מכבי פתח תקוה – עירוני קרית שמונה: עאיד חבשי חוזר להרכב

עאיד חבשי שחקן עירוני קרית שמונה | מאור אלקסלסי

שבוע אחרי התבוסה הביתית בגביע הטוטו, הצפוניים מקווים לסגור חשבון ומקבלים בחזרה את הבלם שהיה מוצהב (שבת, 19:00). מיכאליק על הנחיתה במלאבס: "ידעתי שבישראל עוקבים אחריי"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה

שבוע אחרי שהביסה את עירוני קרית שמונה 0:3 בגביע הטוטו, החבורה של גיא לוזון תפגוש את אותה יריבה (שבת, 19:00, 5+ לייב) ותנסה להשיג שלוש נקודות במחזור הפתיחה של ליגת העל.

המאמן גיא לוזון ממשיך לחפש חלוץ נוסף לחיזוק החלק הקדמי בעקבות פציעתו הקשה של דור ג'אן, שקרע את הרצועה הצולבת ויחמיץ את מרבית העונה הקרובה. עם זאת, אמר לקראת המשחק: "אנחנו מחכים לשריקת הפתיחה. אנחנו כבר עובדים מעל חודש וחצי כדי להגיע בשיא המוכנות למשחק הזה ואני חושב שאנחנו מוכנים. נצטרך להיות יצירתיים מאוד במחשבה ועם רעיונות כדי לנצח את המשחק הזה, מהסיבה הפשוטה שהיריבה שיחקה מולנו בשבוע שעבר וראתה דברים שעשינו. נצטרך להיות חכמים, אבל אנחנו באים לשחק את המשחק שלנו הגנתית והתקפית כדי לקחת את מלוא שלוש הנקודות".

מאמן מכבי פתח תקוה גיא לוזון עם ינון אליהו
מאמן מכבי פתח תקוה גיא לוזון עם ינון אליהו | מאור אלקסלסי

"כמו בכל עונה, אנחנו ממש מתרגשים לפתוח את העונה החדשה", הוסיף השוער אריק ינקו, "אנחנו מקווים לשחזר את מה שעשינו בעונה החדשה ואפילו להתקדם. באופן אישי אני מקווה לספוג כמה שפחות שערים ולשחזר את העונה הקודמת",

בינתיים שחקן הכנף החדש, ירוסלב מיכאליק, שממתין להופעת בכורה, התראיין בסלובקיה וסיפר: "התרתי את החוזה שלי עם קרקוביה קרקוב, התאמנתי באופן סדיר עם המילואים של ז'ילינה והמתנתי להצעות. ידעתי שבישראל עוקבים אחרי כבר הרבה זמן. הייתה לי הצעה מספרטק טרנבה, אבל רציתי להמשיך לשחק מחוץ לסלובקיה".

ירוסלב מיכאליק במדי נבחרת סלובקיה
ירוסלב מיכאליק במדי נבחרת סלובקיה | אימג'בנק GettyImages, MB Media

עירוני קרית שמונה

שבוע אחרי שהובסה 3:0 בבית בידי מכבי פתח תקוה בגביע הטוטו, תצא עירוני קרית שמונה למשחק חוץ מול הקבוצה של אבי לוזון בפתיחת ליגת העל. קרית שמונה עברה הרבה שינויים הקיץ וכרגע היא רחוקה מאוד מהקבוצה הנהדרת שעשתה פלייאוף עליון בעונה שעברה. עידן נחמיאס ואורי דהן פינו את מרכז ההגנה וגם ההתקפה אחרת לגמרי אחרי שלוסיו, יוג'ין אנסה ועבדאללה חליחל עזבו. קרית שמונה תמשיך לסבול מחסרונם של סמואל בראון וזיו מורגן הפצועים. היא מקבלת את עאיד חבשי שלא היה בסגל בשבוע שעבר בגלל כרטיסים צהובים והוא אמור לסייע בייצוב ההגנה. נדב נידם ירצה להראות שמכבי תל אביב צריכה לספור אותו לשנים הבאות.

הרכב משוער: זיגוס ברטקוס, עלא ג'אפר, סטפן אקה, עאיד חבשי, ניר דרורי (יובל לוין), אובידיו ביק, נדב נידם, רועי קהת, מוחמד שכר, מורגן פרייר, סטפן מילושביץ'.

טריוויה

* מאזן המשחקים בין הקבוצות בליגת העל: 10:14 למכבי פתח תקוה בניצחונות, ועוד שבע תוצאות תיקו.

* כל 13 מפגשי הליגה הקודמים בין השתיים הגיעו להכרעה, מאז ה-0:0 בפתח תקוה בפברואר 2016.

* מאז ההפסד למכבי תל אביב של פאקו אייסטרן בפתיחת עונת 2014/15, מכבי פתח תקוה משיגה לפחות נקודה במחזור הראשון של כל עונה.

* מורגן פרייר האנגלי כבש שער אחד בחצי העונה שלו במדי מכבי פתח תקוה – בניצחון החוץ 1:2 על קרית שמונה, אליה הצטרף בקיץ.

* עמיר נוסבאום, שיערוך את הבכורה שלו כמאמן בליגת העל, הפסיד לגיא לוזון ומכבי פתח תקוה פעמיים בדרבי בליגה הלאומית כמאמן הפועל פתח תקוה לפני שתי עונות.

משחקי המחזור הראשון:

שבת, 18:45: הפועל חיפה – מכבי נתניה (ספורט3)
שבת, 19:00: מכבי פתח תקוה – עירוני קרית שמונה
שבת, 20:30: הפועל תל אביב – מ.ס. אשדוד (ספורט4)

ראשון, 20:00: בני סכנין – מכבי תל אביב (ספורט4)
ראשון, 20:30: הפועל חדרה – מכבי חיפה (ספורט2)
ראשון, 20:45: בית"ר ירושלים – הפועל באר שבע

שני, 20:00: הפועל נוף הגליל- הפועל ירושלים