מכבי תל אביב תנסה לרשום את קניקובסקי וצ'יבוטה לאירופה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ברני ארדוב

אחרי ההעפלה לבתים, הצהובים העלו הילוך במו"מ עם השניים וינסו לצרף עד חמישי גם שחקן כנף זר. אכזבה מהיכולת של גררו ובן חיים, מחמאות לגלזר: "כל עוד הוא בריא, הקבוצה תהנה ממנו מאוד"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב העלתה הילוך ורוצה לסגור עד יום חמישי הבא עם גבי קניקובסקי, מאוויס צ'יבוטה ושחקן כנף זר. המטרה היא לרשום את השלושה לקונפרנס ליג אחרי שהובטחה הכנסה של 16 מיליון שקל ולכן יגבירו במועדון את המאמצים לסגור את העסקאות בזמן. על קניקובסקי תשלם מכבי תל אביב כ-700 אלף יורו ותעביר ככל הנראה בהשאלה את עדן קארצב ופארפה גויאגון כשהאחרון כנראה יושאל למכבי נתניה לתקופה של שנתיים. לא ברור עדיין אם תהיה למכבי נתניה אופציה לרכוש את שניהם. מכבי תל אביב די מתנגדת לכך בשלב הזה.

אז מה גרם לשינוי? במכבי תל אביב הפנימו לאור היכולת הפושרת הקיץ שמעבר לשדרוג המקצועי שצריך לראות באיכות הקבוצה במשחקים, צריך לייצר תחרות הרבה יותר רצינית באימונים כדי לקבל סגל הרבה יותר טוב. "זה לא צחוק, הקבוצה הזו איבדה את דור פרץ, יונתן כהן, איתי שכטר ואיתן טיבי. אלה שחקנים איכותיים מאוד שייצרו תחרות אמיתית בכל אימון. צריך להפוך את הקבוצה ליותר תחרותית באימוני אמצע השבוע כמו שהיה אצל ולדאן איביץ' בעונה הראשונה", אמר אמש גורם המעורה בפרטים. "מי שרוצה אליפות, צריך אימונים אש ושחקנים שיודעים שהם צריכים לאכול את הדשא כדי לקבל את החולצה במשחק ואת זה אפשר לעשות רק עם סגל הרבה יותר איכותי".

שחקן לודוגורץ רזגארד מאוויס צ'יבוטה
שחקן לודוגורץ רזגארד מאוויס צ'יבוטה | GettyImages, Marc Atkins

חזרה לניצחון אמש (חמישי) 0:2 על שחטאר קראגנדי בפלייאוף הקונפרנס ליג. סיפוק רב במכבי תל אביב מכך שהקבוצה העפילה שוב לשלב בתים אירופאי. אי אפשר להתעלם מהעובדה שמחזיקת הגביע הצליחה למצב את עצמה כקבוצה מדורגת שמצליחה פעם אחר פעם לייצר לעצמה מסלול אירופי מרשים וכעת בקונפרנס ליג, מכבי תל אביב תהיה מדורגת גבוה בבית שלה ותזכה ליריבות נוחות מה שאמור לסדר לה חורף חם עם העפלה משלב הבתים לפחות לשלב נוקאאוט אחד ואולי אף מעבר לכך.

יחד עם זה, בקבוצה לא התעלמו גם אמש מכך שמול יריבה כמו שחטאר קראגנדי ואחרי יתרון מהיר של 0:2, מכבי תל אביב היתה צריכה לסיים משחק כזה עם עוד שער ואפילו שניים כאשר הציפייה היא שגם שחקני החלק הקדמי יתחילו לכבוש. גם אמש עם השערים של עידן נחמיאס ודן גלזר וגם בשבוע שעבר עם הצמד של דן ביטון ועדן שמיר, אלה היו שחקני הגנה וקישור הגנתי ומרכזי שעושים את השערים. דן ביטון שנכנס כמחליף אחרון ניסה כבר אמש להתחיל לבנות לחברים שלו כדורים נוחים לשערים ובעצמו ניסה לאיים על השער, אבל במועדון יודעים שזה לא מספיק. אדוארדו גררו רחוק מאוד מהשחקן הנפלא שהיה בעונה שעברה וטל בן חיים לא מצליח להשתפר. שניהם קיבלו גם אתמול את חולצת ההרכב ולא תרמו כמעט דבר.

עידן נחמיאס שחקן מכבי תל אביב עם דן גלזר
מנקודות האור של מכבי תל אביב. דן גלזר | ברני ארדוב

מכבי תל אביב גם קיבלה אתמול את סטיפה פריצה כמחליף בהופעת בכורה ונוכחותו במגרש המחישה עד כמה מכבי תל אביב חייבת להיות יותר יצירתית ולדאוג לכדורים לחלוץ הגבוה שעיקר כוחו הוא במרכז הרחבה ובתיבת החמש.

אבל יש גם כמה נקודות אור בהן עסקו אמש בקבוצה ובראשן דן גלזר. "כל עוד דן בריא, מכבי תל אביב תיהנה ממנו מאוד בעונה הקרובה", העריך אמש גורם בקבוצה. "דן התבגר בעוד שנה וזה שהוא נשאר במכבי תל אביב ולא זכה לשחק באירופה עד כה, לא מבאס אותו כמו שהיה מבאס את יונתן כהן אם היה נשאר במועדון. דן גלזר של עונת האליפות בה היה שחקן העונה, יכול לסחוב את מכבי תל אביב למאבק על האליפות".

גלזר היה כאמור נקודת האור, אבל במכבי תל אביב מרוצים גם משחקני הרכש עידן נחמיאס ואוסמה חלאיילה. נחמיאס כבש אתמול שער אופייני בראשו מכדור קרן והוא יוסיף למכבי תל אביב כוח באספקט הזה. חלאיילה לא מתכוון להוריד את הראש נוכח הגעת פריצה והוא מתכוון להילחם על הדקות שלו.

במכבי תל אביב מאמינים שהם יילכו וישתפרו כאשר כבר עתה מרוצים מההשתלבות שלהם. מי שימשיך בשער גם מול בני סכנין הוא דניאל פרץ שכרגע זוכה לעדיפות מול דניאל טננבאום שחזר אתמול לסגל וישב על הספסל. המאמן פטריק ואן לוון ימשיך לתת אמון בפרץ הצעיר שהוכיח את עצמו ויהיה גם שוער הנבחרת הצעירה של אלון חזן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי