אחרי שכל החולייה הקדמית, שמיעטה לכבוש באופן יחסי לליגה, וכללה בין השאר את עבדה (12 שערים וארבעה בישולים), בריבו (6 שערים) ומורגן פרייר (5 שערים ו-4 בישולים) הוחלפה, בשלב הזה קשה לראות מי משחקני הרכש שהגיעו ייתן את אותם מספרים כמו אלה שעזבו.

המאמן גיא לוזון חיפש כל הקיץ בעיקר שחקנים לחלק הקדמי. הראשון שהוחתם היה החלוץ דור ג'אן, שחזר מפורטוגל עם המון ציפיות מצד אנשי הקבוצה, אבל ג'אן נפצע בשבוע שעבר בצורה טראגית וסיים למעשה את העונה הנוכחית, אחרי שקרע את הרצועה הצולבת בברכו. בשלב הזה לוזון ממשיך בחיפושים קדחתניים להחתמת שני חלוצים נוספים, כאשר גיא מלמד מוזכר כאופציה להגיע. אין ספק שההצלחה של פתח תקוה העונה תהיה תלויה מאוד במה שיצליח המאמן להפיק מהקאדר החדש שנבנה, כאשר לאמק בנדה, ג'יימס אדניי וירוסלב מיכאליק יצטרכו לנפק מספרים בחלק הקדמי, אחרת הלוזונים יהיו בצרות.

כרגיל, בפתח תקוה מסמנים בכל קיץ מי יהיה האקזיט של הקיץ הבא וכעת סומנו הבלם אור בלוריאן, ובמיוחד הקשר הצעיר אריאל לוגסי, כמועמדים. קבוצת הנוער של מכבי פתח תקוה, שמצליחה מאוד בליגת העל, מצמיחה בשנים האחרונות כישרונות רבים ונראה שגם השנה נוכל לראות בסגל הבוגרים כמה מהילדים שהמחלקה גידלה.

תסריט אופטימי

ירוסלב מיכאליק עם דאבל דאבל של 10 גולים ו-13 בישולים, גיא מלמד עושה קאמבק וקורע רשתות, אדניי עושה סחרחורת לקבוצות היריבות, אור בלוריאן נבחר לבלם העונה ומכבי פתח תקוה מסיימת במקום הרביעי וזוכה בגביע אחרי ניצחון בפנדלים נגד מכבי תל אביב. אבי לוזון חוגג על כולם בראיון סיום העונה, ולקינוח מודיע על מכירתו של לוגסי לאלופת בלגיה קלאב ברוז' תמורת 3.8 מיליון יורו.

תסריט פסימי

הוא כבר החל עם הפציעה הכואבת של דור ג'אן. לאמק בנדה משוחרר בינואר, ג'יימס אדניי מבלה בעיקר על מיטת הטיפולים ופתח תקוה מתקשה להתגבר על עזיבתו של ליאל עבדה. גיא לוזון מקבל גיבוי מהדוד רק אחרי שקובי רפואה מסרב לחזור לתפקיד המאמן במחזור ה-15, ומכבי פתח תקוה מסיימת עונה אפורה במקום העשירי ועפה בסיבוב הראשון של הגביע, אחרי הפסד כואב בדרבי המלאבסי להפועל פתח תקוה המתקמבקת.

דור ג'אן מכבי פתח תקוה
דור ג'אן מכבי פתח תקוה | דני מרון

הרגע שאסור שיחזור

משחק ההתקפה של פתח תקוה היה חלש מאוד בעונה שעברה. הקבוצה כבשה רק 32 שערים (הכי מעט מבין קבוצות הפלייאוף העליון) ובעיקר בלטה לעין העובדה, שעבדה ובריבו כבשו יחד יותר ממחצית מהשערים שכבשה כל הקבוצה. המאמן לוזון יצטרך, כאמור, למצוא פתרונות ולשפר את משחק ההתקפה שלו, כדי שהמלאבסים לא יהיו תלויים בשחקן כזה או אחר, בכל הנוגע להבקעת השערים.

חיסון שלישי או בידוד

בעונה שעברה, וכשהוא בן 27 בלבד, הקשר בן רייכרט רשם ירידת ליגה רביעית בקריירה שלו, הפעם במדי הפועל כפר סבא. קדמו לכך ירידות עם רמת השרון, הפועל תל אביב והפועל עכו, ובאופן כללי נדמה שמאז שרייכרט נמכר תמורת מיליון יורו וחצה את הכביש ממכבי תל אביב לצד האדום של העיר, הקריירה שלו נמצאת בירידה. רייכרט קיבל בקיץ הזה קרש הצלה מהלוזונים והגיע לקבוצה שהייתה אשתקד בפלייאוף העליון ורוצה להיות שם גם העונה. חובת ההוכחה לגמרי עליו, ואם הוא יתרכז רק בכדורגל ויצליח להימנע מצהובים ואדומים מיותרים, גיא לוזון ירוויח גרזן אמיתי במרכז המגרש.

אבי לוזון האיש החזק של מכבי פתח תקוה
מקצועית עדיין יש הרבה סימני שאלה. אבי לוזון | דני מרון

תחזית

מכבי פתח תקוה פותחת את העונה, עם יותר מדי סימני שאלה, בעיקר בקישור ובהתקפה, אבל גם ככה היא יכולה ומסוגלת להתברג שוב בפלייאוף העליון. המאבק על הפלייאוף העליון יהיה צמוד העונה, והלוזונים יצטרכו הרבה רגליים מסיימות כדי לסיים שוב בשישייה הראשונה.