מכבי חיפה הביסה 0:4 את נפטצ'י באקו ועלתה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג

סאן מנחם שחקן מכבי חיפה חוגג שער | דני מרון

הצגה ירוקה בדרך לשלב בתים ראשון באירופה אחרי שמונה שנים: עומר אצילי בישל לסאן מנחם (19), כבש את השני בבעיטה מהאוויר (45) וסחט פנדל, אותו תרגם דולב חזיזה לשלישי (52). אבו פאני הפציץ את הרביעי (69)

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה השלימה הערב (חמישי) כצפוי את המשימה שלה והעפילה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. הקבוצה של ברק בכר, שחילצה 3:3 דרמטי בבאקו מנפטצ'י, אירחה את משחק הגומלין וחגגה לעיני הקהל שלה עם 0:4 קליל במשחק שהיה יכול להיגמר גם בתוצאה גבוהה יותר. ומי היה כוכב הערב? נכון, עומר אצילי. הקשר המצוין בישל לסאן מנחם כבר בדקה ה-19, הכפיל על סף המחצית עם בעיטה מהאוויר וסחט פנדל, אותו תרגם דולב חזיזה ל-0:3 בדקה ה-52. מוחמד אבו פאני היה חתום על הרביעי עם בעיטה יפה מרחוק בדקה ה-69.

אחרי החמישייה מול טביליסי והשביעייה מול טורשאבן, חיפה שוב נתנה תצוגת תכלית באצטדיון הביתי שלה באירופה. הכדורגל ההתקפי השוטף אפיין את חיפה מתחילת העונה חוץ מאותו משחק כואב נגד קייראט שהסתיים ב-1:1 ובסופו של דבר הביא להדחה במוקדמות האלופות. חיפה חוזרת לשלב בתים באירופה אחרי שמונה שנים, כאשר עומר אצילי חתום על ההישג הפעם עם חמישה שערים באירופה, אבל לא רק הוא. שרי שוב סיפק את הברק, פלאניץ' ואורי דהן הנהיגו את ההגנה שסוף סוף לא ספגה וגם ריאן סטריין המגן החדש הראה ניצוצות.

מהלך המשחק

דקה 1: השעון עוד לא סגר 20 שניות עד שדין דוד נשלח לעומק ומצא את עומר אצילי שבעט בנגיעה לפינה כדור שממאדוב נאלץ להתאמץ כדי להציל.

דקה 13: סאן מנחם פרץ מצד שמאל ומצא את עומר אצילי שבעט החוצה.

דקה 15: הבליץ של מכבי חיפה נמשך, כאשר הפעם שרי מצא את סטריין המגן הימני שהגיח לרחבה והפציץ, אבל ממאדוב הציל.

דקה 19: גול! הבליץ של מכבי חיפה תורגם ל-0:1 משער של סאן מנחם שנותר לא מכוסה לכדור חופשי של אצילי ונגח פנימה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, עומר אצילי במרכז
חגיגה בחיפה | דני מרון

דקה 25: עומר אצילי הנהדר מצא את אבו פאני שמטווח של 17 מטרים בעט חזק כדור שפספס בחצי מטר את הקורה.

דקה 28: אורי דהן איבד כדור לבוגרין ותפס אותו בדרך לשער. השופט חס עליו ושלף לו רק צהוב.

דקה 45: גול! מכבי חיפה עלתה ל-0:2 מוצדק משער של מי אם לא עומר אצילי. הקשר השתלט על כדור שהורחק לא טוב ומהאוויר שלח אותו לפינה.

דקה 51: מכבי חיפה קיבלה פנדל! שרי הכניס כדור לאצילי שהוכשל ברשלנות על ידי באסטו.

דקה 52: גול! אגיל ממאדוב הציל את הפנדל של חזיזה, אבל השופט פסק על בעיטה חוזרת בגלל כניסה מוקדמת לרחבה. חזיזה בעט שוב, הפעם הטעה את השוער וקבע 0:3 מבטיח לירוקים.

דקה 61: חילוף כפול של ברק בכר: רז מאיר ובן שהר נכנסו במקום ריאן סטריין ודין דוד.

דקה 66: מוחמד אבו פאני ספג כרטיס צהוב חמישי ויחמיץ את המשחק הראשון בשלב הבתים של הקונפרנס ליג.

דקה 69: גול! מוחמד אבו פאני כבש את הרביעי עם בעיטה נהדרת מ-20 מטרים לפינה. איזו הצגה של הירוקים.

דקה 75: עופרי ארד נכנס במקום בוגדן פלאניץ' וקיבל רבע שעה ראשונה העונה מאז הפציעה.

הרכב מכבי חיפה: ג'וש כהן, ריאן סטריין (רז מאיר, 61), אורי דהן, בוגדן פלאניץ' (עופרי ארד, 75), סאן מנחם, חוסה רודריגס (עלי מוחמד, 70), דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני, צ'ארון שרי (יובל אשכנזי, 70), עומר אצילי, דין דוד (בן שהר, 61)

הרכב נפטצ'י באקו: אגיל ממאדוב, פאמין מוראדביילי, מרט צ'ליק, הוגו באסטו, וויסלאב סטנקוביץ', הראמיז, רומן באסקה, ממאדו קאנה, אמין מחמודוב, סאביר בוגרין, סזאר מזה קולי.