כח עליון: הפועל תל אביב החדשה תצליח לחזור לפלייאוף העליון?

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם שלומי אזולאי (שני משמאל) | דני מרון

האדומים התחזקו בשחקני ליגה טובים, אבל לא פתחו את הארנק כדי להנחית שוברי שוויון, וכדי לא להיגרר אחרי חלומות לא ריאליים הם צריכים לחזור ל-DNA של העונה שעברה. פרוייקט פתיחת העונה

(גודל טקסט)

הגיעו: עידן ורד, שלומי אזולאי הקשר, לוסיו, יואב תומר, מוחמד טראורה, אלון אזוגי, יואב הופמייסטר, פארליי רוסה, ג'ורג' דיבה, רז טוויזר

עזבו: רז שלמה, אופק בלס, דן עזריה, רז שטיין, עידו שרון, ניב סרדל, גיל יצחק, רועי זיקרי, איאד אבו עביד, לידור כהן, עמרי אלטמן

מה עשיתם בקיץ?

המטרה של ניר קלינגר בקיץ הייתה לשמור על ההגנה והקישור ולעשות מהפכה בחלק הקדמי. בהגנה הוא איבד שני שחקני הרכב, איאד אבו עביד שהעדיף את הצעת הפועל באר שבע ואת דני גרופר, שכרגע רק מתאמן אך לא משחק כל עוד הוא לא חותם על חוזה חדש. בפועל, המאמן שם את הכסף על שיפור האיכות בחלק הקדמי עם צירופם של שלומי אזולאי הקשר, עידן ורד, פארליי רוסה ולוסיו ומבקביל איבד שחקן משמעותי כמו עמרי אלטמן, שתרם 7 שערים.

בנוגע לרכש, מצד אחד מדובר בשחקני ליגה טובים שאמורים לסייע, אך צריך לראות איך כל התמהיל הזה יתחבר. בסופו של דבר האדומים שמו את הכסף על רכש אך לא התמודדו על שחקנים שוברי שיוויון שייקחו את הקבוצה על הגב ולא היו מוכנים לשלם שכר של יותר מ-150 אלף דולר או יורו לאף שחקן, פרט למו"מ עם בן שהר בו הסכימו להציע כ-180 אלף אך השחקן העדיף את מכבי חיפה. ללא שוברי שיוויון, ולפחות בשלב הזה, לא רואים קבוצה איכותית יותר מהעונה שעברה.

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב
איך ההרחקה שלו תשפיע? ניר קלינגר | דני מרון

תסריט אופטימי

בסופו של תהליך, קלינגר יצטרך לעשות ויתורים טקטיים עם חלק מהשחקנים. ורד צריך להתרכז יותר בחלק הקדמי ולספק מספרים ופחות לרוץ אחרי שחקנים בחצי המגרש של האדומים, שלומי אזולאי הקשר, ששווה מעורבות בעשרה שערים בעונה ייכנס לכושר שלו, שלומי אזולאי החלוץ ייתן את המנה שלו של 7-8 שערים, לוסיו ייתן את המנה הקבוצה של 7-8 שערים והקבוצה תעשה פלייאון עליון ותעמוד במטרה.

גם בתסריט אופטימי צריך להיות ריאליים, רק לשלוש קבוצות בליגה יש כסף ויכולות למלא את הסגל באיכויות שיביאו את הקבוצה לצמרת הגבוהה עם כדורגל יפה לעין. הפועל תל אביב לא במקום הזה, היא צריכה לחזור ל-DNA של העונה שעברה ולהוסיף עליו את האיכויות של שחקני הרכש בכדי לעמוד במטרה.

תסריט פסימי

הפועל תל אביב של חצי העונה האחרונה עשתה מעל 50% הצלחה. אלה מספרים של פלייאוף עליון. אם היא תמשיך באותה דרך בריאה היא גם תעמוד במטרה. יחד עם זאת, הלחץ אצל האדומים גדול יותר, רף הציפיות עבר מהישרדות לכרטיס לאירופה, קבוצות מסתכלות על האדומים והסגל בצורה אחרת ולכן ברמה המנטלית הדברים ייראו אחרת. 6 המחזורים הראשונים ללא קלינגר המורחק מאוד משמעותיים, אם האדומים ייכנסו לא טוב לעונה מד הלחץ יעלה ואצל האחים ניסנוב מד הלחץ גורם ללא מעט החלטות רעות.

עידן ורד הפועל תל אביב
מתרגש לקראת האתגר כמו ילד שעלה מהנוער. עידן ורד | דני מרון

חיסון שלישי או בידוד?

עידן ורד אוהב אתגרים. ירדו עליו על המספרים בעונה האחרונה, אז הוא ירצה להיות מעורב ב-10 שערים לפחות בקבוצתו החדשה, אולי אפילו יותר. אף אחד לא זכר לו את ההסבה לתפקיד אחורי יותר בבית"ר, ניידות גבוהה או מנהיגות. בסוף מדדו אותו על מספרים וזאת תובנה שהוא לוקח איתו לקדנציה הנוכחית בהפועל תל אביב.

ורד לא צריך את המספרים רק בשביל הקריירה שלו. זה חלק מהשינוי שהפועל בונה עליו. 10-12 שערים ובישולים של ורד זה שינוי משמעותי בחלק הקדמי של האדומים, בעוד מספרים דומים לאלה של העונה האחרונה בבית"ר יהוו אכזבה. בהפועל בונים עליו, ורד מחכה לזה כמו ילד שעלה מהנוער, והעונה שתעבור על הקשר תקבע האם הפועל תל אביב השתדרגה מקצועית או שנותרה במקום.

הרגע שאסור שיחזור

האדומים עשו שינוי ברמת הניהול בעונה שעברה. נגמרו פיטורי השחקנים וההתנהלות המבזה וכל האווירה סביב המועדון השתנתה, כאשר הקהל מביע אמון ורוכש מעל 8,000 מנויים. מקרה גרופר מתחיל להזכיר נשכחות. שחקן שהיה חלק מחצי העונה המוצלחת של הקבוצה, שעשה קפיצה גדולה והפך לאחד הבאנקרים של קלינגר, לא משחק כי הוא מסרב לחתום על חוזה חדש שהוצע לו, חוזה שהוגדר כ"מצחיק" על ידי לא מעט גורמים.

קלינגר צריך את גרופר, גרופר בארץ רוצה להמשיך בהפועל, האדומים צריכים למצוא את הדרך לרצות את השחקן ולא לגרום לא לחתום בכח או להפוך אותו למתוסכל עד שיחתום, זאת דרך שעברה מהעולם.

דני גרופר שחקן הפועל תל אביב
צריך למצוא את הדרך להשאירו. דני גרופר | אודי ציטיאט

תחזית

בסך הכל הסגל של האדומים טוב ומאוזן. קבוצות פלייאוף עליון כמו אשדוד, מכבי פתח תקוה וקרית שמונה נחלשו והאדומים יתפסו את מקומם בשישיה הראשונה. אם זה לא יקרה העונה תוגדר ככישלון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי